جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

سکوت رسانه‌ها درباره کشتار مردم یمن

چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 432162
جنگنده های عربستان بازار الفيوش را در استان لحج در جنوب يمن بمباران كردند كه بيش از ۵۰ شهروند در اين حمله هوایی كشته و ۷۰ نفر ديگر زخمی شدند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، آسوشيتدپرس روز سه شنبه به نقل از شاهدان عيني گزارش داد که اجساد قربانيان در همه جا پراکنده شده است.

يكي از شاهدان خاطرنشان کرد، ده ها جسد غرق در خون بود و هر جایي را كه نگاه مي كردی يک جسد افتاده بود.

روزنامه اینترسِپت چاپ آمريكا نیز گزارش داد، نیروهای ائتلاف آمریکایی – عربستانی از پنج ماه پیش مردم یمن را بی هیچ ملاحظه ای می کشند.

اینترسپت نوشت: چه کسی در آمریکا یا کشوری دیگر جرات می کند که کشتار فجیع مردم یمن به دست آمریکا و متحدان دیکتاتورش را در رسانه ها انعکاس بدهد.

این روزنامه آمریکایی افزود: هیچ نامی از قربانیان یمنی در شبکه های تلویزیون آمریکا دیده نمی شود و هیچ فردی با خانواده های قربانیان مصاحبه نمی کند؛ البته این امر تعجبی ندارد زیرا دولتمردان آمریکایی عادت کرده اند که با خونسردی تمام کودکان را یتیم کنند.

اینترسپت خاطرنشان کرد، حمله به یمن با موشک های کروز به دستور باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده، آغاز شده است. اوباما همچنین دستور استفاده از بمب های خوشه ای را که قربانیان آن زنان و کودکان بودند، در کارنامه خود دارد و افراد و سازمان هایی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، در رسانه های غربی هیچ واکنشی به جنایات آمریکا و عربستان در یمن نشان نمی دهند.

شبکه آمریکایی سی بی سی نیز در گزارشی با عنوان "دریای خون" اعلام کرد: حمله هوایی به بازاری در یمن دهها کشته برجای گذاشت.

این شبکه افزود: در حمله جنگنده های ائتلاف به بازاری که محل رفت و آمد مردم عادی بود، بیش از ۴۵ نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

سی بی سی اعلام کرد: طبق آمار سازمان ملل متحد، بیش از ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم یمن که بیش از ۸۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، هم اکنون به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *