جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

مرکز تکریت آزاد شد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 412164
نیروهای مسلح عراقی توانستند مرکز شهر تکریت واقع در استان صلاح الدین را آزاد کنند و صدها تروریست در استانهای الانبار و صلاح الدین به هلاکت رسیدند.
به گزارش جهان به نقل از سانا ، نیروهای مسلح عراقی همچنین با دادن هرگونه فرصتی به خروج تروریستهای داعشی از این دو استان تا زمانیکه به طور کامل تسلیم نشوند؛ مخالفت کرده‌اند.

احمد الاسدی سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق به خبرنگار سانا در بغداد گفت:« برخی شیوخ عشایر استانهای الانبار و صلاح الدین پیشنهاد باندهای تروریستی داعش را به نیروهای مسلح عراقی ابلاغ کرده‌اند. آنان پیشنهاد کرده‌اند همه مناطق استانهای الانبار و صلاح الدین را ترک کنند و از این مناطق خارج شوند به شرط آنکه نیروهای عراقی فرصت خروج امن آنها را فراهم آورند اما نیروهای مسلح عراق قاطعانه پاسخ داده‌اند که تروریستها دو گزینه بیشتر پیش رو ندارند یا تسلیم شوند یا بمیرند.»

الاسدی گفت: تروریستهای داعشی در شهر الرمادی مرکز الانبار به نشانه تسلیم پرچمهای سفید بلند کرده‌اند و نیروهای امنیتی ویژه عراقی نیز با احتیاط زیاد در حال دستگیری آنها هستند.

وی افزود: مخالفان تسلیم شدن نیز با هفت دستگاه خودروی بمب گذاری به مسجد جامع الدوله در مرکز الرمادی و پل الورار در شمال غربی الرمادی و چند منطقه دیگر این شهر حمله کردند که ۳۹ نفر در این حملات انتحاری کشته شدند.

از طرف دیگر وزارت دفاع عراق اعلام کرد: ۱۲۸ تروریست داعشی در عملیات جداگانه فرماندهی عملیات بغداد در مناطق شرقی الکرمه واقع در شرق فلوجه و فرماندهی لشکر واکنش سریع جمعی فرماندهی عملیات الانبار کشته شدند.

وزارت دفاع عراق تأیید کرد: این عملیات به پاکسازی منطقه صبیحات و شماری از کارگاههای مجاور کمک کرد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرماندهی عملیات بغداد اعم از نیروهای ارتش ، پلیس ، داوطلب مردمی و عشایر با کمک نیروی هوایی عراق و ائتلاف به پنجمین مرحله از عملیات انتقام خون سرتیپ ستاد نجم سودانی در شرق کرمه ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع عراق تصریح کرد: نیروهایش توانسته‌اند در این عملیات ۱۰۱ تروریست داعشی را بکشند و ۱۳ خودروی حامل سلاح سنگین و ۱۳ مقر تروریستی را منهدم و ۲۳ خانه بمب گذاری شده و ۱۹۹ بمب را خنثی کنند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه دیگری اعلام کرد: فرماندهی لشکر نیروی واکنش سریع جمعی عملیات الانبار توانست منطقه صبیحات ، کارگاه الاصفر ، کارگاه آسفالت سازی و کارگاه گچ کاری را پاکسازی کند که در این عملیات ۲۷ تروریست کشته شدند و ۴۷ بمب نیز خنثی شد.

وزارت دفاع عراق در سومین بیانیه خود اعلام کرد: نیروی هوایی عراق هشت دستگاه خودروی حامل تعداد زیادی از تروریستهای داعشی فراری را که از شهر تکریت به شهرستان حویجه گریخته بودند؛ منهدم کرد.

در استان صلاح الدین نیز نیروهای ارتش ، پلیس و داوطلب مردمی توانستند مرکز شهر تکریت را پاکسازی کنند.

یک منبع در فرماندهی عملیات مشترک گفت: نیروهای عملیات صلاح الدین ، سامراء ، دجله و دیاله و نیروهای داوطلب مردمی به شهر تکریت از سمت شمال با حمایت هوایی یورش بردند و توانستند ساختمان اداره راهنمایی و رانندگی ، بیمارستان این شهر و محله‌های العصری ، دیوم ، هیاکل ، خیابان اربعین ، خیابان وطبان ، و خیابان پاشا را آزاد کنند.

این منبع گفت: در این عملیات ۱۲۱ تروریست کشته شدند و ۵۶ خودروی مجهز به تیربارهای سنگین منهدم شد و ۱۷ انبار اسلحه و مهمات به تصرف در آمد و هفت مقر تروریستها منهدم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Mardom
United Kingdom
ایول به ایرانی ها
درود خدا بر مراجع معظم تقليد مخصوصا مراجع عظام عراق در راس انها حضرت ايت ا... سيستاني و مردمي كه به فرمان مراجع وارد ميدان شدنند