پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳۱
۹۶

پاسخ روحانی به نماینده جنجالی/ چهار مشکل علی مطهری

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب: 371854
آقاعلی مطهری شاید بر این باور است که مردم ایران امروز همانند خود او از زندگی نسبتا آمیخته با رفاه برخوردارند و جز حصر خانگی دو تن از عوامل فتنه غم و غصه‌یی ندارند، قهرا در چنین اوضاع مطلوب! او در دیدار با رهبری جز مشکل ترافیک موتورسواران و حصر فتنه‌سواران حرفی برای گفتن ندارد و معضل دیگری نمی‌بیند تا با رهبر در میان بگذارد.
پاسخ روحانی به نماینده جنجالی/ چهار مشکل علی مطهری
به گزارش جهان، سید حمید روحانی که از حاضران در جلسه دیدار فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب بوده است، چندی پیش به روایت آن دیدار پرداخته و نوشته بود: "روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۳ فرصتی دست داد تا به ملاقات مقام معظم رهبری بروم. در این دیدار افراد و اشخاصی از اقشار مختلف؛ شماری از باشگاه رویان، جمعی از بسیج بازار برخی از عوامل و بازیگران فیلم شیار۱۴۳ وتنی چند از فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و هر جمعی از آنان در محور مسئولیت ها و کارکردهای خویش گزارشی دادند و رهنمودهای ارزشمند و سازنده ای گرفتند.

در این میان یکی از نزدیکان باند قدرت طلبان که متأسفانه عنوان فرزند شهید را یدک می کشد و نان آن شهید را می خورد و آش فتنه سازان را هم می زند، بر آن شد به اصطلاح ما طلاب اظهارلحیه ای کرده باشد! از این رو، خطاب به رهبری از ناهنجاری های موتورسواران که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و در پیاده روها، در لابلای عابران مانور می دهند، سخن به میان آورد! و اضافه کرد که بله شنیده است دفتر رهبری به اداره راهنمایی و رانندگی توصیه کرده است که قشر موتورسواران را که از طبقة مستضعف‌اند مورد تعرض و تعقیب قرار ندهند! به دنبال این سخن اصلاح طلبانه!! از مقام معظم رهبری خواست که دستور دهند آقایان کروبی و موسوی (از عوامل فتنه) را یا آزاد و یا محاکمه و مجازات کنند!

مسئول دفتر رهبری که در جلسه حضور داشت هرگونه دخالت دفتر در امور راهنمایی و رانندگی را تکذیب کرد. مقام معظم رهبری نیز یادآور شدند که حل مشکل ترافیک موتورسواران چه ارتباطی به ایشان و دفتر دارد، مجلس شورای اسلامی می‌تواند طرحی در این باره ارائه دهد و یا از دولت بخواهد لایحه‌ای به مجلس بیاورد و قانون روشن و معینی را در مورد آن به تصویب برساند و به مجریان ابلاغ کند. در مورد عوامل فتنه نیز فرمودند مسلم بدانید اگر اینها محاکمه شوند کیفرشان آن نیست که شما را راضی کند. (نزدیک به این مضامین)"

پس از این توضیحات، علی مطهری هم دست به قلم شد و روحانی را متهم کرد که "از مطرح کردن واقعیات و نقاط ضعف جامعه" در حضور رهبر انقلاب  "برای برطرف کردن آن" خودداری می‌کند. مطهری در نتیجه گیری سخنانش،‌ با تشبیه "تاریخ‌نگاری" حمید روحانی به مواضع اخیر وی، تلویحا آن را "مایه تاسف و شرمساری" دانسته بود. 

حالا اما حمید روحانی پاسخ مطهری را داده و گفته است که وی اخبار آن جلسه را غلط منتقل کرده است. این جوابیه در روزنامه اعتماد منتشر شده و در آن آمده است:

رژیم پوسیده طاغوتی و پادشاهی بیش از یک ربع قرن است که از کشور ایران برچیده شده و به زباله‌دان تاریخ رفته است لیکن متاسفانه فرهنگ کثیف شاهنشاهی هنوز در ایران به کلی ریشه‌کن نشده و از میان نرفته است. یکی از آثار شوم آن فرهنگ پوسیده انتقادناپذیری است. عناصر خودخواه و گمراهی که هنوز از فرهنگ جاهلیت دوران طاغوتی دل نکنده‌اند از انتقاد و خرده‌گیری سخت آشفته می‌شوند، به خشم می‌آیند، به هوچی‌بازی و پشت هم اندازی دست می‌زنند و تلاش می‌کنند با دو حربه کهنه و زنگ زده اهانت و اتهام، انتقادکنندگان را از صحنه بیرون برانند، دهان‌ها را ببندند، قلم‌ها را بشکنند و ضعف‌ها و ناتوانی‌های خود را لاپوشی کنند.

برخی از روزنامه‌ها در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۳ نوشته‌یی از آقاعلی مطهری انتشار دادند که در آن نامبرده این حقیر را به جرم انتقادی که از او در حضور مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۶ خردادماه گذشته به عمل آوردم، سخت مورد تاخت و تاز قرار داده و انتقادهایم را «جملاتی که ناشی از تملق و چاپلوسی که تعفن آن بسیاری از حضار را متاذی کرد» دانسته است!

لازم به یادآوری است که نامبرده در دیدار با مقام معظم رهبری در روز ۲۶ خرداد دو موضوع را مطرح کرد: نخست اینکه موتورسواران با عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی مایه زحمت و دردسر برای مردمند و در این باره وقتی با اداره راهنمایی و رانندگی گفت‌وگو کردیم گفتند از دفتر رهبری سفارش شده است که موتورسواران را که از قشر مستضعفند مورد تعرض قرار ندهند که این ادعا در همان جلسه از سوی مسوول دفتر رهبری تکذیب شد. موضوع دومی که مطرح کرد پیشنهاد آزادی یا محاکمه و مجازات آقایان کروبی و موسوی (از عوامل فتنه) بود. پاسخ مقام رهبری در یادداشتی زیر عنوان «در دیدار با رهبری چه گذشت» در سایت بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی آمده است و به تکرار آن در این نوشته نیازی نیست، لیکن انتقادی را که در دیدار با رهبری از نامبرده کردم به گونه خلاصه بازگو می‌کنم تا روشن شود که چرا آقاعلی از انتقاد مشفقانه من آن‌گونه آشفته شده و طاقت و توان از کف داده و به ناسزاگویی و پیرایه‌تراشی پرداخته است. انتقادهای من از نامبرده در حضور رهبری در این سه محور بود که در پی می‌آید:

۱. با اشاره به آیه شریفه ان جائکم فاسق بنباء فتبینوا ان تصیبوا فوما بجهاله... که اصل عقلایی تحقیق و تفحص را پیرامون خبرهایی که شنیده می‌شود مورد تاکید قرار می‌دهد، از او نقد کردم که چرا باید درباره خبری که دریافت می‌کند بدون پرس و جو و تحقیق باور کند و حتی به خود زحمت ندهد که دست کم با یک تلفن از دفتر رهبری بپرسد که آیا چنین سفارشی درباره موتورسواران شده است یا نه. و یادآور شدم که این روش که آنچه را می‌شنود بدون تحقیق باور کند و به آن ترتیب اثردهد، برخلاف موازین شرعی و عقلی است و از عوامل فریب خوردن و آلت دست شدن است و یک انسان باخرد، فهیم و متعهد بدون تحقیق و پرس و جو خبری را نمی‌پذیرد و باور نمی‌کند.

۲. در شرایطی که ایران امروز با مشکلات گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه است و بیکاری، تورم و گرانی، مفاسد اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی و تجاوز به ارزش‌های اسلامی، ملت ما را رنج می‌دهد، از یک مسوول آگاه و مردمی انتظار است که در دیدار با رهبری درباره پیچیده‌ترین و بغرنج‌ترین معضلات اجتماعی طرح بدهد، نظرخواهی کند و رهنمود بگیرد، آیا از نظر آقاعلی، امروز مردم ایران مشکلی بغرنج‌تر، کمرشکن‌تر، فوری‌تر و حیاتی‌تر از ناهنجاری‌های موتورسواران ندارند؟! آیا تنها مشکل یا مهم‌ترین و ضروری‌ترین مشکل مردم ما نابسامانی موتورسواری و حصر فتنه‌گران است؟!

۳. یک نماینده مجلس شورای اسلامی، نماینده عموم ملت ایران است، نه نماینده دسته و گروه ویژه! چگونه است که این نماینده محترم در هر محفل، مجلس و مناسبتی از فتنه‌گران و فتنه‌آفرینان یاد می‌کند و به اصطلاح معروف همیشه به یک سو غش می‌کند؟ آیا از دید او در میان مردم ایران دیگر کسی یا کسانی نیستند که استحقاق دفاع داشته باشند؟ آیا همه مردم ایران به حق و حقوق‌شان رسیده‌اند و تنها آقایان کروبی و موسوی هستند که در برزخ بلاتکلیفی به سر می‌برند؟ یکسونگری و گرایش باندی دور از شأن مسوولی است که خود را نماینده عموم ملت می‌داند.

این خلاصه انتقادهایی است که در دیدار با رهبری در برابر اظهارات آقاعلی مطهری مطرح کردم، اکنون باید دید کدام یک از این سه محوری که به عنوان انتقاد در آن دیدار مطرح شد «جملاتی ناشی از تملق و چاپلوسی» بود! «که تعفن آن بسیاری از حضار جلسه را متاذی کرد»؟!! امیدوارم آقاعلی آن «جملاتی» را که در این سه محور آمده است و جنبه «تملق و چاپلوسی» دارد مشخص کند تا خوانندگان، او را خدای ناخواسته به عنوان یک آدم بی‌مسوولیت، یاوه‌گو، دروغ پرداز و هوچی باز نپندارند و گفته‌ها و نوشته‌های او را بر این نسق ندانند و نخوانند.

نامبرده ادعا کرده است که «بسیاری از حضار جلسه» از آن «جملاتی که ناشی از تملق و چاپلوسی» بود، متاذی شدند! لیکن به نظر می‌رسد منظور او از «بسیاری» جز خود او کسی نباشد. او در آن جمع از عطر فضای معنوی و مشک نصیحت و انتقاد، سخت در رنج و در شرف مدهوش شدن بود! به گفته مولوی:


آن یکی دباغ در بازار شد

تا خرد آنچه ورا در کار شد

ناگهان افتاد و بی‌هوش و خمید

چونکه در بازار عطاران رسید

...

هر که را مشک نصیحت سود نیست

لاجرم با بوی بد خو کردنی است.


برخلاف ادعای او حاضران آن جلسه پس از پایان سخنان انتقادآمیزم و پایان دیدار، شتابان به سوی من شتافتند و صورتم را غرق بوسه کردند و تقدیر و تشکر قلبی خود را از سخنانم اظهار داشتند، فراموش نمی‌کنم آن مرد دردمندی را که نمی‌شناسم و نام او را نیز نپرسیدم، گویا از کرمانشاه بود دستانم را فشرد و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود اظهار کرد سخنان شما در پاسخ اظهارات او آبی بود که بر روی آتش درونم ریخته شد که اگر سخنان شما را در رد و نقد او نمی‌شنیدم عقده‌یی از حرف‌های او در دل من ایجاد شده بود که تا کرمانشاه باید زجر می‌کشیدم و اشک می‌ریختم. او از عمق قلب برای من دعا کرد.

خوب است آقاعلی مطهری لحظه‌‎ای از برج عاجی که برای خود ساخته به زیر آید تا با چشم سر ببیند که این دیدارکنندگان با رهبری نبودند که از انتقادهای منطقی و پندآمیز من به او «متاذی شدند»، این مردم غیرتمند، انقلابی و پیروان ولایت هستند که از تعفن سخنان ناپخته، نسنجیده، ضدمکتبی و انحرافی او آزار می‌بینند و خون جگر می‌خورند.

خشم و کین آقاعلی مطهری از اینجانب به جرم چند انتقاد تا آن پایه است که ناسزاها و نسبت‌های ناروایی که به من داده نتوانسته است او را آرام کند و خشم او را فرو نشاند. از این رو، به تحریف و تفسیر من درآوردی دست زده تا بتواند انتقادهایی را که بر او وارد شده کمرنگ سازد و از اهمیت آن بکاهد.

تحریف و تفسیر نادرست سخنان اینجانب از سوی آقاعلی مطهری عدم امانت و صداقت او را در بازگو کردن گفتار دیگران به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که نامبرده راوی امین و صادقی نیست. تفسیر و تحریف سخنانم از سوی نامبرده خواندنی است:

... جنابعالی مطرح کردن یک مساله فرهنگی مرتبط با ساماندهی موتورسواران در آن جلسه را مورد نقد قرار دادید که اصلا چرا مطرح شده است. یعنی در حضور مقام رهبری نباید درباره انضباط اجتماعی و فرهنگ عمومی و حل یک معضل اجتماعی و یک نقطه ضعف جامعه صحبت کرد، بلکه فقط باید از وضع موجود تعریف و تمجید کرد و احیانا به تملق و چاپلوسی پرداخت»!!

او در این نوشته خود دست و پا زده است که با ردیف کردن جمله‌هایی مانند «انضباط اجتماعی»، «فرهنگ عمومی»، «حل یک معضل اجتماعی»، «یک نقطه ضعف جامعه» و... ترافیک موتورسواری و موتورسواران را از مهم‌ترین و معضل‌ترین مشکلات اجتماعی بنمایاند و توجیحی برای مطرح کردن آن در نزد مقام رهبری بتراشد. اینجانب روی این پرسش اصرار و پافشاری دارم که آقاعلی به صورت شفاف، روشن و صریح پاسخ دهد که راستی از کجای انتقادهای من به دست آورده است که «در حضور مقام رهبری فقط باید از وضع موجود تعریف و تمجید کرد و احیانا به تملق و چاپلوسی پرداخت؟!! آیا او به راستی به مبانی اسلامی پایبند است که می‌تواند اینگونه راحت اتهام بزند و نسبت ناروا بدهد؟!

آقاعلی مطهری افزون بر خوی انتقادناپذیری که از فرهنگ شاهنشاهی به ارث برده است چند مشکل دیگر هم دارد که مایه به چالش کشیده شدن او می‌شود:

۱- بیگانگی از مردم

آقاعلی مطهری راه مردم را گم کرده و از ملت جدا شده است، با مردم پابرهنه، پاکباخته، فداکار و انقلابی سروکار ندارد، آنان را نمی‌شناسد، خواست و برداشت و ایده و آرمان آنان را برنمی‌تابد، از دردها، رنج‌ها و گرفتاری‌های مردم بی‌خبر است، از ناهنجاری‌ها و گرفتاری‌های گوناگون اقتصادی، معضل بیکاری، رنج تورم و گرانی و... که به علت سوء مدیریت و بی‌تدبیری برخی از مسوولان و دولتمردان، گریبانگیر مردم شده است آگاهی ندارد. او چه می‌داند جوانانی که چند برابر سواد و معلومات او دانش‌آموخته و تحصیل عالیه را به پایان برده‌اند، امروز از نابسامانی، سرگردانی بی‌خانمانی و بیکاری چه می‌کشند و چه رنجی می‌برند؟ آقاعلی مطهری شاید گمان می‌کند مردم ایران همان ورشکسته‌های سیاسی‌اند که دور او را گرفته‌ و او را آلت دست کرده‌اند و نوشته‌ها و گفته‌های او را برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی و ضربه زدن به خط امام و رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی با آب و تاب پوشش می‌دهند و منتشر می‌کنند.

آقاعلی مطهری شاید بر این باور است که مردم ایران امروز همانند خود او از زندگی نسبتا آمیخته با رفاه برخوردارند و جز حصر خانگی دو تن از عوامل فتنه غم و غصه‌یی ندارند، قهرا در چنین اوضاع مطلوب! او در دیدار با رهبری جز مشکل ترافیک موتورسواران و حصر فتنه‌سواران حرفی برای گفتن ندارد و معضل دیگری نمی‌بیند تا با رهبر در میان بگذارد.

۲- وابستگی باندی

دومین مشکل آقاعلی مطهری دنباله‌روی کورکورانه او از باند قدرت‌طلب و فزون‌خواهی است که در راه آز نفسانی خویش فتنه ۸۸ را کلید زدند و در راه سازش با امریکا و پایان دادن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و همدستی با مرتجع‌ترین و خونریزترین دولت‌های منطقه مانند آل سعود که موجودیت آن برای نگهبانی از کیان صهیونیسم است سر از پا نمی‌شناسند، راهشان از راه امام، رهبری و ملت انقلابی ایران جداست و تئوریسین‌های آنان برآنند که با قلم‌های زهرآگین و ننگین خود، غیرت، عزت، شرافت و انسانیت انسانی را از ملت ایران بگیرند، استقلال‌خواهی را با دستاویز اینکه دوره، دوره ارتباطات است نه استقلال به زیر سئوال ببرند، نوعدوستی، همدردی با ستمدیدگان و اتحاد و انسجام اسلامی را آرمان‌گرایی بیهوده و پوچ بنمایانند و ملت ایران را برای تن دادن به هر ذلت، رذالت و وادادگی آماده سازند، کتاب‌های «بامسوولیت سردبیر» و نیز کتاب «ایران و جهانی شدن» در واقع مانیفست این باند است. آقاعلی مطهری که گویا دریافته است دیگر در میان ملت انقلابی ایران و فرزندان امام جایگاهی ندارد به دنباله‌روی از این باند خطرناک پرداخته و مطالبی بر زبان و قلم می‌آورد که این سیاست بی‌وطنان واداده را استواری می‌بخشد و خوراک تبلیغاتی چرب و نرمی برای بوق‌های تبلیغاتی دشمنان سوگندخورده اسلام و ایران تدارک می‌بیند. دم زدن آقاعلی مطهری از کروبی و موسوی در هر فرصت و مناسبت و بی‌مناسبت و پشتیبانی از شیخ حسینعلی منتظری برای این است که بتواند در دل دگراندیشان و گروهک‌های ضد انقلاب و بیگانه از اسلام و ایران «به هر حیله رهی» بیابد و از پشتیبانی آنان برخوردار باشد.

۳- فقر علمی و فرهنگی

مشکل دیگر آقاعلی مطهری، محرومیت از اندیشه و فکر و علم و دانش والا ـ به ویژه علوم اسلامی ـ است. او تا آن پایه از علوم اسلامی بی‌بهره است که تمسک من به آیه شریفه «ان جائکم فاسق بنباء فتبینوا» را به عنوان «تهمت فسق به یک شخص مومن»! دانسته و معرکه گرفته است! چنانکه پیش‌تر اشاره شد این آیه شریفه یک اصل عقلایی را مورد تایید و تاکید قرار می‌دهد که خبرها و گزارش‌ها ـ به ویژه واحد خبر واحد ـ را بدون وارسی و پرس و جو نباید باور کرد و به آن ترتیب اثر داد و جمله شرطیه در این آیه برای بیان موضوع است و دارای مفهوم نیست. آقاعلی مطهری نه تنها از علوم اسلامی بی‌خبر است بلکه رساله عملیه را نیز مطالعه نکرده و مسائل شرعی خویش را نیز نمی‌داند و هنوز نتوانسته دریابد که غیبت و تهمت در کجا معنا و مفهوم پیدا می‌کند و اگر احیانا به یک مقام ناشناخته و بی‌نام و نشان نسبتی داده شد غیبت و تهمت به شمار نمی‌آید مانند اینکه می‌گوییم برخی از آقازاده‌ها سوءاستفاده‌چی‌اند، برخی از مقامات دولت خیانتکارند. او اگر اهل فکر و اندیشه بود، اینگونه بی‌گدار به آب نمی‌زد و به مصداق «پسته بی‌مغز اگر لب واکند رسوا شود»، فرودستی و میان‌تهی بودن خود را به نمایش نمی‌گذاشت. این کوته‌بینی و سطحی‌نگری است که او را به موضع‌گیری‌های شتاب‌زده و نسنجیده وامی‌دارد و با وجود بلندپروازی‌هایی که دارد، هر روز بیش از گذشته در میان ملت ایران ضایع می‌شود و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

آقاعلی مطهری اگر به جای رو آوردن به سیاست‌بازی‌های نفرت‌انگیز و کودکانه و جاه‌طلبی‌های ناشیانه به دنبال درس و تحصیل می‌رفت و پایه‌‎های علمی خود را استواری می‌بخشید، شاید اینگونه آلت دست نابکاران نمی‌شد و دین و دنیای او دستخوش هوس‌های آنی و آرزوهای دست‌نیافتنی قرار نمی‌گرفت.

آقاعلی مطهری از روی کوته بینی و ساده‌اندیشی گمان کرده است که با مطرح کردن مشکل ترافیک موتورسواران و پیشنهاد آزادی یا محاکمه فتنه‌کاران، به اصطلاح معروف «شاهکار» کرده و «واقعیات جامعه را به اطلاع رهبر» رسانیده است! غافل از اینکه دیر زمانی است که جریان‌های ضد انقلاب و فتنه‌جویان بی‌وطن و عاشقان یقه چاک امریکا مانند برخی از ملی - مذهبی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، تجزیه‌طلبان منافقان و دیگر عناصری که رو به قبله‌گاه کاخ سفید به نیاز و نیایش ایستاده‌اند در سایت‌ها، بولتن‌ها، شب‌نامه‌ها و روزنامه‌های خود جریان حصر خانگی عوامل فتنه را دستاویزی برای آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی قرار داده و از آن سوءاستفاده فراوان کرده‌اند و مقام رهبری با این ترفندها دیرزمانی است که آشنایی دارند و نیز از ناهنجاری‌های گوناگون و رنج‌های مردم نیز بیش از هر مقام دیگری باخبرند و به مسوولان مربوط در مورد مشکلات مردم رهنمودهای لازم را می‌دهند و حتی در سخنرانی‌هایشان نیز می‌بینیم که بسیاری از مشکلات کشور، حتی کوچک‌ترین معضل اجتماعی مانند نابسامانی ترافیک مطرح شده است که از اشراف کامل ایشان به اوضاع کشور نشان دارد.

هنر عناصر کوته‌فکر و سطحی‌نگر این است مانند مگسی که روی زخم می‌نشیند، تنها به بازگو کردن گرفتاری‌ها و ناهنجاری‌ها می‌پردازند، در خلوت و جلوت، بی‌مناسبت و بامناسبت، در حضور رهبری، در جمع مردمی، گرفتاری‌های اجتماعی را که برای همگان عیان است جار می‌زنند و برای خود بازارگرمی درست کنند اما آن سوته‌دلان و خیرخواهانی که به یاد مردمند و درد مردم را به درستی درک می‌کنند، به جای جار و جنجال، دنبال علاج می‌روند، برای چاره‌جویی به تدبیر و تامل می‌نشینند، طرح‌‎های کارشناسی می‌دهند و به این ‌گونه در راه رفع مشکلات به سهم خود گامی عملی ‌برمی‌دارند. خیرخواه رهبر، ملت و کشور آنهایی هستند که دنبال راه علاج هستند، نه آن بی‌هنرانی که تنها هنرشان جار زدن و جاروجنجال کردن است.

۴- فقدان معنویت

دیگر مشکل آقاعلی مطهری این است که به مرز تقوا و پرهیزکاری پایبند نیست، او در نامه خود بی‌پروا و بدون واهمه چند نسبت ناروا و دور از موازین اسلامی به اینجانب داده است که مسوولیت شرعی دارد. او برای اینکه بتواند انتقادهایی را که به او کرده‌ام بی‌اعتبار کند و ضعف فکری و فرودستی خود را که در دیدار با رهبری به نمایش گذاشت پوشیده دارد، به تحریف و دروغ‌ دست زده و ادعا کرده است که من گفته‌ام «در حضور مقام رهبری... فقط باید از وضع موجود تعریف و تمجید کرد و احیانا به تملق و چاپلوسی پرداخت»!! دروغ دیگری که در نامه خود به من نسبت داده این است که «... فکر می‌کنید در مواجهه با رهبر انقلاب فقط باید دل ایشان را شاد کرد و از مطرح کردن واقعیات و نقاط ضعف جامعه برای برطرف کردن آن خودداری نمایید، اصل النصیحه لائمه المسلمین راعمدا فراموش کرده‌اید...»! نیز آورده است «...چگونه به یک شخص مومن فرهیخته محترم تهمت فسق می‌زنید...»! بی‌تردید یک انسان متعهد و معتقد به خدا و روز جزا این گونه راحت و بی‌پروا به تحریف و «تفسیر به رای» سخنان دیگری نمی‌پردازد و نسبت‌های ناروا نمی‌دهد، بگذریم که او اصولا معنای «النصیحه لائمه‌المسلمین» را نیز درنیافته است، چنان که مسائل دینی خود را نیز فرانگرفته و سخن گفتن درباره «یک شخص» بی‌نام و نشان که تنها در درون او شناسایی شده است را «تهمت فسق» پنداشته است! باید از او پرسید این «شخص مومن» پنهان در درون شما چقدر مومن است که به دفتر رهبری نسبت دروغ داده است و به دروغ ادعا کرده است که «از دفتر رهبری سفارش شده است که موتورسواران را که از قشر مستضعفند مورد تعرض قرار ندهند»!! و جنابعالی چقدر مومن و مومن‌شناسی که این شخص را با وجود دروغ آشکار و تهمت‌زنی به دفتر مقام رهبری مومن می‌دانی؟!

باید از جناب آقاعلی مطهری پرسید: اکنون که به تعبیر ما طلاب «مصنف» زنده است و انتقادهای او به جنابعالی در دیدار با رهبری ضبط شده و نوار آن موجود است، شما به خود جرات می‌دهی که به چنین تحریف‌ها و تفسیرهای «مالایرضی صاحبه» دست بزنی و نسبت‌های ناروا بدهی، باید دید در مورد نوشته‌ها و گفته‌های آن بزرگانی که دیده از جهان فروبسته‌اند و حضور ندارند چه خواهی کرد. مصیبت برای آن شهید بزرگواری است که آقاعلی مطهری متولی آثار ایشان باشد، باید گفت انالله و انا الیه راجعون.

نامبرده در پایان نامه خود آورده است: «نحوه رفتار با امام و پیشوا را باید در نحوه رفتار شهید آیت‌الله مطهری با امام خمینی جست‌وجو کرد»! باید دانست آنچه از شهید مطهری در دست است و در سیره ایشان آشکار است پیروی از ولایت و تعبد نسبت به امام است آن شهید از مردان ولایتمداری بود که هیچگاه از مرز ولایت گامی بیرون نگذاشت و نسبت به امام تعبد داشت. اگر امروز نیز در قید حیات بود بی‌تردید یکی از پیروان راستین مقام رهبری بود و افتخار همراهی با ایشان را داشت و لقمان گونه به فرزند خویش توصیه می‌کرد:

«واقصد فی مشیک و اغضض من صوتک ان انکرالاصوات لصوت الحمیر.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسنت آقای سید روحانی ...
...
United Kingdom
هزاران بار احسنت به پاسخ منطقی و دندان شکن آقای روحانی
واقعا بعد از این همه حرفهای سطحی و کج اندیشانه و احمقانه آقای مطهری، این جواب دل آدم را شاد میکنه
این آقا از اول تا آخر فحاشی کرده کجاش شبیه پاسخه؟
معلومه متن رو نخوندی !
برو ادبیات مطهری رو ببین چه لحن بی ادبانه ای نوشته ...
تو هم چون جواب نداری مجبور شدی اینو بگی ..
هر دو طرف بیانیه های خوبی رو متاسفانه صادر نکردند
معلوم میشه که تو خودت خیلی با ادبی که این اظهارات به نظرت فحاشی اومده
لطفا بخواهيد پاسخ مطهري نيز درج گردد.
من پاسخ اقاي مطهري به اين بي ادبي را نيز ديده ام
خداجو
اما جوابیه دوم اقای مطهری که درتاریخ 2/5/93 داده شده هم بخوانید.
بهار
بالخره یه نفر پیدا شد ودردو دل چند ساله ما رو در مورد علی مطهری به طرزی شیوایه جا بیان کرد.دستتون درد نکنه.
با خواندن متن آقای روحانی فهمیدم آقای مطهری درست تشخیص دادند
چطوری فهمیده اید؟مگراقای مطهری ازمسیری ردمیشوندکه ترافیک داردوشلوغ است !اصلااوموتورسواری میبیندکه اینگونه سخنگوی افسادطلبان شده است؟خداوکیلی کسانی که دنبال علی اقای مطهری راه افتاده اند،به درایت وهوشیاری اواعتماددارند؟وای به حال وروزکسانی که مرغابی راکدخدای دهکده شان کرده اند!چرابه خودتان توهین میکنید؟
Germany
زود برو خودتو به سازمان نخبگان معرفي كن تا ندزديدنت
آره .مثل اینکه خیلی باهوشی.سعی کن هرچه زودتر از این مملکت بری.
asadi
آقای علی مطهری دارید از ولایت فاصله می گیرید مواظب باشید تو چاه فتنه گران و اصلاح ناطلبان نیافتید راه پدر مظلومتون رو ادامه بدید وای از بی بصیرتی
انصافا دست مریزاد. ولی خدا وکیلی علی مطهری ارزش این مقدار پاسخگویی باصلابت و مؤدبانه را نداشت.
شما مثل اينكه محيطي بزرگ شديد كه از أدب چيز ديگه ميفهمه
اين روش ائمه ما نيست
علي عليه السلام در ارتباط با معاويه و يارانش فرمود
هم إخواننا بغوا علينا
برادران ما هستند كه بر عليه ما شده اند
خواهشمندم نظر مؤ منتشر كنيد
هرچند بعيده
دلم میخواست یه عده مرد پیدا میشدن همینو به علی مطهری میگفتن شما کجا بودی اون موقع که صحن مقدس مجلس با کلمات و دشنام های رکیک مطهری خطاب به کوچک زاده آلوده شد؟
نه حتما مهدی کوچک زاده فحاش خیلی مودب رفتار میکنه و حرف میزنه؟! خخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا که در مورد شما اینجور نشون میده !
موافقم
United States
مودبانه؟؟
خداجو
ادب مرد به زدولت اوست.
علی
دست مریزادآقای روحانی
این آخرین بند از کلامتان که مزین به آیه شریفه از سوره لقمان بود خیلی بجا وپندآموز بود انشاالله که آقازاده علی مطهری به این آیه مشفقانه عمل کنند.
علی اصغر
برادر حان فکر کنم خیلی خوابی حرف از ادب و تربیت میزنی در مورد کسی که فقط مانده که به مخالفینش فحش رکیک و مستحجن بده تو اهانت های مطهری را چه در مجلس و صدا و سیما در پخش زنده و در سایر محالس ندیدی و نشنیدی بعد حدیث برای ما تعریف میکنی ازادب و نزاکت .
پور احمد
با سلام خدمت جناب آقای روحانی با اینکه من رویه علی مطهری را قبول ندارم و با موضع گیری ایشان به ویژه در مورد جریان و سران فتنه آمریکایی ـ انگلیسی ـ صهیونیستی به شدت مخالفم، اما شما هم کم از جناب مطهری تهمت و افترا ردیف نکرده اید!! و این رویة خوبی نیست که تهمت را با الفاظی چون متن بالا جواب دهید، به ویژه اینکه شما سیدی روحانی هستید و قطعآً نسبت به آقای مطهری پایه های علمی ـ فرهنگی بالاتری دارید. همچنین شما در مکان و در محضر استادانی تلمذ کرده اید که با این اینگونه جواب دادن ها بیگانه اند و صد البته تاریخ ـ که البته شما استاد آن هستید ـ گواهی می دهد که سیرة عملی زعمای قوم و حضرات آیات عظام در جواب منتقدان آنچنان با ظرافت و نرمی بوده که بازخورد آن تنبه و پشیمانی و شرمندگی طرف مقابل را در پی داشته است. هرچند شاید جواب شما در محضر امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) به اظهارات علی مطهری به جا بوده، ولی متأسفانه جوابیه شما ـ به ویژه بندهای آخر جوابیه ـ فاقد معنویتی است که در شأن جایگاه، لباس و منزلت شماست.
به نظر من اینها "حقیقت" بود و البته "غیرطبیعی"؛ که غیر طبیعی بودنش به خصوصیات علی مطهری برمیگرده نه به نوشته...
rd1600
ما که هیچگونه توهینی در نوشته فوق به آقای مطهری از زبان آقای حمید روحانی ندیدیم به جز اینکه بالحن مناسب و در خور جواب ایشان را داده اند البته شاید منظور حضرتعالی آیه قرآن باشد که آنانکه صدایشان را بیش از حد بلند می کنند به صدای حمار تشبیه کرده و آن بستگی به این دارد که آیه کریمه شامل حال او باشد یا نه
ببخشید میشه بفرمائید این متن مخاطبش کیه که شما میگید شامل حالش میباشد یا نه؟!
علی
من طرفدار جناب روحانی ام ولی ایشان بقول دوستمان پور احمد نباید مثل علی مطهری جواب میداد.گرچه علی مطهری لیاقت اینگونه صحبت کردن را هم ندارد ولی از حاج آقای روحانی حفظه الله انتظار بیشتری میرفت.
بهرحال موفق باشند چون حرف دل خیلی از مردم ایران بود ولی با ادبیاتی شدیدتر
جدید
این پاسخ تاریخ بود به آقاعلی باشد که پند گیرد و کمی صدایش را پایین بیاورد وسوادش را بالا .
فاطمه
اجرتون با صاحب الزمان . متن بسیار منطقی و بی نهایت مودبانه بود. قصد رو کم کنی نیست ولی یک نفر باید یه ایینه میگذاشت رو به روی این ادم که نون اعتبار پدرشو میخوره و بهش نشون میداد چی به سرش اومده. دست و قلمتون درد نکنه اقای روحانی. واقعا تشکر.ان شاالله قلمتون همیشه تو راه حق باشه
محمد
متن بسیار منطقی و بی نهایت مودبانه بود !!!! خانم فاطمه شما حالتون خوبه ، معنی مودبانه را هم فهمیدیم
نه معنای ادب آتیش زدن سطل زباله است ...و البته اون فحاشی معروف مطهری در صحن مجلس !
علی اصغر
چی شد یهو همه شدند عابد و زاهد و مسلمانا و با ادب و نزاکت و پرستیزو غیر ه تا دیروز که این مطهری بد ترین توهین را به مخالفینش میکرد صدای یکی از شماها در نیامد حالا بادتون آمد که ادب ادب کنید در صمن مواردی را که بی ادبی و غیر واقعی است را ذگر کن کلی سخن نگو .
ایرانی
علی مطهری خود شیفته شده است...
به این میگن جوابیه. احسنت بر شما. همین...
هم کار مطهری غلط بوده و هم آقای روحانی تندروی کرده
Germany
نع
كار مطهري غلط بود كار آقاي روحاني بسيار درست
یاسین
از اهواز گرم بر دستان حضرت اقای روحانی بوسه میزنم الحق که فرزند زهرایی سید بزرگواز جایگاه سیادت و رو حانیت رو حفظ کن و باهر ناکسی هم سخن نشو بگدار در جهالت و حماقت غوطه ور باشن
خوبه میگی جایگاه سیادت و روحانیت رو حفظ کن، این آقا مگه این چیزها رو میفهمه؟ تازه این اولین بارش نیست!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم. البته حمید روحانی
شاهد
آن کس که نداند ، نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
فتنه جویان 88 تمام شدند حال باید طراحان فتنه جدید را پایید و علی مطهری پیشمرگه ی جریان جدید فتنه است.
شما هم حتما کاسب فتنه تشریف دارید دیگه؟!
مجتبی
انا لله وانا الیه راجعون
همین
United States
اینم حرف جدیدی از یک جدیدالاسلام
اصولگرا از یاسوج
احسنت شیر مرد
متوجه شدی چقدر فحش در یک نامه ات نوشته ای !
اقا علی مدرس زمانه است .
آقا مسعود ، عزیزم! شما در کجای تاریخ سراغ دارید که شهید مدرس به مخالفینش در مجلس گفته باشد "خفه شو"؟ کجای تاریخ نوشته اند که شهید مدرس بلندگوی تلیغاتی اشراف دوره خود بوده است؟ کجای تاریخ گفته اند که مدرس با بی نماز ها و روزه خوار ها رفاقت دوستی داشته است؟
شما خود واقعا اینطور "گ-ی-ج" هستی یا خدای نکرده همه مردم را اینطوری فرض کرده ای؟
شما در کجای تاریخ سراغ دارید که فردی مثل مهدی کوچک زاده در مجلس به همکار خود بگویید پفیوز؟ جای تاریخ نوشته شده است که انقلاب و مردم مدافع فحاش خواسته اند؟ در ضمن گیج خودت هستی که قضاوت یکطرفه میکنی درباره دیگران!!!
مسعود
واقعا دستتون درد نکنه آقای روحانی.
علی مطهری واقعا داره به قهقرائ میره. من از روح بلند شهید مطهری میخواهم که برای فرزند ناخلف خود دعا کند. من فکر میکنم علی همان راهی را میرود که منافقین در زمان پدر شهیدش. خدا این مرد را عاقبت به خیر کنه
پیشنهاد من اینست که در دور بعدی انتخابات مجلس هم شما کاندید شوید و هم بگذارید علی مطهری کاندید شو انوقت در پایان و پس از اعلام نتیجه از کیسه مردم و حمایت مردمی خرج کنید .....
محمد
أولاً با رای مردم حق جابجا نمیشه.
ثانیا ایشون- حجت الاسلام روحانی - از مردم ولایی و خط امامی صحبت کردند .
به جای اینکه احساسی و حزبی نظر بدی منصفانه فکر کن.
از کدوم مردم حرف میزنید؟ شما مگه وکیل مدافع مردم هستی که به جای دیگران اظهارنظر میکنی؟! در ضمن نظر خودت احساسی تر و حزبی تره آقا محمد.
گویا فراموش کردی این آقا با لیست احمدی نژاد به مجلس راه پیدا کرد ؟
مجتبی
وقتی یه دعوا میشه مردم جمع میشن ونگاه خیلی ها هم کیف وعکس
ایا دعوا کار خوبیست؟؟
امین
موضعگیریهای علی مطهری نشاندهنده آن است که ایشان واقعا جزوعوام جامعه است وخیلی سطحی فکر میکندونظر میدهد،حضرت آقاچندسال گذشته درخصوص خواص و عوام مفصل صحبت کردند،به نظر میرسدمصداق آن سخنرانی علی مطهری است که واقعا بی بصیرتی ازصحبتهای این فردکاملا مشهوداست.
Germany
لطفا به عوام بي احترامي نكنيد، عوام ما براي شخصيتهاي بزرگوار انقلاب همچون شهيد مطهري احترام بسيار والايي قائلند ولي اين فرزند نا خلف همينطور از پدر خرج فتنه گران ميكنه و بي بي سي هم برايش كف ميزنه و باز هم حاليش نيست
معلومه زیاد بی بی سی و رسانه های ضدانقلاب رو نگاه میکنی که میگی برای مطهری کف میزنه، وگرنه از کجا میدونی؟ خخخخخخخخخخخخ
اراکی
Latvia
سید حمید روحانی کسی است که امام خمینی (ره) طی نامه‌ای به وی در دی ماه ۱۳۶۷تدوین تاریخ انقلاب اسلامی را به وی واگذار نمود. مسلما ایشان با آن سوابق مبارزاتی و پژوهشی و علمی و سلامت نفس مورد وثوق حضرت امام بوده که چنین مسئولیت خطیری به او واگذار شده است . اما آقای مطهری چی ؟ سوابق وی از هر حیث با آقای روحانی قابل قیاس نیست لذا مطالب و ادعاهای ایشان برای مردم به مراتب مورد وثوق تر و معتبر تر از امثال مطهری است
رضا
خیلی شور شد
سید علیرضا
با عرض سلام من خیلی از سیاست سرم نمی شه ولی اخبار را دنبال میکنم بخصوص از دور رفتار اقای مطهری را از سایت شما و سایت‌های دیگر اصولگرا دنبال می‌کنم و به نظرم چند نکته میرسد که می گویم موضع اقای مطهری در موضوع فرهنگی و حجاب کاملا اصولی و درست است و محکم دنبالش است حتی محکم تراز بسیاری از اصولگرایان به گونه ای که با اینکه یکی از افرادی بود که گمان می رفت به عنوان وزیر فرهنگ معرفی شود بنظرم بخاطر همین رویکردش به او بازی ندادند و اصلا عموما اصلاح‌طلبان. او را اصلاح‌طلب نمیدانند و حتی اقای خاتمی ظاهرا ناراحت بود که او چرا با اظهارنظرهای خود نقشه های ما را به هم می‌ریزد با این حال بنظر می‌رسد ناراحتی اصولگرایان نیز از اظهارنظرهای سیاسی او بخصوص بعد از فتنه ۸۸ و باعث میشود که او را منتسب به اصلاح‌طلبان میکنند ولی علت واقعی این کارهای او چیست بنظرم که البته شاید هم درست نباشد عدم بصیرت سیاسی و پیش زمینه بسیار بد از رفتارهای منفعت طلبانه و غیر اسلامی بعضی از اصولگرایان است بعنوان مثال بعد از جلسه‌ای که ایشان با اقای احمدی نژاد در رابطه با مرحوم اقای کردان داشت بطور کلی آنچنان تحت تأثیر قرار گرفت که هر مشکل سیاسی که در مملکت بوجود می آمد یک طرف ان را به احمدی نژاد ربط می داد و از همین رو و با توجه به جوسازیها در فتنه ۸۸ احمدی نژاد را به اندازه موسوی و کروبی مقصر میدانست و حالا شما بفرمائید با این اعتقاد و دیدن برخوردهای اصولگرایان با موسوی و کروبی و رها کردن و عدم برخورد با احمدی نژاد در این موضوع شما اگر جای او بودید .....
بنظر من مطهری یک اصولگرا ی واقعی است که در حال پرت شدن است و یکی باید دست او را بگیرد به دامن اصولگرایان باز گرداند و نباید او را بیشتر پرت کنیم کاری که با خیلی ها کردیم و می کنیم بقول اقا باید جذب حداکثری و دفع حداقلی را هم مدنظر داشت.
شما هم نیاز به بصیرت دارید. شما نیاز به اطلاعات و تقویت مبانی فکری دارید.
محمد
با سلام به یاد دارم برنامه ای در تلویزیون پخش شد با حضور علی مطهری و عماد افروغ در مورد چالش های موجود در فضای فرهنگی کشور این طور به خاطر دارم آقای مطهری بسیار غیر کارشناسی (باعرض پوزش) به نوعی بی سوادانه و کمبود نگاه عمیق ، ریشه ای و البته فاقد هر گونه مبانی فکری در ایشان موج میزد و در مقابل آقای افروغ با اشرافیت زیاد به مسائل جامعه و تبیین کارشناسانه ایشان که برگرفته از مبانی فکری و مطالعه و کار تحقیقاتی قوی در ایشان است به شدت به چشم میخورد . این نظر شخصی من است بدون هیچ گونه حب و بغضی
احسان
آقا خیلی حال کردم
خیلی
خیلی
خیلی
خیلی

بالاخره یک حرف باحال و منطقی و عالمه و مشتی که در خور و شان این بی سواد و بی گانه از پدرعالم خود، دیدیم

آقای سید حمید روحانی متشکرم
خدا حفظت کنه
عبدالله بلبل
United States
این اقا علی مطهری با سفارش رادیوهای بیگانه و شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب و یه مشت طرفدار جنبش لجن تو تهران در دور دوم به زور رای اورد و وارد مجلس شد . از این فرد چه توقعی دارید؟ او باید در جهت خواست موکلینش که بیشتر اشوب گران فتنه 88 بودند فعالیت کند و همیشه جامعه و نظام را به چالش بکشد .
Iran, Islamic Republic of
از فضل پدر تورا چه حاصل...
درود بر مطهری همین
حزب باد همین ...
علی رحمانی
خون پدر است که او را اینقدر بالا برده و گرنه به قول دکتر عباسی کدام ویژگی علمی کدام سوابق مدیریتی بزرگی پدرش است
علی
United States
خود گویی وخود خندی عجب مرد هنرمندی ؟ آخه شیخ روحانی تو کی هستی که اینقدر خودتو بالا می گیری ؟
همان است که امام به او دستور داده تاریخ انقلاب را بنویسد تا امثال مطهری و جنابعالی بخوانید! و در اینکارش که کتاب کمم منتشر نکرده است. شما کدام کتاب ایشان را خوانده اید؟ هیچکدام؟
ن
لطفا کمی بسشتر درباره ی اقای سید حمید روحانی تحقیق بفرمایید.موفق باشید
اگر یک مرد تو مجلس باش علی مطهریست
وقتی یکی مثل تو ازش حمایت کنه وای به حالش ...
لذت بردم از جوابش
محمد
سلام.
ازهمین جوابیه اقای روحانی منطقشان مشخص شد
1- باندی بودن مطهری
2-فقر علمی
3-فقرمعنوی
4-بیگانگی از مردم.
شما فکر می کنید این صحبتهای مطهری سخن چند میلیون باشد؟ می توانید از نظر اماری اقدام کنید.ایا همه اینان باندی و فقر علمی و معنوی و بیگانه از مردمند؟
نه مشکل شما اینه که خودبیشماربین هستید ... وتا زمانی که از توهم خارج نشید در عذابید ...
Germany
ببخشيد جناب سرهنگ
محسن شهرياري
اين علي مطهري داره شورشو در مياره.
این پاسخ تاریخ بود به آقاعلی باشد که پند گیرد و کمی صدایش را پایین بیاورد وسوادش را بالا .
درود بر مطهری
فقط همین ؟ هیچ جوابی نداری بدی ؟
البته شما یا فحاشی می کنید و یا درود و سلام می فرستید چون سوادتون همینه ..
عیب علی مطهری این است که نماینده شجاع و ازاده ایست که امثال شما تحمل ازادگی و شجاعت او را ندارید.اقای روحانی شما از ادب و نزاکت صحبت نکن که ایدب و نزاکت شماگوش فلک را کر کرده است.شما هم از تهران کاندید شو تا تفاوت رای شما با علی مطهری نمایان شود.
ای کاش شما حتی این نامه را خوانده بودی و اینجا نظر می نوشتی که این کالمات شده ، اتفاقا تایید حرف های آقای حمید روحانی نباشد!
شما چسبیده ها برید کاندید مستقا اعلام کنید بعد بلغور کنید ...هذا اول الکلام
اما اگه با وجود فحاشی مطهری در صحن علنی مجلس بازهم ایشان را مودب می دانید پس باید به ادب تو و نوع نگاهت به ادب خندید ...
در ضمن مطهری با لیسا احمدی نزاد اومد ...بردید خودتون رو از چسبندگی خلاص کنید ...
محمد
آیا واقعا شما به فکر مردمید آقای روحانی؟؟؟؟
رضا
اگه فقط یه نماینده ما داشته باشیم اونم مطهریه ،آدمی نترس و شجاع بقیه که منتظرن که ریساشون حرفی بزنن و تایید کنن
وقتی امثال تو ازش حمایت می کنن پس اوضاعش خیلی خرابه !
نماینده ای که دنبال راضی نگه داشتن اقلیت تندرویی چون شما باشه همون بهتره که اسم نماینده رو روی ایشون نذاریم ...
آقای روحانی شما که در تاریخ انقلاب هستید لطفا به یک پرسش پاسخ دهید: چرا فرزندان اکثر مسئولین با اهداف پدرانشان کیلومترها فاصله میگیرند؟ امثال فرزندان بهشتی ، مطهری ، احمد خمینی و....
اهورا
واقعا جای تأسف دارد که یک روحانی چنین حرفایی را بزند از لحن پر از دشنامتان معلوم است بدجور سخن به حق علی آقا شما را سوزانده است.علی آقا انسانی شجاع و بصیر است خدا حفظشان کند.
سخنت به حق علی آقا ؟!!!!
از کی تا حالا سخنان بی ادبانه مطهری شده به حق ؟
حتما در فهم خودت از ادب یه دگردیسی ایجاد کن ....
درکت رو افزایش بده ....
مریم محسنیان
پسر نوح با بدان بنشست...............

نمونه های این پسر ناخلف را خداوند برای آگاهی امتش آورده اند بنا براین هیچ تعجب ندارد و انشا الله اگر قابل اصلاح و هدایت نیست خداوند دستش را از سر این ملت کوتاه کند.ما خیلی وقت پیش به انحراف ایشان پی برده بودیم و لازم نبود آقای روحانی انقدر به خودشان زحمت بدهند و کافی بود که فقط در جواب ایشان میگفتند
عرض خود میبر ی و زحمت ما میداری!
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا بنده هر وقت اسم این آدم را میشنوم وافعا متاسف می شوم چه پدری و چه پسری پسری که با کمک و رهروی پدر قدم در راه سعادتدنیوی و اخروی بگذارد این گونه خود را ملعبه دست فتنه گران و خیانتکاران گذاشته است و تاریخ این ها را به خوبی میشناسد
روح اله
Iran, Islamic Republic of
می شد با لحن خیلی بهتر و مودبانه تر پاسخ آقای مطهری رو داد ... برای یک نماینده ی مجلس که سیدِ روحانی هم باشد؛ چنین پاسخی مناسب نیست..
آقا علی...........از فضل پدر تورا چه حاصل...