پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۲
۲۴

‫آموزش‌های تاسف‌آور مهدکودک‌ های تهران به کودکان! +فیلم‬

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 276058
در دعوای همیشگی آموزش و پرورش و بهزیستی بر سر مهدکودک ها تنها چیزی که فراموش شده است نظارت بر عملکرد مهد ها است و نتیجه آن آموزش رقص و آواز و ... به کودکانی است که قرار است فردای جامعه را بسازند.
‫آموزش‌های تاسف‌آور مهدکودک‌ های تهران به کودکان! +فیلم‬
به گزارش جهان، صاحبان سرمایه در اروپا که به نیروی کار ارزان احتیاج داشتند به استخدام زنان و دختران در کارگاه ها و کارخانه پرداختند؛ اما برای این کار یک مشکل اساسی وجود داشت و آن بچه های خردسالی بودند که در زمانی که مادرشان در محل کار حضور میافت به نگهداری و آموزش احتیاج داشتند. از همین رو مهد کودک ها برای نگهداری و آموزش کودکان تاسیس شدند.

به همین جهت فردریک فریبل، اولین مهدکودک را در سال ۱۸۴۰ میلادی در آلمان تاسیس کرد اما خیلی ها مدعی تاسیس اولین مهدکودک ها در جهان بوده و هستند...


موفقیت فریبل در تاسیس موسسه پیش دبستانی در آلمان این نوع موسسات را با همین لقب «کیندرگارتن» جهانی کرد و بعد از آلمان در کل اروپا و جهان تکثیر پیدا کرد.

اولین مهدکودک در آمریکا توسط مارگاریت میرشورز (همسر فرماندار کارل شورز) سال ۱۸۵۶ و در ایالت واترتون وینسکونسین تاسیس شد. او این مهدکودک را بر پایه اصول فردریک فریبل که در اروپا فراگرفته بود پایه گذاری کرد.

خواهر بزرگ تر شورز «برتامیر» کودکستانی را در لندن، منچستر (۱۸۵۹ ۱۸۵۱) تاسیس کرد. مارگاریت شورز در ابتدا ۵ بچه ای که در خانه ش بودند را وارد مهدکودکش کرد.

موفقیت او باعث شد که بچه های دیگری را هم برای آموزش در مهدکودکش ثبت نام کند. همزمان با اولین مهدکودک آلمانی زبانی که او تاسیس کرد از تاسیس مهدکودک انگلیسی زبان نیز طرفداری می کرد. بعد از آن سال «پی بادی» اولین مهدکودک انگلیسی زبان را در بوستون آمریکا و با تقلید از مهدکودک شورز تاسیس کرد .


البته اولین مهدکودک رایگان در آمریکا در سال ۱۸۷۰ توسط کانرادپاپن هوسن تحت نام موسسه پاپن هوسن تاسیس شد که تا امروز هم وجود دارد و اولین مهدکودک عمومی آمریکا توسط سوزان بلو سال ۱۸۷۳ در لوییز تاسیس شد. الیزابت هریسن تئوری هایی در مورد آموزش در دوران کودکی نوشت و تلاش کرد تا استانداردهای آموزشی در مهدکودک را برای آموزگاران و موسسان بالا ببرد که به کالج ملی آموزشی در سال ۱۸۸۶ تبدیل شد.

بدین جهت مهد کودک سهم زیادی در آموزش و نگهداری کودکان، در زمانی که والدین آنها برای کسب در آمد بیشتر در بیرون از خانه مشغول کار بودند، داشتند. البته نوع آموزش هایی که در این مهد کودک ها به کودکان داده می شد منطق بر فرهنگ  و نیاز جامعه بود.

● اولین مهدکودک در ایران

در ایران هم حدود ۴۰ سال پیش خانمی ایرانی و فارغ التحصیل روان شناسی از فرانسه که نویسنده کتاب کودکان بود، اولین مرکز نگهداری و پرورش کودکان را بنا نهاد. این خانم، توران میرهادی بود و آن مرکز، کودکستان نامیده شد.

در چند سال اخیر بدلیل اجتماع مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی دعوای بلند مدتی بین بهزیستی و آموزش و پرورش بر سر نظارت بر مهد ها صورت گرفت. کودکان 3 ، 4 و 5 ساله زیر نظر بهزیستی و کودکان شش ساله تحت پوشش آموزش و پرورش بودند و بدلیل اجتماع آنها وحدت مدیریت از بین میرفت که در نهایت مجلس  نظارت عاليه بر كودكان سنين 4، 5 و 6 ساله به عهده آموزش و پرورش گذاشت و همچنین اعلام کرد اگر بهزيستي هم بخواهد متولي آموزش اين كودكان باشد، آموزش و پرورش بايد بر آن نظارت داشته باشد.

اما آنچه که در این دعوا ها مغفول ماند آموزش هایی بود که به کودکان داده می شود. در ایران کودکانی که به دلایل مختلف مهد کودک می روند آموزش هایی را می بینند که برخی از آنها نه تنها سنخیتی با فرهنگ و نیاز های جامعه ما ندارد بلکه ضد ارزش های جامعه ایرانی- اسلامی است .


آموزش مد روز لباس و .... بر اساس مدل های غربی

یکی از مواردی که در برخی از مهد کودک ها مشاهده می شود آموزش دادن مد روز لباس هایی است که برگرفته از مدل های غربی است. در این مهد کودک ها به کودکان آموزش می دهند که لباس ها و مدل مویشان را چگونه انتخاب کنند تا بتوانند جذابیت جنسی خود را به دیگران نشان دهند.

پخش و آموزش ترانه هایی که فحشا را ترویج می دهند

متاسفانه یکی از مواردی که در مهد کودک ها رواج یافته است پخش و آموزش ترانه های مفسده انگیز "آنور آبی" به بهانه شاد بودن است. این در حالیست که بسیاری از خواننده ها و ترانه ساز های داخلی متناسب با وضعیت روحی کودکان ترانه هایی را نیز کار کرده اند. اما این موضوع جای تعجب دارد که چرا در مهد کودک ها از ترانه های غیر مجاز استفاده می شود؟

آموزش رقص در مهد کودک ها

با اینکه آموزش رقص در مهد کودک ها ممنوع شده و مسئولین مکررا در این مورد تذکر داده اند ولی باز هم هستند مهد کودک هایی که مربی رقص دارند و به صورت جدی رقص را آموزش می دهند. حال جای سوال اینجاست که آموزش رقص چه نیازی از جامعه ما را بر طرف خواهد کرد؟

هر چند مسئولین آموزش و پرورش گفته اند با آموزش رقص و آواز مخالفند اما آنچه اتفاق می افتد حرفی دیگری دارد. در همین رابطه شنیده ایم که در همایشی که در یکی از سالنهای تحت مسئولیت ارگان (ن ه ا ج ا) اداره می شود عده ای از کودکان را که در مهد کودک های شهر تهران آموزش دیده اند (مهدکودک (د) در محله چهارصددستگاه که گفته شده یکی از بهترین مهدهای منطقه 14 است) بر روی سن آورده و با آهنگ های تند ترغیب به رقصیدن کرده اند. که در زیر گوشه ای قابل پخش از این مراسم نیز آورده شده است.

مراسمی که مجری آن نیز از مجریان کودک صداوسیما(عمو «ی») می باشد که نه تنها کودکان را به رقصیدن ترغیب می کند بلکه والدین و حضار را نیز برای همراهی کودکان تهییج می کند. که حضور این اشخاص در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز خود جای سوال دارد؟

فیلم
مرجع : خبرنامه دانشجویان ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
به به چقدر اسلامی کودکان را پرورش میدهند بعد شما میخواهید این بچه ها در 14 سالگی حجاب داشته باشند انهم از نوع خوبش و مومن و دیندار باشند! در ایران چه میگذرد؟ موجب تاسف است و انگار انقدر اینگونه رفتارها زیاد شده که ار کنترل خارج شده مهد کودک کشور اسلامی را فهمیدیم چیست دستان پلید سالهاست در همه جا رخنه کرده از این مهد کودک تا معماری فراماسونی ساختمان مجلس از درون و بیرون .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف فراوان خدایا چه به سر مردم ما آمده؟؟؟؟

جای تاسف برای این بچه های پاک و معصوم که از

الان آموزش گناه و ... را می بینند جای تاسف برای

خانواده های آنها !!!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه تو این مملکت مثلا اسلامی یه عده آدم ... دین گریز آزادند تا هر کاری دلشون خواست بکنند و از امکانات دولتی هم استفاده میکنند و کودکان معصوم رو هم مثل خودشون بد بار میارن
Iran, Islamic Republic of
مسئولان امر كه احتمالا بچه هاشون در مهد كودك هاي خاص الخاص پرورش مي يابند! و كاري به بقيه مردم ندارند. خداوند ان‌شاءالله سزاي همه كساني كه به نوعي در "كج شدن ديوار تربیت كودكان تا ثريا"! نقش دارند را بدهد و مورد لعنت قرار دهد.
یکی از اولیا
این مراسم را من از نزدیک دیدم خیلی بد بود ولی مسوولین اموزش و پرورش هم بودند!!
مهدی
آقا کجای کاری چند ساله که این بلا داره سرمون میاد وبی خبریم...
اینا بزرگ بشن چی میشن!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ان‌شاءلله هدایت بشن ، اما اگر اینجور پیش بره ، میشن نمونه ی کسانی که سال 88 اومدن و زدن و رقصیدن و......
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
بهزیستی با توجه به مشغله های زیاد از جمله رسیدگی به امور معلولین، زنان سرپرست خانوار، کودکان خیابانی، زنان و کودکان بدسرپرست، معتادان، تکدی گری و .... واقعا نه وقت مناسب دارد که این موضوع را مدیریت کند و نه جنس مدیریت مهد با کارهای دیگر آن سازمان همخوانی دارد.
بنابراین باید در این خصوص تامل بیشتری کرد
پناه بر خدا! ببین به فرزندان پاک طینت مسلمان چی آموزش میدن.
اینا که بزرگ بشن میگیم اااا چرا حجابو رعایت نمیکنن؟!
ااا چرا با نامحرم دوست میشن؟!
غافل از اینکه همه چی از خانواده شروع میشه...
چشم دستگاههای نظارتی روشن واقعا
موصی
خدا به دادشون برسه اینا چی بشن خدا میدونه از الان باید بچه هارو با دین اشنا کنن برعکس مختلط بودن و بی حجابی و بی قیدی و دارن تو وجود این بچه های معصوم ریشه دار میکنن
متاسفانه در مهدها از این اتفاقات زیاد می افتد و نظارتی بر آن نیست .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
این دردها رو به کی بگیم ؟ واقعا تعجب کردم بچه من دو سالشه مادرش درصدد بود که شغلی برای خودش دست و پا کنه و بچه رو بذاریم مهد . اینو ببینه عمرا از خونه تکون بخوره و طفل معصوم رو بده به این جرثومه ها
مریم
متأسفم برای آموزش و پرورش. لطفا فیلم را برای رئیس آموزش و پرورش و رئیس صدا و سیما بفرستید و پاسخ بخواهید.
Iran, Islamic Republic of
بنده پدر دو دختر ٤و٢ ساله هستم مدتيه دنبال يك مهد مناسب مي گردم پیدا نمي كنم اگه راهنمايي بفرمائيد در مركز شهر تهران ممنون مي شوم.
عارف
واقعا به کجا داریم میریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در تمامی نظر ها یک نفر انصافا" و به طور منطقی نگفته که عزیزان من اولا" این کودکان همگی زیر 6 سال بوده واز نظر شرعی هیچ اشکالی به آنها وارد نیست و ثانیا"این کودکان نباید شاد بودن وشاد زیستن را یاد بگیرند..واقعا" کمی منطقی باشید شما فکر می کنید اگر این کودکان الان راه شاد زیستن که لازمه زندگی ودر آینده تشکیل خانواده است را نیاموزند در سالهای بعد همگی از منظر شما نوجوانان، جوانان ،مردان وزنان ایده آل وپاکی در جامعه خواهند شد...
United States
عزیز من بدون رقص و آهنگهای آنچنانی‌ هم می‌شه شاد بود، مگه ما که تو بچگی‌ از این کارها نکردیم شاد نبودیم؟
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
این حرفا دیگه تکراری شده،
همه می دونن برخی حس ها اتفاقا در سنینی از کودکی قوی تره و از روانشناسا هم میشه پرسید و اما
همه خوب می دونن این رفتارها بچه ها رو به چه فضایی می کشه...
مهدکودک ها هم سال هاست مشکلات عمیقی دارن حالا فقط نمود پیدا کرده،
امیدوارم از من بپذیرین؛پدر مادرا خودشون باید مراقب باشن،و به هر آب و آتیشی بزنن اما بچه رو مهد نفرستن،مهد خوب خوبش مراقبت پدر و مخصوصا مادرو نداره،تازه نه فقط مهد،حتی توی جمع فامیل هم پدر و مخصوصا "مادر" نباید از بچه غفلت کنه وگرنه پشیمونی...
فیلم" یه حبه قند" رو لطفا ببینن دوستان اون هم با دقت،گویا تلویزیون روز سال تحویل قراره بذاره

الهی به امید تو،نه خلق،نه روزگار...
دوست عزیز
1- مساله صرفا بحث شرعی و غیر شرعی نیست بلکه مساله سر تربیت غلط و درسته.
2- کی گفته شاد بودن یعنی رقصیدن و موسیقی و امثالهم. یعنی پیامبر (ص) که ادم شادی بودن و همیشه لبخند به لب داشتن نعوذبالله دائم در حال رقص و نواختن موسیقی بودن؟!!!
به قول قدیمیا
خشت اول گر نهد معمار کج
تا ثریا می رود دیوار کج
عماد
مطمئنید اینجا ایرانه؟
United States
والا ما بچمون که تو آمریکا داره مهد میره چنین چیزهایی بهش آموزش نمیدن، واقعا جای تأسّف داره ...