جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

شکست قلعه‌نویی به نکونام

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 410959
قلعه‌نويي اعتقاد داشت اول نكونام نسبت‌هايي به او داده كه در قانون جرم است، دوم به او حرف‌هايي نسبت داده كه در واقع نادرست است و سوم اظهاراتش درباره‌‌اش دروغ بوده است. نكونام با اثبات تمام حرف‌هايش، توانست شكايت قلعه‌نويي در اين سه زمينه را رد كند. كاپيتان تيم‌ملي و رضا حسن‌‌زاده وكيل او روز گذشته مانند ماه‌هاي گذشته ترجيح دادند سكوت كنند و هيچ حرفي به زبان نياورند. اين در حالي است كه با توجه به مصاحبه‌هاي قلعه‌نويي و وكيلش با رسانه‌هاي مختلف و بيان چنين جمله‌اي كه در دادسرا محكوم خواهد شد
به گزارش جهان،روزنامه خبر ورزشی نوشت: به فاصله چند روز پس از آنکه وکیل امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف اعلام کرد نکونام هیچ مدرکی علیه سرمربی استقلال نداشت و شکایتش را معلق کرد، دادسرای فرهنگ و رسانه به نفع او رأی داد!
 پس از چند ماه چالش بر سر دفاع از مصاحبه‌هاي جواد نكونام با نشريه خبرورزشي، دادسراي فرهنگ و رسانه با تأييد حرف‌هاي جواد نكونام، شكايت امير قلعه‌نويي را رد كرد. ساعاتي پس از آن، حكم نهايي به سرمربي استقلال ابلاغ شد تا در شوك بزرگي فرو برود. او پس از مصاحبه روز ۵ مرداد سال ۹۳ بارها و بارها اعلام كرد در دادسرا، جواد نكونام را خواهد ديد. قلعه‌نويي حتي در مصاحبه‌اي با لبخند گفته بود: «آنجا بايد حرف‌هايش را ثابت كند.»

او در مصاحبه‌اي ديگر، براي نكونام رأي بريد و گفت: «خوشحالم كه همه فهميدند صحبت‌هاي نكونام پايه و اساس نداشت. اگر قانون مي‌خواست درست تصميم‌گيري كند بايد بين ۲ تا ۶ سال محروميت نصيبش مي‌شد. در ادامه هم مردم متوجه خواهند شد كسي كه با آبروي مردم بازي مي‌كند چه عواقبي دارد هنوز خيلي از مسائل رو نشده است.» امير قلعه‌نويي اين مصاحبه را زماني انجام داد كه محمد‌‌زاده رئيس كميته اخلاق كه در مراسم عروسي دختر سرمربي حاضر شده بود، عليه ايمان موسوي كه مصاحبه نكونام را تأييد كرده بود، حكم محروميت داد.

اما پس از گذشت چند ماه، سرانجام حرف‌هاي امير قلعه‌نويي به كرسي ننشست تا دادسرا پس از بررسي لايحه دفاعي نكونام، با استناد به مدارك اين بازيكن، شكايت سرمربي استقلال را به طور كامل رد کرده و به نفع كاپيتان تيم‌ملي رأي دهد. در حكم صادر شده، تمام جملاتي كه امير قلعه‌نويي بابت آنها از نكونام شكايت كرده، ذكر شده بود و نهايتاً در نتيجه‌‌گيري پاياني، جملات كليدي رأي به چشم مي‌خورد: «دفاع مدلل و موجه جواد نكونام باعث شد شكايت عليه او رد شود.» اين جمله نشان مي‌دهد جواد نكونام تمام ادعاهاي خود در آن گفت‌وگو را به اثبات رساند.

امير قلعه‌نويي با عنوان «افترا»، «توهين» و «نشر اكاذيب» از كاپيتان تيم‌ملي شكايت كرده بود. او اعتقاد داشت جملاتي چون «بعد از باخت ۳ بر ۲ استقلال مقابل پرسپوليس، رقص و شادي مي‌كردند»، «مشكلم وقتي شروع شد به رفيق آقايان سيم كارت ندادم»، «مافيا در فوتبال ايران وجود دارد»، «دو هفته پشت فنس‌ها تمرين لوركوزن را ديدند»، «دوست خانوادگي آقايان از بازيكن پول گرفته بود»، «با بازيكن يقه به يقه مي‌شود»، «تركيب استقلال در قهوه‌خانه فرحزاد لو مي‌رفت» و... توهين، افترا و تهمت است و دادگستري بايد جواد نكونام را محكوم و محروم كند. در طول سپري شدن مراحل بررسي پرونده، امير قلعه‌نويي و وكيلش بارها و بارها عليه نكونام موضع گرفتند و حتي وكيل سرمربي استقلال در مصاحبه‌اي اعلام كرد نكونام تنها با قرار كفالت ۵۰ ميليون توماني آزاد است.

قلعه‌نويي اعتقاد داشت اول نكونام نسبت‌هايي به او داده كه در قانون جرم است، دوم به او حرف‌هايي نسبت داده كه در واقع نادرست است و سوم اظهاراتش درباره‌‌اش دروغ بوده است. نكونام با اثبات تمام حرف‌هايش، توانست شكايت قلعه‌نويي در اين سه زمينه را رد كند. كاپيتان تيم‌ملي و رضا حسن‌‌زاده وكيل او روز گذشته مانند ماه‌هاي گذشته ترجيح دادند سكوت كنند و هيچ حرفي به زبان نياورند. اين در حالي است كه با توجه به مصاحبه‌هاي قلعه‌نويي و وكيلش با رسانه‌هاي مختلف و بيان چنين جمله‌اي كه در دادسرا محكوم خواهد شد، انتظار مي‌رفت نكونام و وكيلش هم پس از اين رأي، درصدد پاسخگويي برآيند اما آنها به جهت رعايت اخلاق و قانون سكوت كردند.
باید دید با وجود تمام این اتفاقات قلعه‌نویی دوباره راهی را طی می‌کند که در ماه‌های گذشته پیمود یا اینکه مثل جواد نکونام به این قضیه فیصله خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قلعه نوعی خودشو گم کرد وفقط ادعا دارده سرد....م...
آفرین به نکونام