پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰

ورزشکاری که نامزدش را کشت+ عکس

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 387460
اسکار پیستوریوس دونده معلول سرشناس اهل آفریقای جنوبی به پنج سال حبس محکوم شد اما می‌تواند با گذراندن کمتر از یک ششم آن زندان را ترک کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اسکار پیستوریوس که به خاطر قتل نامزد خود تحت تعقیب قضایی قرار داشت سرانجام به پنج سال حبس محکوم شد.
دادگاه نهایی این دونده معلول سرشناس اهل آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه در پرتوریا برگزار شد و قاضی تزوکیله مسیپا رای خود را علیه مشهورترین ورزشکار معلول جهان صادر کرد که بر اساس آن پیستوریوس به جرم قتل غیرعمد نامزد خود "ریوا استین کمپ" به پنج سال زندان محکوم شده است. وی قبل از اینکه دادگاه را ترک کند ساعت مچی خود را در اختیار وکلایش قرار داد.

بر این اساس پیستوریوس می تواند بعد از تحمل ۱۰ ماه حبس از زندان بیرون بیاید. بر اساس قوانین کشور آفریقای جنوبی وی پس از پایان این مدت می‌تواند به خدمات عمومی بپردازد و تحت نظر قرار گیرد. پیستوریس شب ولنتاین سال گذشته نامزد خود را به شلیک چند گلوله به قتل رساند. وکلای وی مدعی هستند این دونده به فرض اینکه فرد ناشناسی وارد منزل وی شده‌اند اقدام به شلیک کرده است.

اسکار پیستوریوس که خیلی‌ها وی را مشهورترین معلول ورزشکار جهان می‌دانند بدون داشتن نازک نی متولد شده بود و برای همین پزشکان در یازده ماهگی هر دو پای وی را قطع کردند. او وقتی بزرگ‌تر شد از الیاف‌هایی که از جنس کربن بودند استفاده کرد و در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن در سه ماده ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر به مدال طلا دست یافت. وی در المپیک ۲۰۱۲ لندن برای نخستین بار اجازه پیدا کرد در المپیک شرکت کند و به مرحله نیمه نهایی نیز صعود کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *