جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
مشروح شانزدهمین جلسه علنی محاکمه بابک زنجانی؛

وکیل‌متهم:وزارت‌نفت‌گفته به‌اندازه کافی‌اموال،املاک و زمین داریم‌و‌نیازی به املاک‌زنجانی‌نداریم

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 458065
شانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
وکیل‌متهم:وزارت‌نفت‌گفته به‌اندازه کافی‌اموال،املاک و زمین داریم‌و‌نیازی به املاک‌زنجانی‌نداریم
گروه اجتماعی "جهان نيوز" ـ شانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

تصاویر دادگاه امروز

مشروح شانزدهمین جلسه دادگاه بابک زنجانی

خلاصه‌ای از جلسات قبل:

در جلسه اول، دوم و سوم کیفرخواست ۲۳۷ صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات چهارم، پنجم و ششم رسیدگی به این پرونده نیز بیش از ۶۰ صفحه از دفاعیات ۲۰۰ صفحه‌ای بابک زنجانی متهم ردیف اول قرائت شد.
در جلسه هفتم محاکمه بابک زنجانی نیز مرتضی تورک معاون دادستان تهران به ارائه توضیحاتی در مورد توقیف، کارشناسی و ارزشیابی اموال متهم نفتی پرداخت.
در جلسه هشتم نیز وکیل شرکت HK و زیر مجموعه شرکت نفت ایران به قرائت شکایت خود از متهم نفتی پرداخت.
در جلسه نهم نیز وکلای بانک مسکن و سازمان تامین اجتماعی به قرائت شکایات خود از متهم نفتی پرداختند و بابک زنجانی ادامه دفاعیات خود را بیان کرد.
در جلسه دهم و یازدهم و دوازدهم نیز متهم نفتی به قرائت ادامه دفاعیات خود پرداخت.
در جلسه سیزدهم نیز کارشناس بانک مرکزی در ادامه دفاعیات متهم نفتی به بیان جزئیات قراردادهای نفتی بابک زنجانی پرداخت.
در جلسه چهاردهم رسیدگی به این پرونده دفاعیات متهم نفتی به پایان رسید و وکیل وی به بیان دفاعیات خود پرداخت.
در جلسه پانزدهم رسیدگی به این پرونده نیز رسول کوهپایه زاده وکیل متهم نفتی نیز به قرائت ادامه دفاعیات پرداخت.

تیترهای مهم جلسه شانزدهم:

۹:۰۰
در این جلسه هر سه متهم پرونده فساد نفتی حضور دارند و وکیل مدافع زنجانی به ادامه قرائت دفاعیات خود می پردازد.

۱۰:۰۰
_قاضی صلواتی در پاسخ به انتقاد وکیل بابک زنجانی به کیفرخواست:"دادسرا وقتی قرار مجرمیت صادرکرد پس از آن کیفرخواست صادر شد/آقای کوهپایه زاده بخشی از صحبت های شما تکراری است، با این حال ادامه بدهید."

_اعتراض و ادعای وکیل زنجانی مبنی بر اینکه یک سال و نیم اجازه ملاقات با متهم را نداشته است/قاضی صلواتی:در دادگاه به اندازه کافی پرونده را مطالعه و متهم را ملاقات کرده اید/کوهپایه زاده:انصافا اینطور بوده است.

۱۰:۳۰
اعلام تنفس

۱۱:۰۰
کوهپایه زاده:موکلم زمانی که بازداشت شد با اختیار و اراده کامل وکالت بلاعزلی را به شرکت ملی نفت ایران تنفیذ کرد که اموالش در اختیار شرکت نفت قرار گیرد/صحبت هایی شده و در ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اموال موکلم تشکیک شده/بالغ بر ۱۰۰ یا ۲۰۰ کارشناس در رابطه با ارزیابی اموال موکلم زحمت کشیده اند هرچند که ما نسبت به این مورد معترض هستیم/دادستانی در سرپرستی از اموال موکلم زحمات زیادی کشیده است/همیشه در جلساتی که برگزار میشد به کارشناسان اعلام می شد که قیمت بر اساس قیمت روز محاسبه شود/وزارت نفت گفته به اندازه کافی اموال، املاک و زمین داریم و نیازی به املاک زنجانی نداریم/برخی در اظهار نظرهای شخصی می گویند مالی به وزارت نفت منتقل نشده است، این اظهارات از لحاظ حقوقی اعتباری ندارد/همه شرکت های موکلم را شرکت نفت اداره میکند.

۱۱:۴۵
دادگاه تمام شد/جلسه بعد،فردا ۸:۳۰صبح

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمود
اینست دولت پاک ؟!
محمود
پاک ترین دولت تاریخ ایران؟1؟!؟!؟1؟
وای به حال دولت های ناپاک؟
بابا آزادش کنید این طفلکی هوش مالی خوبی داره بکنیدش وزیر اقتصاد تو تحریم تونست تحریمهای بانکی و دور بزنه وضعمون بهتر میشه وزیر اقتصاد بشه