جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

کمتر از یک سوم جمعیت کشور جوان هستند

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 419969
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بیش از ۲۳ میلیون جوان در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال هستند که این رقم کمتر از یک سوم جمعیت کشور است.
به گزارش جهان، محمود گلزاری روز سه شنبه در جمع کارکنان و استادان دانشگاه کاشان با بیان اینکه این رقم حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور است، افزود: پیشنهاداتی از سوی این وزارتخانه ارائه شده تا رده سنی جوانان از ۱۵ تا ۲۹ سال به ۱۵ تا ۳۵ سال افزایش یابد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد که بین ۲۹ تا ۳۵ سال قرار دارند فاقد شغل و مسکن هستند، یا ازدواج نکرده اند و وارد چرخه مسوولیت اجتماعی نشده اند.

گلزاری خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱ میلیون نفر از جمعیت جوان کشور یعنی حدود شش میلیون پسر و چهار تا پنج میلیون دختر رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال مجرد هستند.

وی در خصوص تاخیر ازدواج جوانان نیز گفت: میانگین سن ازدواج در پسرها ۲۹ و در دختران ۲۶ سال است و این رقم در برخی نقاط تهران در سال ۹۳ برای پسران ۳۲ و برای دختران ۲۹ سال بوده است.

وی بیکاری، ترس از ازدواج، بی اعتمادی، اعتیاد، مسوولیت ناپذیری و بی انگیزگی به ازدواج را از جمله دلایل جوانان برای دیر ازدواج کردن بیان کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: یک سوم از متاهلین جوان در نظرسنجی اعلام کرده اند که تمایلی به داشتن فرزند ندارند.

وی همچنین ادغام سازمان تربیبت بدنی و سازمان ملی جوانان را در دولت گذشته کاری اشتباه دانست و گفت: برنامه هایی در دست اقدام داریم که این دو سازمان دوباره از هم تفکیک شوند.

وی جوانان را سرمایه و ذخیره های کشور دانست و تاکید کرد: نگاه به جوانان باید از جوان فریبی و جوان هراسی تغییر کند، زیرا جوان هراسی و جوان فریبی باعث انزوا و گوشه گیری جوانان برای حضور در مسایل و امور کشور می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: نباید جوانان را افرادی طغیانگر و عصیانگر بدانیم، بلکه باید راستگویی و صداقت آنها را ملاک ارزشیابی قرار دهیم.

وی با تاکید بر نگهداشتن حرمت و کرامت جوانان، به استادان توصیه کرد: خطاهای جوانان را نادیده بگیرند و با آبروی آنها بازی نکنند.

به گفته وی باید دبیران مدارس و استادان دانشگاه ها که بیشترین ارتباط را با جوانان دارند، آنان را درک و دوست داشته باشند، قهر و تندی جوانان را به دل نگیرند و با محبت، مهربانی و تواضع با آنان برخورد کنند.

گلزاری همچنین بیکاری، اعتیاد، اشتغال و طلاق را از جمله مشکلات و آسیب های اجتماعی پیش روی جوانان عنوان کرد و افزود: برای برطرف کردن این آسیب ها باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *