جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

اتهام وزیرعلوم دولت اصلاحات به مجلس

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 389062
وزیر علوم دوران اصلاحات طی مطلبی مجلس را به باج خواهی از دولت در مسئله رأی اعتماد به وزیر علوم متهم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مصطفی معین وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری در دوران اصلاحات با انتشار مطلبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک مجلس را متهم به باج خواهی و ایجاد اختلال در روند علمی کشور کرده است.

وی در مطلب خود آورده است: مردم در ۲۲ خرداد ۱۳۹۲با آگاهی و امید به جایگزینی «اصلاح و اعتدال» به جای «افراطی گری و تحجر» رای دادند و دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز نمود.

در این دولت، اکنون حدود یکسال و نیم است که وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و متولی اصلی پیشرفت و توسعه علمی ایران و به تبع آن دانشگاه ها، هنوز نتوانسته اند از یک مدیریت باثبات و پایدار برخوردار شود! پس با توجه به سرعت شگفت انگیز تحولات علم و فناوری در جهان، دیگر صحبت از توسعه و پیشرفت علمی و قدرت اول علم و فناوری در منطقه شدن فقط یک شعار خواهد بود!

معین در ادامه مطلب خود با اشاره به برکناری و یا عدم توفیق وزرای علوم ادامه می دهد: درابتدا مجلس به دلایل واهی به آقای دکتر میلی منفرد رای اعتماد نداد، سپس با فتنه گری و فضاسازی از معرفی آقای دکتر توفیقی جلوگیری شد، در مرحله بعد رای اعتماد داده شده به آقای دکتر فرجی دانا به فاصله کمتر از یکسال بازپس گرفته شد و در نهایت به آقای دکتر نیلی نیز دیروز (یادداشت معین روز پنجشنبه نگاشته شده است) رای اعتماد داده نشد!؟ بنظرم این نوع تقابل و یا باج خواهی از یک دولت تازه تشکیل و درواقع بازی با مصالح کشور، در طول سال های پس از انقلاب بی نظیر بوده است!

وزیر اسبق دوران اصلاحات با متهم کردن ضمنی مجلس به سکوت در برابر فسادهای ادعایی از طرف دولت نهم می نویسد: به یاد دارید که این همان مجلسی است که با تایید، سکوت و نظاره گری خود عملا شریک هشت سال ترویج آلودگی و فساد، تخریب بنیان های اخلاقی - فرهنگی و زیرساخت های اقتصادی کشور در دولت های نهم و دهم بود. شریکی که در عین حال به عنوان وکیل مردم، شاهد فقر روزافزون موکلین خود هم بود و دم نزد!؟

در چنین وانفسایی است که فرهیختگان صدیق و فرزانه دانشگاهی نمی توانند و نباید در انتظار رای اعتماد از این مجلس بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فرار به جلو!
جهان امروز چگونه به فیس بوک راه پیدا میکند ولی افراد عادی نمیتوانند
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این نویسنده
Iran, Islamic Republic of
راست میگه دیگه
اگر به این مجلسی ها باشه، میگن کل دانشجو ها و اساتید دانشگاه فتنه گر هستند.