پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
اولین بار پس از نهایی شدن متن برجام

انتشار گزارش جدید آژانس از ایران

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 441153
آژانس بین المللی انرژی اتمی نخستین گزارش خود از تاسیسات هسته ای ایران را بعد از نهایی شدن متن برجام با قدرت های جهانی منتشر کرده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از سی بی اس نیوز خبر داد، بعد از نهایی شدن متن برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی اولین گزارش به روز شده خود را درباره وضعیت هسته ای ایران ارائه کرد. در این گزارش که روز پنج شنبه منتشر شد، نگرانی های آژانس از فعالیت هسته ای نظامی آورده شده که یک دهه قبل نیز توسط این نهاد عنوان شده بود.

آژانس در گزارش خود آورده است که سطح کنون غنی سازی اورانیوم در ایران و نیز تحقیقات هسته ای و فعالیت های مربوط به آن طبق توافق است. در این گزارش ۲۱ صفحه ای که یک نسخه از آن به خبرگزاری آسوشیتدپرس فرستاده شد، ایران را پایبند به توافق هسته ای ارزیابی کرده است.

آژانس در ادامه آورده است: اطلاعاتی از منابع مختلف مبنی بر تلاش گذشته این کشور در جهت دستیابی به سلاح هسته ای ارائه شده ولی بر اساس تحقیقات و عکس های ماهواره ای تجهیزاتی در محل پایگاه پارچین به دست نیامده است.

هفته گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شد به جزئیات توافق هسته ای با ایران و همکاری هایش با آژانس انرژی اتمی در بازرسی از پارچین دست یافته است. با این حال در واکنش به ادعای این خبرگزاری غربی، یوکیا آمانو مدیر کل سازمان انرژی اتمی ضمن رد این ادعا، فعالیت انجام گرفته در پارچین را مطابق اصول فنی ارزیابی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *