پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش دو برابری دانشجویان غیرایرانی

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 442369
مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: سال گذشته حدود ۳۵۰۰ دانشجوی غیرایرانی غیر بورس پذیرش شد که با حرکت های مثبتی که انجام گرفته است، پیش بینی ما این است که در سال جاری این تعداد دو برابر شود.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، صمد حاج جباری گفت: با توجه به این مساله که دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه از طریق دانشگاه ها جذب می شوند، هنوز آمار نهایی توسط دانشگاه ها به اداره دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان ارایه نشده است. اما جهت گیری وزارت علوم این است که شرایطی را ایجاد کند که استقبال دانشجویان غیرایرانی برای تحصیل در دانشگاه های داخل افزایش یابد.

ابلاغ بین المللی سازی به دانشگاه‌ها

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: برهمین اساس سیاست بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است و دانشگاه ها موظف هستند براساس توانمندی هایی که دارند در این موضوع ورود پیدا کنند.

حاج جباری ادامه داد: دانشگاه ها موظف هستند دراین راستا اطلاعات سایت‌های خود را تقویت و آنها را به روز کنند. برهمین اساس یک سایتی با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت درمان و آموزش، تحت عنوان «educationIRAN» طراحی شده است که دانشگاهها شرایط و امکانات خود را برای جذب دانشجوی غیرایرانی در این سایت معرفی می کنند.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: معمولا دانشگاه‌های اصلی ما مانند دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی هم دانشگاه جامع داشته و هم دانشگاه علوم پزشکی دارند و اطلاع یافتن از شرایط این دانشگاهها از طریق سایت برای متقاضی خارجی آسان تر است.

وی افزود: دسترسی به همه رشته ها با این سایت امکان پذیر است و دانشجو دچار سردرگمی نمی شود. می تواند با ورود به سایت رشته مورد نظر خود را وارد کند و سایت به صورت اتوماتیک دانشگاه هایی که دانشجو می تواند برای تحصیل انتخاب کند را به وی معرفی می کند.

رونمایی از سایت پذیرش دانشجوی خارجی

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه طی یکی دو ماه آینده سایت مذکور رونمایی خواهد شد افزود: درحال حاضر مشابه این سایت در دانشگاه های کشورهای پیشرفته و دانشجو پذیر مثل آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ترکیه، مالزی و همه کشورهای اروپایی وجود دارد و با مطالعاتی که پیرو این موضوع صورت گرفت این سایت طراحی شد.

افزایش دو برابری دانشجویان غیرایرانی غیربورس

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۳۵۰۰ دانشجوی غیرایرانی غیر بورس پذیرش شد که با حرکت های مثبتی که انجام گرفته است، پیش بینی ما این است که در سال جاری این تعداد دو برابر شود.

کاهش صدور روادید دانشجویان خارجی به کمتر از یک ماه

حاج جباری ادامه داد: همچنین در صدور روادید دانشجویان غیرایرانی تسریع شده است و مدت آن به کمتر از یک ماه رسیده و جمع بندی و هماهنگی لازم صورت گرفته تا ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز پس از ثبت نام در دانشگاه ها روادید دانشجویان غیرایرانی صادر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *