شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۵
۳۹

اقدام نسنجیده وزارت خارجه/ احتمال بازگشت ظریف به تهران؟!

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب: 392365
دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان امشب به منظور پاره ای از مشورت ها و تبادل نظر با مسئولان ارشد کشور به تهران می آید.
اقدام نسنجیده وزارت خارجه/ احتمال بازگشت ظریف به تهران؟!
سرویس سیاسی جهان نيوز: بر اساس شایعات موجود در محل مذاکرات، احتمال دارد دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان امشب به منظور پاره‌ای از مشورت‌ها و تبادل نظر با مسئولان ارشد کشور به تهران بیاید.

با این حال یکی از مقامات ایرانی حاضر در مذاکرات به خبرنگاران گفت: "ما از مسقط تاکنون طرحهای مختلف داده ایم. هنوز این ایده ها به مرحله ای نرسیده که دکتر ظریف به تهران ببرد و لذا ایشان به تهران نمی رود و مذاکرات ادامه می یابد."

به گزارش جهان، هنوز این رفت و آمد ظریف بین "تهران و وین" هنوز قطعی نشده است.

این اقدام نسنجیده از سوی وزارت خارجه در عصر ارتباطات، اگر صورت بگیرد طرفداران این شایعه که "تیم مذاکره‌کننده به دنبال آن است که نتیجه عدم توافق را گردن دیگران بیاندازد"، را تقویت خواهد کرد و منفعت دیگری ندارد.

یادآور می شود تاکنون دو دور مذاکرات سه جانبه بین وزرای خارجه ایران، امریکا و خانم اشتون برگزار شده است و بعد از ظهر امروز نیز دیدارهایی بین وزرای خارجه ایران، انگلیس و فرانسه برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
واقعا اطلاعات ناقص دارید و یا خود را به نادانی می زنید. مگر می شود به تلفن ها و ارتباطات اینترنتی و ... اعتماد کرد پس لازم است مسائل ضروری را حضوری مطرح نماید. چقد سوء ظن و بدبینی دارید این خصوصیت ها درست نیست در انسان باشد تا چه رسد به مسلمان
ههههههههههههههههههههههههههههه
اونایی که میگن ما دشمن تراشی میکردیم ببینن!!!
امریکا با ما نمیخواد توافق کنه
Iran, Islamic Republic of
آره دقیقا به همین دلیله که برگشتش منتفی شد و به این وسایل ارتباطی اعتماد کرد
Romania
سود و ضرر رو شریگ باشین
نمیشه که امام جمعه مشهد بیاد بگه پیروزی این مذاکرات رو نباید به حساب یه گروه نوشت

باشه ، اصلا پیروزی مذاکرات برا شما ، میخوایم چه کار
خدا کنه هر چی صلاحه انجام بشه ، کسی سنگ اندازی نکنه

خدا نکنه شکست بخوریم ، مسئولیتشو نفر دوم نظام بر عهده گرفته
شکست ظاهری خیلی مهم نیست مهم اینه که مبادا پیام مذاکره و توافق واسه طرف غربی این باشه که اگه به ایرانی ها فشار اقتصادی بیاد حاضرند هر قرارداد ننگینی رو امضا کنند.
United States
تو رو به خدا این قدر جوسازی نکنید. این کار یه اقدام معمول تو عرف سیاست و دیپلماسیه.
پس چرا برنگشت؟
Finland
حالا کاری نداریم به سیلی از کارهای نسنجیده و بی تدبیر که از این تیم سر زده، اما استثناءً این یکی سنجیده است. در همین عصر ارتباطات است که یک کانال ارتباطی نفود ناپذیر و قابل اطمینان هرگز در هیچ کجای دنیا یافت می نشود!!!!
Hossein
آخه شما که جزئیات را نمیدونید چرا بیخودی به وزیر انگ میزنید؟ شما نگران اقدام نسنجیده نیستید، از این ناراحتید که وقتی مردم بیشتر میفهمن که تصمیمات هسته ای با نظر مقامات ارشد نظام گرفته میشه، دیگه به راحتی نمیتونید اینجور مغرضانه انتقاد کنید.
چراغعلی
چندین بار رهبری فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم و آمریکایی ها وغربی ها قابل اعتماد نستند مقام معظم رهبری به اصرار دولتی ها که میگفتند در این مذاکرات شق القمر خواهیم کرد احازه دادند تا مذاکراه صورت بگیرد تا درآینده دولتی ها نگویند رهبری نذاشت شق القمر در ایران راه بیندازیم
هر تظری رو هم نمیشه بدون شنود و به صورت امن از وین به تهران با تماس تلفنی و ایمیل منتقل کرد
سید امیر علی
بنظرم این طرز تفکر درست نیست

بعضی وقت ها زدن حرف های مهم از پشت وسایل ارتباط کافی نیست و حضور لازمه
و رفت آمد دکتر ظریف می تونه نشانگر این باشه که دکتر ظریف می خواد مسائلی رو مطرح و مشورت هایی رو دریافت کنه که منجر به توافق بشه
امان از طاغوت
United Kingdom
برگشتن ظریف بسیار اشتباهه چون کاملا مشخص میشه که این ایرانه که باید تصمیم شجاعانه بگیره در صورتی که ما همیشه اعلام کردیم ما تصمیماتمون معلومه و اون ها باید روششون رو تغییر بدند. با این حال ما به ظریف اعتماد داریم.
اینا فهمیدن که نمیشه توافق کرد؛ میخان هزینه اش رو بندازن گردن نظام. ببین کی گفتم
حسین
منظور از نظام چیه؟! تا اونجا که ما میدونیم رئیس جمهور دومین شخص ارشد نظامه، با این وصف این جمله که "میخوان هزینه اش را بندازن گردن نظام" یعنی چه؟! نظام یعنی رهبر، رئیس جمهور، دولت و مجلس و ...، چرا شما یه قسمت از نظام را جزء نظام نمیدونید! جل الخالق!
تلمیذومریدمجیدمجد
اتفاقا این که ظریف برای مشورت کردن به ایران می ایدکار خوبی است منتهای مراتب اینکه باچه کسانی مشورت کندبسیار حائزاهمیت است اگر با اصلاح طلبان رادیکال به طوراعم وخاتمی فتنه گربه طوراخص یاخدای نکرده هاشمی بخواهد مشورت کندکه باید فاتحه هسته ای ومنافع ملی وعزت ایران ونظام را خواندلذا موکدا به آقای ظریف توصیه میکنم که با مقام معظم رهبری ومراجع بزرگ تقلید حضرات آیات جوادی آملی مکارم نوری همدانی وایضا آقای شریعت مداری مدیرمسئول روزنامه کیهان ودرآخر با من مشورت کنند دیگرباهیچ کس تاکیدمیکنم باهیچ کس مشورت نکننددراین صورت امیدخواهیم داشت که حقوق این ملت استیفاشود نصر من الله و فتح قریب
حسین
طنز جالبی بود.
تلمذ ( به تشدید م )
تلمیذ جان "خاتمی جان" و اصلاح طلبان جان " الان " دولت " هستند یا "مجلس " ؟ البته زمانی که بودند در تمام برنامه هسته ای را پلمپ کردند و دسته جمعی خواستار "نوشیدن جام زهر" شدند و البته دست جمعی با دادن استعفا از مجلس داعیه دار "خروج از نظام " شدند . حالا نمیدونم بوی کباب از کجا میاد که بعد از خروج از نظام دوباره برای گرفتن پست ها اینقدر دست و پا میزنند ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
زیاد جوش نزن . فقط حواست باشه در اولین مصاحبه رئیس جمهور بعد از انتخاب ، ایشون از دو نفر تشکر کردند ا .ه .ر و س.م.خ
همشهری
هر چند بنده از منتقدان به عملکرد تیم مذاکره کننده هستم ولی این کار اقای ظریف یعنی امدن به تهران برای مشورت را بسیار سنجیده میدانم . البته اگر "ژست دیپلماتیک " نباشد و واقعا با مسئولین نظام مشورت صورت گیرد کاملا ارزنده است .
Netherlands
نتیجه عدم توافق بر عهده ملت ایران است چون ملت ایران تو دهن کسی می زند که بخواهد با آمریکا کوچکترین توافقی کند
ملت ایران قبل از اینکه به توافق کنندگان با آمریکا تو دهنی بزند، ابتدا یک پس گردنی به کسانی خواهد زد که در خارج از ایران نشسته اند و ژست انقلابی گری می گیرند و میگویند لنگش کن ( مثل اون بنده خدایی که تو هلند نسشته بعد میاد اینجا کامنت میذاره). لطفا نفرمائید فیلتر شکن بوده، چون عذر بدتر از گناهه کسی که ادعای انقلابی گری و ارزشی بودند داره از فیلتر شکن استفاده کنه و قوانین کشور رو زیر پا بذاره
اگر جلیلی رییس جمهور شده بود و عین همین کارها را می کرد در بوق و کرنا می کردید که حماسه آفرید اما الان اقدام نسنجیده می خواند اندکی انصاف داشته باشید
هسته ای را متوقف کنید مردم چرا دارند هزینه این انرژی شیطانی را می دهند ؟؟؟؟ مردم انرژی هسته ای شیطانی این چنینی نمی خواهند ....د
شما؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا از سال 2001 تا کنونزبان فارسی را به تعداد زیادی از نیروهای اطلاعاتی و نظامی خود آموزش داده. بنابر این هرکس که فارسی می داند لزوما ایرانی نیست!!
آقا با دوستان موافقم
الان تو ارتباط رو در رو همه میشنون چی میگی چه برسه با وسایل ارتباط عمومی....
ttttt
آخه جهان نیوز عاقل!!! یادتون نیست که در مذاکرات قبلی وزرای 5+1 رفتن پایتخت های خودشون؟؟؟ شما مثلا خبرگزاری هستید آیا؟؟؟!
لطفا...
رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا سواد شما چقده ک توهمه چی اظهار نظرمیکنید؟
دشمنی تا کجا !!!!!!!!!!
ا... اکبر
تیتر حساسیت زا می گذارید ولی مطلب درست ندارید تقوا ورسالت کاری خود را ازدست ندهید،وافعا توقع نداشتم!
Finland
واقعا واقع بینانه ، بیطرفانه و نمونه یک مسلمان مومن ولایتمدار!!!! رفتار کردید
اومدن آقای ظریف به تهران تکذیب شد جهان جان!!
Latvia
ولی یورو نیوز این خبر رو تایید کرد و داد.
شمایی که از ریز مذاکرات و بحث های دیپلماتیک ارشد نظام اطلاع ندارید، چرا الکی نتیجه گیری می کنید؟
ان شا الله در برنامه شناسنامه چند سال آینده- همانند برنامه آقای متکی- ایشان به این سوال پاسخ می دهند
شماها که دارین دعا میکنین شکسا بخوره مذاکرات !
مثل اینکه مصالح جناحیتان بیشتر از مصالح کشور برایتان مهم است.
Latvia
توجه کردین ظریف قبل از رفتن یه ژنو صداش گرفته بود؟! به نظرم کلی تو خودشون بحث و دعوا بوده و اینکه کیا بودن که مفاد ژنو قبلی رو تدوین و تایید کردن که کار حالا به اینجا رسیده. خداییش تو خودمونم دعوا سر بد بستن ژنو قبلی بوده.
Iran, Islamic Republic of
تدبيره ديگه!!!!!!!!!!!!!