شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ستاد بازنشستگان فرهنگیان تقویت می‌شود

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 387569
وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در حال تقویت ستاد بازنشستگان فرهنگیان است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی اصغر فانی شامگاه پنج شنبه در همایش تجلیل از دانش‌آموختگان دبیرستان شهاب بروجن اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در حال تقویت ستاد بازنشستگان فرهنگیان است.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان مدارس با تشکیل یک دبیرخانه و نوشتن اساس نامه‌ای در این رابطه نسبت به تشکیل انجمن فارغ التحصیلان مدارس اقدام کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تشکیل این انجمن‌ می‌تواند در کنار جمع شدن افراد در کنار یکدیگر به مدارس نیز کمک کند.

سیف الله فیاضی، فرماندار بروجن نیز در این جلسه اظهار کرد: دبیرستان شهاب بروجن از مدارسی بوده است که به سبک دارالفنون در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی به همت سلطان علی خان شهاب السلطنه ساخته شده است.

وی افزود: شهاب السلطنه پایه‌‌گذار فرهنگ بروجن بود و در امور خیری مانند ساخت حمام بروجن و منطقه تفریحی گردشگری سیاسرد بروجن نقش داشته است.

فرماندار بروجن گفت: او جنگجویی شجاع بود که به جنگ با نائب کاشی می‌رود به‌طوریکه نیروهای رضا شاه از سرکوبی آنها عاجز بودند، وی که به همراه علیمردان خان و فرمانده‌های آن دوران مورد محاکمه رضا شاه قرار می‌گیرد به ۱۰ سال حبس ابد محکوم می‌شود ولی طولی نمی‌کشد که آزاد می‌شود.

فیاضی خاطرنشان کرد: آرامگاه این انسان وارسته و خیر در تخت فولاد اصفهان قرار دارد و دانش آموختگان زیادی در حضور او به مدارج بالای علمی رسیدند.

وی افزود: مدرسه شهاب بروجن نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ دانش آموخته داشته است که تعدادی زیادی از این افراد در قید حیات نبوده و تعدادی در خارج از کشور به‌سر می‌برند و ۸۰۰ نفر از پزشکان و هنرمندان معروف و اردشیر اروجی که در حال حاضر در سازمان برنامه وبودجه کشور مشغول به کار است در این همایش شرکت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *