پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آخرین اخبار از تعداد زائران ایرانی اربعین

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 457967
رئیس سازمان حج و زیارت ضمن توصیه به زائران برای انتخاب مرزهای شلمچه و چزابه برای رفتن به کربلا، گفت: دولت عراق به اتباع خارجی در ایران، ویزای اربعین نمی دهد.
به گزارش جهان،سعید اوحدی در مورد وضعیت مرز مهران برای عبور زائران اربعین، به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر وضعیت مرز طبیعی است، اما در مجموع مرز مهران نسبت به دو مرز چزابه و شلمچه محل عبور تعداد بیشتری از زائران است و معمولا اولویت اول خود را این مرز انتخاب می‌کنند.

وی به زائران توصیه کرد که مرز شلمچه و چزابه را برای عبور در اولویت قرار دهند، اما در مجموع در حال حاضر مشکل خاصی در مرزها وجود ندارد.اوحدی گفت: تا دیشب ۲۵۰ هزار نفر از سه مرز عبور کرده‌اند و تا این لحظه بیش از یک میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امروز تعداد زائران ایرانی در عراق به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برسد.رئیس سازمان حج و زیارت در مورد شایعه‌ای که در فضای مجازی مبنی بر لغو ویزا و روادید اربعین عنوان شده، تصریح کرد: این شایعه به هیچ وجه صحت ندارد و دولت عراق اعلام کرده که تا آخرین روز ویزا برای زائران صادر می‌شود و ما نیز به همین دلیل ثبت‌نام در سامانه سماح را تمدید کرده‌ایم.

به گفته اوحدی، تا روز ۱۲ آذرماه ویزا صادر می‌شود و تا همان روز نیز متقاضیان می‌توانند در سامانه ثبت‌نام و مدارک خود را به دفاتر مجاز برای صدور روادید ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه در گلوگاه‌های عبوری، اجازه عبور زائران بدون گذرنامه داده نمی‌شود، گفت: روز گذشته ۱۰۰ زائر بدون ویزا در مرزها دستگیر و به کشور بازگردانده شدند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود مشتاقان زیارت اربعین در داخل استان‌های خود نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند و بدون روادید سفر خود را آغاز نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: چنانچه زائران بتوانند در شهر خود دو روزه ویزا بگیرند، در مرزها در کمتر از ۴ روز نمی‌توانند نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.اوحدی اظهار داشت: به لحاظ تدارکات، امکانات و خدمات، تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را انجام داده‌اند و مشکل خاصی در حال حاضر برای زائران در مرزها وجود ندارد.

وی همچنین در مورد اعزام زائران اتباع کشورهای دیگر به اربعین نیز گفت: دولت عراق اعلام کرده که به اتباع کشورهای دیگر که در ایران هستند، به هیچ وجه ویزا نمی‌دهد و از طرف ایران ممنوعیتی برای آنها اعلام نشده است و هر زمانی که سفارت عراق برای آنها ویزا صادر کند، خروج آنها از کشور برای ما مشکلی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *