پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱

بیانیه ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری درباره ماه شوال

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 372565
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: ماه شوال دیده نشده و فردا قطعا در ایران عید سعید فطر نیست.
بیانیه ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری درباره ماه شوال
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: ماه شوال دیده نشده و فردا قطعا در ایران عید سعید فطر نیست.

در همین حال،‌ خبرآنلاین نوشت: بنا به اعلام ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری ، هیچ گزارشی دال بر رویت هلال در روز یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ در ایران ارائه نشده و تمام گزارش‌ها حاکی از عدم رویت هلال توسط گروههای زبده ستاد استهلال است. بنابراین همان‌گونه که پیش بینی شده بود ، روز دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳ مقارن با ۳۰ رمضان در ایران است.

گفتنی است، در نشست خبری شنبه ۴/۵/۹۳حجت‌الاسلام احمد مروی رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با تاکید براینکه احتمال رویت هلال ماه شوال در غروب یکشنبه نزدیک به صفر است، گفت: به احتمال قوی روز سه‌شنبه عید فطر خواهد بود.نظر کارشناسان درباره رویت هلال ماه شوال بر این است که رویت در غروب روز یکشنبه بیست و نهم ماه مبارک بسیار ضعیف و احتمال آن نزدیک به صفر است.

همچنین دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در لبنان با صدور بیانیه‎ای با اعلام اینکه روز دوشنبه آخرین روز از ماه رمضان است،روز سه شنبه را نخستین روز از ماه شوال اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعاً بنده بعنوان یک مسلمان متعجبم. مگر می شود دو ماه قمری 30 روزه باشد. در عربستان سعودی روز دوشنبه عید فطر اعلام شده. بنظر می رسد از این پس ماه رمضان در ایران 30 روزه است و موضوع رویت هلال ماه هم موضوعیتی ندارد. بهرحال ماه که بیش از 30 روز نمی شود.با تشکر