جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جیمی کار‌تر با محمود عباس دیدار کرد+تصاویر

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 420651
رئیس جمهور اسبق آمریکا که به کرانه باختری سفر کرده است با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ظهر شنبه در مقر این تشکیلات با گروه بین المللی ریش سفیدان به ریاست «جیمی کار‌تر» رئیس جمهور اسبق آمریکا دیدار کرد.

این گروه بین المللی آخرین تحولات عرصه فلسطین و مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در پرتو عدم پایبندی طرف صهیونیستی به قوانین و معاهدات بین المللی را با مقامات فلسطینی مورد بحث و بررسی قرار داد.

محمود عباس در دیدار با کار‌تر بر اهمیت تسریع در روند بازسازی باریکه غزه تاکید کرد و از کشورهای شرکت کننده در اجلاس بازسازی نوار غزه دعوت کرد به تعهدات خود در اجلاس شرم الشیخ عمل کنند تا دولت وفاق ملی بتواند به مسئولیت‌های خود در قبال بازسازی باریکه غزه عمل کرده و به رنج و محنت‌های فلسطینیان در این باریکه پایان دهد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین بر ضرورت پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی، تحقق آشتی ملی از طریق آغاز فعالیت‌های دولت وفاق ملی در نوار غزه و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و پارلمان فلسطین تاکید کرد.

از سوی دیگر، جیمی کار‌تر رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز اظهار داشت که طی نشست‌هایی که با ابومازن داشتیم، بسیاری از مسائل و موضوعات مهم از جمله وضعیت کنونی و آینده ملت فلسطین را مورد بحث و گفتگو قرار دادیم.

کار‌تر ابراز امیدواری کرد که هرچه زود‌تر انتخابات سراسری در کرانه باختری، نوار غزه و قدس اشغالی برگزار شود، زیرا این مسئله برای فلسطینیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت که در این دیدار، شیوه اجرای توافقنامه‌های اخیر بین جنبش‌های فتح و حماس که اهمیت ویژه‌ای دارد، را بررسی کردیم و ما نیز از هیچ تلاشی در این راستا فروگذاری نمی‌کنیم.

جیمی کار‌تر قرار بود در جریان سفر به کرانه باختری، از نوار غزه نیز بازدید کند اما این سفر در لحظه آخر لغو شد. در سال‌های اخیر وی به یکی از منتقدان اصلی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

در همین راستا، نخست وزیر سابق نروژ خاطر نشان کرد که این هیات بین المللی قصد مداخله در مسائل مرتبط با منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی به منظور پیشبرد مذاکرات سازش را دارد.

«گرو هارلم برونتلند» تصریح کرد که بار‌ها به فلسطین سفر کرده‌ایم و متاسفانه این بار موفق به بازدید از غزه نشدیم اما اوضاع این باریکه به ویژه بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ و مسائل موثر بر زندگی فلسطینیان را با عباس بررسی کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد هرچه زود‌تر انتخابات در فلسطین برگزار شود و این انتخابات نیز همانند انتخابات گذشته شفاف و دمکراتیک باشد.

لازم به ذکر است که گروه بین المللی ریش سفیدان که در زمینه صلح و حقوق بشر فعالیت دارد، سال ۲۰۰۷ بر اساس طرح پیشنهادی نلسون ماندلا رئیس جمهور اسبق آفریقای جنوبی تاسیس شد.












نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *