جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عربستان:۹۰% مجروحان منا مرخص شدند

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 448868
وزیر بهداشت عربستان اعلام کرد که ۹۰ درصد مجروحان حادثه منا از بیمارستان مرخص شده‌اند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از النشره خبر داد، خالد بن عبدالعزیز الفالح وزیر بهداشت عربستان اعلام کرد که در حادثه منا ۱۶۰۰ نفر مجروح شده بودند که تقریباً ۹۰ درصد مجروحان مرخص شده و تنها ۱۲۰ نفر همچنان در بیمارستان‌های جده و مکه بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا بهترین خدمات درمانی به مجروحان ارائه شود ابراز داشت که وزارت بهداشت عربستان تجهیزات لازم در این زمینه را فراهم می‌کند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که با گذشت دو هفته از فاجعه منا هنوز آمار دقیقی از تعداد جان باختگان این حادثه منتشر نشده است.

درحالی که سعودی‌ها تعداد قربانیان را ۷۰۰ نفر اعلام کردند حالا مدعی هستند که حدود هزار نفر جان خود را از دست دادند و این در شرایطی است که شاهدان عینی تعداد قربانیان را چندین برابر این عدد توصیف می‌کنند.

عدم انتشار آمار دقیق این حادثه منجر به اعتراضاتی در کشورهای مصر و مغرب شده است و خانواده‌های قربانیان تاکید دارند دولت های متبوعشان به دلیل روابط دوستانه با ریاض حاضر به پیگیری وضعیت قربانیان نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *