چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واردات ۵۵۰۰ تن سیب‌زمینی در ۲.۵ سال اخیر+جدول

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 458669
در حالی که در سال جاری صدها تن سیب‌زمینی به بهانه نداشتن تقاضا در انبارها ماند و فاسد شد که به دفن آنها انجامید، آمارهای رسمی نشان می‌دهد طی ۲.۵ سال اخیر بیش از ۵۵۰۰ تن سیب‌زمینی و مشتقات آن به کشور وارد شده است.
واردات ۵۵۰۰ تن سیب‌زمینی در ۲.۵ سال اخیر+جدول
به گزارش جهان به نقل از مشرق، واردات ۵۵۰۰ تن سیب‌زمینی در ۲.۵ سال اخیرگروه اقتصادی مشرق- در حالی که در سال جاری صدها تن سیب‌زمینی به بهانه نداشتن تقاضا در انبارها ماند و فاسد شد که به دفن آنها انجامید، آمارهای رسمی نشان می‌دهد طی ۲.۵ سال اخیر بیش از ۵۵۰۰ تن سیب‌زمینی و مشتقات آن به کشور وارد شده است.

بر اساس آمار گمرک، در ۷ ماه نخست امسال بیش از ۱.۷ میلیون دلار صرف واردات ۹۲۰ تن مشتقات سیب‌زمینی همچون بذر، نشاسته و فلس سیب‌زمینی شده است.

سال گذشته نیز بیش از ۲۵۰۰ تن سیب‌زمینی و مشتقات آن به کشور وارد شد که بیش از ۴.۲ میلیون دلار هزینه دربر داشت.

در سال ۱۳۹۲ نیز بیش از ۲۰۰۰ تن سیب‌زمینی و مشتقات آن به ارزش بیش از ۲.۵ میلیون دلار به کشور وارد شد.


واردات ۵۵۰۰ تن سیب‌زمینی در ۲.۵ سال اخیر

در مجموع در ۲.۵ سال اخیر بیش از ۵۵۰۰ تن سیب‌زمینی و مشتقات آن به ارزش حدودا ۸.۵ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

عمده مشتقات سیب‌زمینی وارداتی به کشور در صنایع تبدیلی و کارخانه‌های فرآوری مصرف می‌شود.

با توجه به مازاد تولید سیب‌زمینی در برخی فصل‌ها، عقلانی است که به جای واردات، با راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و کارخانه‌های فرآوری، از این ماده کشاورزی برای ایجاد ارزش افزوده استفاده کرد که مطمئنا سبب اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز به بهانه واردات هم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *