پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

12 ترفند جالب برای جستجو در گوگل +آموزش

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 457561
ترفندهای جالب و مفیدی برای جستجو در گوگل وجود دارد که کمتر کسی از آنها آگاهی دارد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ترفندهای بسیار جالب و مفیدی برای جستجو در گوگل وجود دارد که شاید به‌ندرت از آن آگاه باشیم یا حتی استفاده کنیم. در این خبر 12 مورد از ابتدایی‌ترین آن‌ها تا راه‌هایی که  گوگل تازگی‌ها اضافه کرده را مرور می‌کنیم.

1- از گیومه برای جستجوی متنی خاص استفاده کنید
 
اگر عبارت یا اصطلاحی را جستجو می‌کنید، آن را در گیومه قرار دهید. این ترفند فقط صفحاتی را به شما نشان می‌دهد که همان عبارت دقیق را دربردارد.
 
2- از یک ستاره بین گیومه‌ها برای پیدا کردن کلمات استفاده کنید
 
بیشتر کاربران از این ترفند آگاه نیستند. اگر گزاره‌ای را جستجو می‌کنید به جای یکی از کلمات آن که فراموش کرده‌اید علامت ستاره قرار دهید. این روش تمام حالت‌های آن گزاره را نشان می‌دهد؛ مثلا وقتی که می‌خواهید یک آهنگ را از روی متن‌ آن پیدا کنید اما همه گزاره را به خاطر نمی‌آورید. فرض کنید آهنگ تصور کن جان لنون را می‌خواهید پیدا کنید، می‌توانید با مثال زیر جستجو کنید: ("e.g. imagine all the * living for today") یا وقتی می‌خواهید تمام اشکال یک ضرب‌المثل را پیدا کنید؛ مثلا جستجو کنید: ("e.g. * is thicker than water")
 
3- از علامت منها برای حذف کردن نتایج مشخص یا کلمات معین استفاده کنید
 
اگر می‌خواهید از نشان دادن صفحاتی با کلمات مشخص جلوگیری کنید، می‌توانید از منها استفاده کنید. مثلا جستجو کنید: (e.g. jaguar -car)
 
4-در وب‌سایت‌ها کلمات مشخصی را جستجو کنید
 
اگر می‌خواهید نتایجی را پیدا کنید که در آن هر بار یک سایت از کلمه‌ای مشخص استفاده کرده است، از این راه وارد شوید: از ترفند "site:" استفاده کنید. مثلا جستجو کنید "Google site:TIME.com". در این حالت گوگل صفحاتی از سایت تام را نشان می‌دهد که در آن از واژه گوگل استفاده شده است.
 
5- آرشیو اخبار از نیمه دهه ۱۸۸۰ را جستجو کنید
 
بخش اخبار گوگل گزینه‌ای برای جستجوی ۱۰۰ سال آرشیو اخبار روزنامه‌های جهان را دارد.
 
6- غذاها را با کمک  ".vs" مقایسه کنید
 
وقتی نمی‌توانید تفاوت بین دو غذا را بیابید از ".vs" استفاده کنید. تصویری از مقایسه دو غذا برایتان نمایان می‌شود که اطلاعات تغذیه‌ای هم دارد. مثلا جستجو کنید: "rice vs. Quinoa,"
 
7- نتایج جستجو را برای دستور غذا‌ها فیلتر کنید!
 
وقتی غذای موردعلاقه‌تان را جستجو می‌کنید، روی "Search Tools" زیر بخش جستجو کلیک کنید. در آنجا می‌توانید دستور غذاها را براساس مواد، کالری و زمان پخت مشخص کنید. اگر رژیم دارید می‌توانید دستور همان غذا را با چربی یا قند کمتر پیدا کنید.
 
8- از "DEFINE:" برای پیدا کردن معانی کلمات استفاده کنید
 
این قابلیت مثل دیکشنری عمل می‌کند و می‌توانید به معنای کلمات دست پیدا کنید. "DEFINE:" گوگل حتی معنی اصطلاحات عامیانه و کلمات اختصاری را پیدا می‌کند. امتحان کنید: "DEFINE: bae” or "DEFINE: SMH".

9 -صفحه‌تان را شیب‌دار کنید!
 
اگر "tilt" را جستجو کنید، صفحه گوگل‌تان شیب‌دار می‌شود. امتحان کنید!
 
10- با جستجوی بازی "Atari Breakout" شروع به بازی کنید
 
بازی کلاسیک و محبوب که با جستجو در گوگل می‌توانید شروع به بازی کنید.
 
11- عکس‌ها را در گوگل جستجو کنید
 
حتما اتفاق افتاده که عکسی برایتان آشنا باشد اما ندانید مربوط به کجا بوده یا عکاس آن کیست. اگر عکس را ذخیره کنید و بعد در بخش عکس گوگل سرچ کنید (از گزینه دوربین استفاده کنید) عکس‌های مشابه را پیدا می کنید.

12- آیکون میکروفن را در جستجوی گوگل انتخاب کرده و بگویید "heads or tails"  یا "flip a coin"
 
وقتی سکه ندارید که شیر و خط بیندازید گوگل برایتان این کار را می‌کند. امتحانش مجانی است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *