پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۴
۲۰۷
رئیس جمهور در همایش سراسری فرمانداران:

دنبال فال‌ و جن‌گیر نیستم/ کابینه من صاحب‌نظر، راستگو و عاقل است

بر روی صندلی ریاست باید حزب و جناح خود را فراموش کنیم
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 425151
رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه یا خوشبختانه ما خواب نمی‌بینیم و دنبال رمال و جن‌گیر هم نیستیم، گفت: مردم از مجلس و قوه قضاییه انتقاد نمی‌کنند و می‌گویند بگذارید زندگی کنیم اما برای انتقاد به دولت و رئیس جمهور زبان‌ها باز می‌شود.
دنبال فال‌ و جن‌گیر نیستم/ کابینه من صاحب‌نظر، راستگو و عاقل است
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(شنبه) در همایش سراسری فرمانداران که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه فرمانداران نمایندگان عالی نظام در سراسر ایران اسلامی هستند و از مسئولان رده بالای اجرایی کشور محسوب می‌شوند، گفت: اعمال و رفتار همه ما به عنوان اعمال و رفتار نظام تلقی می‌شود.

وی افزود: مردم تفاوت زیادی بین این و آن قائل نیستند. هر کس در هر سمتی، مخصوصا در سمت مجری عالی در کشور حضور دارد، عمل، رفتار، نگاه، برخورد و تعامل او به عنوان نمونه‌ای از برخورد و تعامل نظام، مردم تلقی می‌کنند. به همین دلیل اعمال و رفتار ما اهمیت خاص دارد. هم پای خودمان، هم پای شهرستان‌مان، هم پای کشورمان و هم پای نظام اسلامی حساب می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت به عنوان نماینده مردم و به عنوان منتخب مردم در یک انتخابات رقابتی پرشور در خرداد ۹۲ در دو سال قبل در ۲۴ خرداد ۹۲ این بار مسئولیت را بر دوش گرفت، اضافه کرد: قدرتی که در اختیار دستگاه اجرایی است یک امانت است. مردم این قدرت را با صندوق آراء به عنوان امانت ۴ ساله در اختیار ما گذاشته است.

روحانی افزود: آن زمانی که این امانت را در اختیار ما می‌گذارند همه حرف‌های خودشان را زدند و گفتند ما این قدرت را به شما می‌دهیم به شرط عدالت، به شرط اجرای قانون و تحقق قانون اساسی. مردم به ما در انتخابات گفتند انتظار ما از شما یک دولت متعادل و تعامل‌گرا؛ انتظار ما از شما آن است که اخلاق، راستگویی و امانت‌داری مدنظرتان باشد.

وی خطاب به فرمانداران و استانداران حاضر در مراسم، گفت: همه شما این صدا را از مردم در انتخابات شنیدید. گفتند از اختلافات، دعواها خسته شدیم، از شعارهای بی‌محتوا خسته شدیم، ما ملت صلح، آشتی هستیم و می‌خواهیم با جهان تعامل سازنده داشته باشیم. در جامعه ما خواستار وحدت هستیم. اقوام و اقلیت‌ها باید احترام خود را داشته باشند. ما خواهان یک امنیت پایدار در ایران و منطقه هستیم و هیچ ندایی نبود که مخفی باشد. همه آشکار و با صدای بلند شنیدیم و در تمام سخنرانی‌ها آنگاه که من سخن از آشتی صلح و تعامل، رونق اقتصادی، نجات اقتصادی، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان مطرح می‌شد، مردم با فریاد بلند آن را تایید می‌کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما امانت‌دار هستیم، اظهار داشت: ممکن است یک استاندار، فرماندار و وزیر نظرات فردی و شخصی داشته باشد، اما ما به این سمت نیامده‌ایم تا نظرات شخصی و فردی‌مان را اعمال کنیم، در این جایگاه قرار نگرفته‌ایم که تمایلات جناحی‌مان را اعمال کنیم. ممکن است هر فردی به یک حزب و جناح و سمت و سویی تمایل داشته باشد اشکالی هم ندارد. این دولت شعارش دولت فراجناحی است، اما وقتی بر روی صندلی استانداری، صندلی فرمانداری، صندلی وزارت، صندلی ریاست قرار گرفتیم باید حزب، جناح، تمایل شخصی، قومی و قومیتی را فراموش
وقتی بر روی صندلی استانداری، صندلی فرمانداری، صندلی وزارت، صندلی ریاست قرار گرفتیم باید حزب، جناح، تمایل شخصی، قومی و قومیتی را فراموش کنیم
کنیم. خودمان هستیم و خدای خودمان و مسئولیت سنگین قانونی‌مان برای کشورمان و این عهد با مردم بود.

روحانی افزود: مردم با ما خویشاوندی نداشتند، مردم به دلایل واهی به ما رای ندادند، بلکه با دقت رای دادند، انتخاباتی شگفت‌انگیز که آراء را ما در تهران، مرکز استان، شهر، روستا و حتی روستای کوچک پشت کوه همه را مشابه می‌دیدیم و این یک پیام عمومی از سوی کل ملت ایران بود.

به گفته رئیس‌جمهور، مردم به برنامه و وعده‌ها رای دادند و اگر امروز رئیس‌جمهور، وزراء، استانداران، فرمانداران و همه مسئولان به آن وعده‌ها عمل نکنند به نوعی خلف وعده و خیانت در امانت مردم است. مردم قدرت مشروط در اختیار دولت گذاشته و این قدرت را بی‌قید و شرط به دولت نداده است.

وی با بیان اینکه امضایی که امروز به عنوان استاندار و فرماندار تاثیرگذار است، قدرت این امضا را مردم داده‌اند، تصریح کرد: این قدرت و قانون در اختیار شما گذاشته و مشروط است. قدرتی را در اختیار گذاشتن که با شرایطی که امروز با مردم داشته‌ایم به آن شرط و شرایط پایبند باشیم و عمل کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: تلاش دولت در طول ۲۱ ماه گذشته بر این بوده که ما نسبت به وعده‌های‌مان به مردم عامل باشیم و به آنها عمل کنیم. ما به مردم وعده داده بودیم که در زمینه زندگی و اقتصاد آرامش و ثباتی را حاکم کنیم. به مردم گفتیم دولتی خواهیم بود که اگر برای خرید جنسی به مغازه‌ای مراجعه کردی ۸ صبح آن با ۹ صبح تفاوتی نداشته باشد، صبح و عصرش فرقی نکند، بین امروز و فردایش فرقی نباشد. به مردم وعده دادیم که اقتصادی را بسازیم که نوسانش هم‌پای نوسان معقول اقتصاد جهانی باشد.

«به مردم وعده داده بودیم که ثباتی را در اقتصاد حاکم کنیم که صفی برای سکه، طلا و ارز نباشد. این وعده‌های خود من به صراحت در سخنرانی‌های انتخاباتی است. ما به مردم وعده آرامش داده بودیم.»

روحانی با بیان اینکه همه نهادها عین دولت در برابر رای مردم مسئول هستند، گفت: این رای مردم تنها برای دستگاه‌های اجرایی نبوده، یک انتخابات ملی بوده که همه مردم پای صندوق آراء در همه جای کشور آمدند و به یک نفر به عنوان رئیس‌جمهور رای دادند. در واقع به برنامه او برای یک بار در طول ۴ سال رای دادند.

وی تصریح کرد: مردم مطالبات‌شان و رویکردشان در آن زمان که نزدیک‌تر با یک کاندیدا ببینند به آن کاندیدا رای می‌دهند. حالا وقتی بود که بین نفر اول و دوم در حد ۱۰۰ هزار رای بود که می‌گفتیم حالا خیلی زیاد نیست، اما در این انتخابات(ریاست‌جمهوری) بین نفر اول و دوم ۱۳ میلیون اختلاف رای بوده است. این به معنای آن است که مردم دقیق، حساب شده و آگاهانه مسیری را برگزیدند و انتخاب کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت در برابر ۲۴ خرداد ۹۲ بار مسئولیت سنگینی را بر دوش دارد، اظهار داشت: باید به تمام وعده‌هایی که دادیم عامل باشیم و عمل کنیم. احساس من این است که دولت تمام توان خود را برای اجرای آن وعده‌ها به کار گرفته است، البته طبیعی است که نقص داشته باشیم و موفقیت صد در صدی کسب نکنیم، اما جهت‌گیری دولت صحیح و درست بوده است.

«اینکه امروز بخش خصوصی سرمایه خود را آماده و روی زمین مستقر کرده، به معنای آن است که راه دولت درست
شما به یکی بگو که بیاید و از مجلس انتقاد کند، مجلس؟ چه جوری؟ از کجای مجلس؟ از کدام قسمت مجلس؟ از قانون مجلس؟ از نطق‌های مجلس؟ نه آقا! ما را ول کنید. بگذارید زندگی کنیم. از قوه قضائیه انتقاد کنیم؟ تو را خدا بگذارید ما زندگی کنیم! از دولت و رئیس‌جمهور انتقاد کنیم؟ بله! زبان‌ها باز می‌شود.
بوده و غلط نبوده است. اینکه مردم امروز حرص و ولع ندارند و جنس را در پستو و اتاق خانه انبار نمی‌کنند به معنای آن است که راه دولت درست بوده، اینکه مردم امروز صف‌های طولانی تحقیرکننده ملی در تهران و شهرستان‌ها نداریم به معنای آن است که راه دولت درست بوده است.»

روحانی با اشاره به استقبال دولت از نقد و اینکه در دولت یازدهم انتقاد از مسئولان دولتی آزادتر شده است، اظهار داشت: اگر عده‌ای آزادانه و به راحتی بدون لکنت زبان از دولت انتقاد می‌کنند به معنای راه صحیح دولت است. به دولت اعتماد کرده‌اند که این دولت به وعده اش عمل کرده که انتقادپذیر است.

«هیچ قوه‌ای امروز در کشور نیست که مردم بدون دغدغه و لکنت زبان نقد کنند، جز دولت. شما به یکی بگو که بیاید و از مجلس انتقاد کند، مجلس؟ چه جوری؟ از کجای مجلس؟ از کدام قسمت مجلس؟ از قانون مجلس؟ از نطق‌های مجلس؟ نه آقا! ما را ول کنید. بگذارید زندگی کنیم. از قوه قضائیه انتقاد کنیم؟ تو را خدا بگذارید ما زندگی کنیم! از دولت و رئیس‌جمهور انتقاد کنیم؟ بله! زبان‌ها باز می‌شود. گل از گل شکفته می‌شود. این به معنای آن است که مسیر انتخاب شده دولت مسیر درستی است و باید نقد شویم و باید از ما انتقاد کنند.»

وی با بیان اینکه ما دارای عصمت نیستیم، گفت: متاسفانه یا خوشبختانه خواب هم نمی‌بینیم. به فالگیر و جن‌گیر هم از اول معتقد نبودیم. مبنای ما مشورت با صاحب‌نظران بود. انجمن‌های تخصصی، جمع‌های تخصصی مورد مشورت ما بودند و قرار ما نیز بر همین بود. جمع اقتصادی که با من کار می‌کنند می‌دانند در بسیاری از مسائل اقتصادی چون نظر من با اکثریت جلسه مخالف بود کنار گذاشتم. همین الان هم معتقدم که نظرم درست بوده و حتی برخی می‌‌گویند که نظر شما در آن جلسه درست بوده، اما نظر من اکثریت است و درست همان نظر اکثریت است.

رئیس‌جمهور با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از حق‌الناس بودن رای مردم، افزود: این بحث مختص انتخابات نیست. هر تصمیمی که ما اتخاذ می‌کنیم که به زندگی مردم مربوط می‌شود، حق‌الناس است. بنده اگر تصمیمی می‌گیرم، جمع وزیران تصمیم می‌گیرند که یک واحد در سطح تورم را بالا می‌برد، یعنی حق‌الناس. اگر تصمیمی اتخاذ کنیم که مسیر اقتصادی ما مسیر رشد منفی باشد حق‌الناس است.

به گفته وی، دولت گذشته در سال ۹۱ و ۹۲ مجموعا چیزی در حدود ۹ درصد رشد منفی داشته، ۶.۸ درصد در سال ۹۱ و ۱.۹ در سال ۹۲، یعنی هر کس که در جیب مبارکش ۱۰۰ تومان بوده ما ۹ تومان آن را برداشتیم. رشد منفی اقتصادی یعنی کاستن از سرمایه مردم.

روحانی با بیان اینکه وظیفه تک تک اعضای دولت در سراسر کشور این است که مسیر ثبات اقتصادی و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری را ترویج دهند، اظهار داشت: اگر گروه و دسته‌ای بخواهند به امید مردم نسبت به آینده لطمه بزنند قابل گذشت نیست. خالق امید و نشاط خود مردم هستند. خالق لبخندها خود مردم هستند. چه نعمتی بالاتر از اینکه شمای استاندار، فرماندار که در خیابان راه می‌روید چهره مردم را بشاش ببینید و این بالاترین مزد الهی است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: وظیفه ما این است که مردم را خوشحال کنیم. وظیفه ما این است که بار را از دوش مردم برداریم. البته راه طولانی و درازی در پیش داریم.

روحانی به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: چرا در زمینه هسته‌ای دولت با وجود اینکه به شدت تلاش می‌کند گاهی زخم زبان‌های بسیار زشت را تحمل می‌کند؟ این برای چیست؟ برای اینکه در مذاکرات هسته‌ای زندگی مردم در توفیق و عدم توفیق، اقتصاد، بازار، پول و ارزش
اینکه امروز صف‌های طولانی تحقیرکننده ملی در تهران و شهرستان‌ها نداریم به معنای آن است که راه دولت درست بوده است
پول ملی مردم همه چیز باید مدنظر باشد.

وی اضافه کرد: یک عامل ثبات امروز کشور آن است که تصور مردم بر این است که انشاءالله درست هم باشد و خداوند توفیق دهد که همان هم شود که در دولت و دستگاه اجرایی یک مشت افراد صاحب‌نظر، راستگو و متدین نشسته‌اند و عاقلانه برای آینده کشور تصمیم می‌گیرند. تمام امید مردم نیز بر همین اساس است.

«حالا طبیعی است که در این ایام خداوند نعمت نازل کرده و همه جا و همه متخصص حقوق و امنیت ملی شده‌اند، همه سخنور و سخنران شده‌اند، همه مباحث ملی را مطرح می‌کنند. این خوب است الحمدلله، جای خوشبختی است که جامعه ما همیشه سیاسی بوده و سیاسی‌تر شده است.»

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نباید به مردم دروغ گفته شود چرا که این دروغ آشکار می‌شود، امروز نشود فردا خواهد شد، تصریح کرد: در امانت مردم خیانت نکنید که امروز آشکار نشود، فردا آشکار می‌شود. باید با راستگویی با مردم سخن بگویید.

روحانی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته به تیم هسته‌ای ایران، گفت: چه کسی حق دارد با لحن بی‌ادبانه نسبت به سردار مقدم جبهه دیپلماتیک حرف بزند؟ از کجا این بی‌ادبی نازل شده؟ این زبان زشت و بد. تند حرف زدن، بی‌احترامی کردن، همه ما همه مومنین و ایرانی‌ها همه عزیزند، همه باید محترم باشند مخصوصا آنهایی که خدمت بیشتری امروز به کشور انجام می‌دهند. بگذارید این مذاکرات هسته‌ای با موفقیت به لطف خدا به پایان برسد بعد به مردم شرح می‌دهیم که اینها چه کشیدند، چه سختی‌هایی بود؟

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی از لبخند مردم می‌ترسند و نمی‌دانم که این چه سری است، گفت: در این روزها باید نشاط در جامعه باشد. درست است که به پیروزی نهایی نرسیدیم، اما قدم‌های بلندی را برداشته‌ایم و همزمان مردم باید شاد باشند و آثار آن را در فرهنگ و اقتصاد و همه عرصه‌ها ببینیم. نمی‌دانم چرا عده‌ای نمی‌خواهند کام مردم شیرین باشند و از لبخند مردم می‌ترسند.

روحانی اضافه کرد: بگذاریم کام مردم شیرین باشد. مسئله هسته‌ای، مسئله این جناح و آن جناح نیست، مسئله این قوه و آن قوه نیست، مسئله هسته‌ای یک مسئله ملی است و بارش بر دوش نظام است و این نظام است که قدم به قدم این راه را به جلو می‌برد تا به این هدف برسد.

«می‌گویند اسرار کشور باید محفوظ بماند. مگر کسی به این چیزها شک دارد؟ حالا یک وقتی یک نصیحتی رهبری معظم انقلاب که رهبر هستند و باید نصیحت و ارشاد کنند، نصیحت می‌کنند. حالا همه راه می‌افتند و توصیه دارند و می‌گویند ای دولت وقتی تشنه‌ای باید آب بخوری. والا ما خودمان می‌دانیم وقتی تشنه شدیم باید آب بخوریم. همه توصیه می‌کنند دولت اکسیژن لازم است و چند دقیقه بیشتر نمی‌شود تحمل کرد. والا ما خود می‌دانیم.»

وی با بیان اینکه مسئولان سیاست خارجی امروز در سطح بالای تخصص قرار دارند، اظهار داشت: نقد و انتقاد اشکالی ندارد. هر کسی اشکالی دارد آن نقد را مطرح کند، ایرادی ندارد، اما باید بدانیم مردم در این انتخابات به این امر مهم رای دادند که اقتصاد و زندگی مردم همراه با سانتریفیوژ بچرخد و این رای مردم است و ما بر مبنای آراء و نظرات مردم و خطوط
حالا یک وقتی یک نصیحتی رهبری معظم انقلاب که رهبر هستند و باید نصیحت و ارشاد کنند، نصیحت می‌کنند. حالا همه راه می‌افتند و توصیه دارند و می‌گویند ای دولت وقتی تشنه‌ای باید آب بخوری. والا ما خودمان می‌دانیم وقتی تشنه شدیم باید آب بخوریم
قرمز ترسیم شده حرکت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تیم هسته‌ای امیدش بعد از خداوند به ملت است، گفت: ملت پشتیبان تیم هسته‌ای هستند، حتی آنها که گاهی به گونه‌ای دیگر حرف می‌زنند نیز ته دل‌شان پشتیبان هستند. همه ما پشتیبانیم تا به دنیا ثابت کنیم که ایران فعالیت هسته‌ای‌اش برخلاف ادعای بدخواهان صلح‌آمیز است و آنچه در ایران به عنوان فناوری هسته‌ای به دست می‌آید به نفع ملت ایران و منطقه خواهد بود و به ضرر کسی نخواهد بود.

روحانی افزود: ما باید در این راه متحد و منسجم حرکت کنیم. گفتند امسال سال سیاست داخلی است، اما همزمان سال سیاست خارجی هم هست. همزمان سال رونق اقتصادی هم هست، همزمان سال همدلی، اتحاد و همزبانی و انسجام در ملت ایران است.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: امروز در برابر یک امتحان بزرگی قرار گرفته‌ایم. اگر این جناح در انتخابات پیروز شود، اما آن انتخابات در چارچوب قانون و سالم نباشد، ما شکست خورده‌ایم، یا اگر آن یکی جناح پیروز شد و انتخابات قانونی نبود آن جناح پیروز شده، اما ما شکست خورده‌ایم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر برگزاری انتخابات سالم و قانونی در دولت یازدهم، تصریح کرد: انتخابات پرشور، رقابتی و سالم خواهد بود. حالا هر جناحی که می‌خواهد بیاید. هیچ جناحی هم در کشور قابل حذفی نیست. نه این‌وری‌ها خواب ببینند و نه آن‌وری‌ها و نه وسطی‌ها همه هستند. این جناح‌ها ریشه فکری، تاریخی، عقیدتی، دینی و علمی دارد. جناح از بین نمی‌رود آن افکار می‌ماند ممکن است اسم حزب عوض شود اما افکار می‌ماند. ایران ملت متکثر و متنوعی است و مثل فلان کشور شرق دور نیست که همه پادگانی زندگی کنند. مردم آزادند، نظر می‌دهند. جامعه متکثر و آزادی داریم.

روحانی اضافه کرد: انتخابات بدون رقابت امکان‌پذیر نیست و در ماجرای انتخابات که اسفند هم برای انتخابات مجلس و هم انتخابات خبرگان به عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل خواهد شد. رئیس‌جمهور دو حیثیت دارد، یکی آنکه رئیس دستگاه اجرایی است و دیگری که یک حیثیت مهمی است آن که است که پاسدار حقوق مردم و آزادی مردم است.

وی گفت: چه جور می‌خواهیم دنیای اسلام را به الگوی جمهوری اسلامی دعوت کنیم، مگر قرار نیست این الگو را الگوی مستضعفان جهان قرار دهیم؟ در درون خودمان و جامعه‌مان همه‌مان انقلابی و امام و رهبری را قبول داریم هر گروه و جناحی که قانونی است اجازه فعالیت قانونی بدهیم. در انتخابات دولت وارد انتخابات به این معنا که حامی جمع خاصی شود به هیچ عنوان وارد نخواهد شد. دولت حزب و جناحی نیست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی، پاسدار حقوق ملت، اخلاق و دیانت است، اظهار داشت: کنار کشیدن دولت از رقابت‌های سیاسی به این معنا نیست که شبه‌دولتی‌ها یا شبه‌دولت‌ها وارد میدان شوند، معنایش آن نیست که قوای دیگر وارد شوند، معنایش آن نیست که جمع‌های دیگر قدرتمند وارد شوند، نکند به خاطر انتخابات دین و آخرت‌مان را بفروشیم تا اینکه یک آقایی وکیل شود و یا کاره‌ای شود.

روحانی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار مهم و مجلس خبرگان رهبری جایگاه بسیار رفیعی دارند و مهم است که مردم در میان افراد صاحب صلاحیت اصلح را برگزینند. مباد در شهرستانی به سمع و گوش کسی این حرف برسد که دولت طرفدار این و آن است، سپاه طرفدار این و آن است، ارتش، صدا و سیما، استاندار و فرماندار
در انتخابات دولت وارد انتخابات به این معنا که حامی جمع خاصی شود به هیچ عنوان وارد نخواهد شد. دولت حزب و جناحی نیست
طرفدار جناحی هستند، دفتر امام جمعه حامی جناحی است که اگر این‌گونه باشد سم برای انتخابات درست کرده‌ایم
. همه مسئولان رده بالای کشور و همه قدرت‌های مسلح و غیرمسلح مسئولیت‌شان فرای حزب و جناح است. نباید کاری کنند که حتی این تهمت طرفداری هم به آنها زده شود.

وی خطاب به فرمانداران گفت: بگذاریم یک انتخابات شفاف، رقابتی و مردمی برگزار شود. رای مردم حق‌الناس است و وزارت کشور این آراء را به امانت می‌برد که آن را به کرسی بنشاند. هیئت‌های اجرایی و نظارتی همه وظیفه سنگینی بر دوش دارند. معیار صلاحیت و عدم صلاحیت در چارچوب قانون براساس گزارش مراجع قانونی است نه چیز دیگر. به شایعات توجه نکنید به هیچ وجه ما در انتخابات به شایعات نمی‌توانیم توجه کنیم به اتهامات نیز نمی‌توانیم توجه کنیم اتهامات باید در یک دادگاه صالح بحث شود و رای داده شود. ما که قاضی نیستیم.

«ما صلاحیت‌سنج هم همراهمان نیست که صلاحیت‌سنجی کنیم. معیار باید قانون باشد و فراتر از آن چیزی مورد قبول نیست. فرمانداران و استانداران در برابر هیچ فشاری مرعوب واقع نشوند. در برابر هیچ جریانی هم مفتون هم واقع نشوند. آنچه حق، عدل است اجرا شود. در انتخابات بایدعدالت و فرصت برابر فراهم باشد. امکانات دولتی و پول دولت یا باید به هیچ کس تعلق نگیرد و یا باید برای همه باشد.»

رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران حضور مردم در پای صندوق‌های رای است، خاطرنشان کرد: امام یکی از نعمت‌هایی که با خود آورد صندوق بود البته قبلا هم صندوق بود منتها صندوق نمایشی بود و بیشتر تشریفاتی و تزئینی بود و انتخاباتی برگزار می‌شد، اما ما انتخابات واقعی می‌خواهیم که انتخابات به نوعی مبنای مشروعیت است. نه تنها مشروعیت سیاسی بلکه مشروعیت دینی هم می‌دهد که بخشی از این مشروعیت دینی را رای و نظر مردم است.

روحانی ادامه داد: خیلی مهم است رای مردم. قبل از اینکه غرب به سمت صندوق رای برود قرآن به ما گفته است که «وامر شورا بینهم.» مبنای ما نظرات مردم است، بنابراین کاری بکنیم که در این انتخابات عدالت اجرا شود. هیچ جا هم سوءظن به وجود نیاید. اگر صندوق می‌گذارید یک صندوق پلاستیکی شفاف که همه رای را از دور ببینند. دور آن را با مقوا و و چسب و دوختن همراه نباشد. صندوقی باشد که همه بیینند. من رای خود را ببینم که داخل صندوق افتاد یا نه. بگذارید از اول رای صندوق‌ها دیده شود. من که نفر اول رای دادم ببینم که این صندوق خالی بوده است که فردا به دروغ به من نگویند که یک سوم این صندوق پر بوده است. اصلا برای چه دور آن را با پارچه پیچیده و اتهامات زده شود. نگذاریم تهمت زده شود. دولت مهم نیست گاهی به نظام تهمت زده می‌شود همه چیز شفاف باشد حتی اگر جایی لازم است دوربین گذاشته شود و همه مشاهده کنند. کاری کنید که یک انتخابات شفاف برگزار شود.

رئیس‌جمهور گفت: انشاءالله یک انتخابات شفاف، سالم، رقابتی و مایه آبروی نظام برگزار شود و همان‌گونه که رهبری فرمودند این صندوق‌ها را حق‌الناس و امانت بدانیم که متوجه باشیم روزی پاسخ این اعمال‌مان را در دنیا و آخرت می‌دهیم و انشاءالله امانتدار خوبی باشیم.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحاني مچكريم
از اينكه بعد از 8 سال فعاليت مرد انقلابي كه قدرش را نمي دانستيم و تهمت مي زديم ما را بيدار كردي

روحاني مچكريم
كه به ما فهماندي چگونه كشور ما در 26 سال قبل از اين هشت سال نكبت دست شما بود و هيچ كاري نكرديد

روحاني مچكريم
كه به ما ياد دادي الكي و بدون برنامه هم ميشه رئيس جمهور شد

روحاني به نهايت مچكريم
این دولت خودش خوب فهمیده که اولین دولت چهار ساله خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
اون مرد انقلابي 11 روز مقابل رهبري ايستاد
پس جديدا معني انقلابي بودن مقابل رهبر و ولايت ايستادن است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز حتي يك مورد از كامنتهاي مخالف نظرتو نذاشتي اينم حق الناسه چون ميخواي با دروغ پردازي و مخفي كردن حقيقت به تخريب برسي
یک نکته در حرف رئیس جمهور است که نباید به سادگی از آن گذشت !

"رهبری معظم انقلاب که رهبر هستند و باید نصیحت و ارشاد کنند، نصیحت می‌کنند."

ایشان برای رهبر انقلاب صرفا جایگاه نصیحت قائل است نه زعامت !!

گویا آقایان از تذکرات به حق رهبر انقلاب خوششان نیامده است !!
شیطونک915
درود
فقط میگیم جناب اعتدال شما بچسب به کارت و توّرم رو یامان بده بقیه کارا پیشکش!!!
البته نه اون تورمی که که شما دارید.ون تورمی که یک کارگر ماهی500 هزار تومان میگیره فقط اجاره خونه ا ش میشه البته با نانی که خالی بخوره حتی بدون پنیر ساده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بله جناب حقوق دان حقوق ملت و بدان زیاد صحبت نکن میدونیم کشور داری سخت وکمر شکنه ودولت شما ناتوان!!
راستی حرف های انتخاباتی ظریف را با امریکایی ها و حرف های انتخاباتی معاون اول جنابتان را بر چه صراتی بنامیم!!!!!!!
جهان تایید کامل کن!!!!!!!!!!!!!
Romania
فال گیر و رمال و جن شما ُ امریکای جنایتکار و اروپای جنایتکار است که همیشه دلتون می خواد باهاشون رابطه داشته باشید ُ اتفاقا خوابشان را هم خوب می بینید ُ چون تدبیر و امیدتان را به این دشمنان و جنایتکاران به این جن ها ُ گره زده اید ُ در اداره کشور موفق نیستید ُ احمدی نژاد عزیز و صادق با توکل به خدای مهربان و با تکیه واطمینان به قدرت ملت ومردم خودش و با تلاش های خستگی ناپذیرش و با صداقت مثال زدنی ش و با قبول و اجرای راهبرد بسیار بسیار موثر ما می توانیم ُ و بریدن از قدرت های پوشالی استکبار جهانی ُ در دوران مسولیتش طرح و برنامه های بسیار ناب و عالی برای حل مشکلات کشور ارایه داد و آنها را هم به بهترین نحو ممکن اجرا کرد ُ کسی که این خصوصیات را دارد ُ برای موفقیت در ارایه طرح وبرنامه و اجرای موفقیت آمیز آن طرح و برنامه ها نیازی به فال گیر و جن و ... ندارد . اگر هر ریس جمهور دیگری برای اداره کشور همین رویه را پیش بگیرد ُ فطعا موفق خواهد ُ حتتی شما .
خودمانیم تشکر ....
روحانی ماشالله از این صفات....
بازنشسته
آقای روحانی ،سوزاندن ذخیره بنزین مردم که با صرفه جویی ذخیره نموده اند ،حق الناس است؟
سوزاندن بنزین آنست که مفتی بدهند شما دود کنید.
شما از کجا می دانی ...
جناب روحانی! استدعای عاجزانه از حضورتان دارم دست از این تعریف ز خود و دوستانتان و فحش و ناسزا به دولت قبلی دست بردارید.
جدا لایق مقام شما در این مملکت نیست. لطفا برای مشکلات اقتصادی مردم راه و چاره ای از درون این مملکت بیابید. این که شما به امید بخشش "کدخدا" دست روی دست گذاشته اید، هم شما را از چشم مردم خواهد انداخت و هم مردم را با دشواری های مضاعفی روبرو خواهد کرد که جبران آن پس از ریاست شما بسیار دشوارتر از اکنون است.
ایرانی
شما ازکجا مفتی می آوردی بگو ماهم یا دبگیریم !!!!!!!!!!!
به نظرم سهمیه ویژه داری؟
اونوقت به پورشه سوارها بدهند مفت نیست
Iran, Islamic Republic of
شما دود نمیکنی چون...
كلاه قرمزى و جيگر ⁉️
بايد از رئيس جمهورمحترم ، روحانى مجدانه بخواهيم براى دفع چشم زخم هرجا تشريف ميبرند ، حداقل يه نيسان اسفند
در مسيرشان با دست مبارك جناب نوبخت مرتب دود كنند!!!!!؟
رسول
Finland
آقا یکی به من بگه که بین نفر اول انتخابات 92 با نفر دوم 13 میلیون رای اختلاف بود؟؟؟؟؟؟؟؟
مثبت میزنم اشتباهی منفی کار میکنه...چرا واقعا....هزارتا مثبت
عزیزی
مردم به وعده های زمان انتخابات رأی دادند نه به ... بعد از انتخابات.
داس ،ادامه مسکن مهر،هم سانتریفوژ و هم زندگی مردم،مختلف من
این شعار زنده باد مخالف من را آقای روحانی واقعا خوب عمل می کنه ها. زنده ميگذاره ولی تا میتونه به مخالفش فحش میده و دو پهلو تیکه می ندازه. زنده نگه ميداره که بتونه تحقیر کنه
Iran, Islamic Republic of
همون مسكن مهرتون ايجاد نقدينگي كرد به اندازه صد سال
نفهمي تاكي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كي ميخواي بفهمي؟
ناآشنا
همینقدر که تو میفهمی بسه !!!!!!!!!!
همدانی
Iran, Islamic Republic of
چقدر شما ساده هستید! ? خودش با صراحت در جواب باز کردن کلید پرسیدند گفت که باز کرد !
یعنی تبلیغات بود تمام شد!! حالا شما منتظر تحقق وعده ها هستید
صفهای تحقیر کننده نداشتیم؟؟؟!!!
صف داشتیم شما ندیدید ... وفتی رئیس جمهور هنوز در بهت انتخابات است و باور ندارد که رئیس جمهور شده باید هم خیلی چیزها توی مملکت بی اطلاع باشه
از لج (جهان) بي نام !!؟؟
صفهاى تحقير كننده ملى نداشتيم !
حالا اگه تو صفهاى طولانىِ و مسخره بسته خانوارو،،،،كسانى
هلا ك شدن !؟ مقصر جادو و جمبل بوده !!!؟؟؟
دولت ما منبع راستگويى واخلاص وصداقته !!!؟؟
حالا اگه گفتيم امسال چيزى گران نميشه. وهمه چى باشيب تندفظايى شده ! بازم مقصر جادو ورمال هاى احمدى نژاده!!؟؟
تو دولت قبل از هرصدتومن پول جيب مردم. محمود ٩ تومنوميزد!؟ تودولت ما درجيب مردم ساعتى هزار تومن دولت
هديه ميكند ديگه چه مرگتونه ؟؟!!!
حسن
Estonia
آدم بر اثر مشغله بیش از حد ممکنه صف ها رو فراموش کنه هرچند یک سال هم ازش نگذشته باشه!
ناشناس
متاسفانه فرمانداری که در شهر ماست بیشتر از آنکه دنبال حل مشکل مردم وشسهر باشد دنبال حزب وجناح خود وجناح بازی وکارجناحی است وبا حرفی رییس جمهور کارش منافات دارد
Romania
عده ای نمی خواهند کام مردم شیرین باشد!
...
Iran, Islamic Republic of
و اسم اين عده دولت راستگويان!!!! است
عده ای نان رو به 1000 و پنیر رو به 4500 تومن رسوندن اونوقت دم از شیرین کامی مردم میزنن شما نون پنیرم به مردم زهر کردید
در انتخابات سال 88 معلوم شد چه کسانی نمی خواستند کام مردم شیرین بماند. با شورش خیابانی و همدستی با اسراییل می خواستند انقلاب را شکست بدهند میرحسین کروبی و خاتمی و حامیانشان.
Romania
ببینم در هیئت دولت همه با هم تصمیم گرفته اید خواب نبینید؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور می توانید بفرمایید این خوابهایی که هر روز واسه ما میبینید چیه؟؟؟
افزایش قیمت بنزین تا 40 درصد
افزایش قیمت گاز تا 17 درصد
تعطیلی غنی سازی و تاسیسات هسته ای و ...
مثنوی هفتاد من کاغذه
معنی شیب ملایم را هم فهمیدیم ....!
من عاشق مبارزه با صهیونیسم هستم
این هم اضافه کنید وعده هایی که می داد و لغو کردن پروژه های دولت قبلی این یعنی آسیب خیانت کردن به کشور جمهوری اسلامی ایران و ...
الهم عجل ولیک الفرج
محاسبه شما اشتباه هست. میزان افزایش قیمت بنزین در سه ماهه سال 94، حدود 43 درصد می باشد
Iran, Islamic Republic of
جناب ابوذر 45 درصد تورم رو چرا نميگي زماني كه 2 ميليون فروش نفت داشتيم
مسكن متري 800 رسيد به 4 ميليون كه بيشتر از 300 درصد تورمه
نفتي كه 148 دلار ميفروختيم بنزين 100 تومني شد 700 تومن حرف نميزدي
حالا با فروش نفت 700 هزار بشكه و بشكه اي 45 دلار 300 تومن بنزين .... اگر انصاف داشتيد اينطور مقايسه ميكرديد
Iran, Islamic Republic of
در زمان مصدق مردم براي حمايت از دولت برگه هاي اوراق ميخريدند و پاره اش ميكردند و سودشو نميرفتند بگيرند
ما هم براي حمايت از انقلابي كه در محاصره اقتصادي است افزايش قيمت بنزين رو به جان و دل ميخريم و مثل شما نق نميزنيم
حسین
راست میگه به فال و جن گیرو... اعتقاد نداره بلکه فقط به ....
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
فقط به خاطره اعتقاد داره
حتی از شناسنامه دار بودن یا نبودن و میزان سواد اکثر مردم خبر دارند مگر بدون قدرت ماوراطبیعیعه میشه؟
حسین
....

حکایت این روزهای ایرانه
قادر
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی..شبت درازه!!بگذار کتاب خاطرات تو هم دربیاد ...
Iran, Islamic Republic of
جن گیر و رمال خیلی آشناست کی بود دنبال جن و هاله نور بود؟
United States
این واژه ها دستپخت اوصولگرایان علیه آن مرد بزگ بود
United States
نمی دونم چرا این روزها دلم هوای احمدی نزاد رو کرده
عجیب دلتنگ این مرد بزرگ شدم
یک بی سواد از پشت کوه
United States
بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی در سال جاری حاکی از کاهش قیمت سکه و دلار است و با وجود عدم انتشار آمار چک‌های برگشتی شواهد حاکی از افزایش شش برابری سالانه برگشت این سند است.
Latvia
همون کسی که عکساش در کنار....
اتفاقا مردم بین شما که در خوابید وبین کسی که روزانه بیش از 18 ساعت کار میکرد وحتی صدای محافظینش را در اورده بود فرق قایلند تو کجا واحمدی نژاد کجا؟ شاید شما این نظر را نشر ندهید ولی خیلی ها منتظر برگشت حاج محمودندیا یکی مثل او ...نظر سنجی کنید (نظر سازی ممنوع)
Iran, Islamic Republic of
عالی بود برادر.
همه این پرخاشگری ها هم در راستای این است که آن مرد بزرگ سکوتش را بشکند اما واقعا نیازی به شکستن روزه سکوت نیست. چون این اقایان خودشان دارند خود را رسوا میکنند.
تمام این بدبختی ها و مشکلاتی که این دولت دارد به خاطر گل کاری های آن مرد بزرگ (احمدی نژاد) است.
خدا ازش بگذرد من نمی گذرم. بیچاره کرد این ملت رو
من جای اقای احمدی نژاد باشم فقط برای اثبات بودن دروغ این اقایون کاندید می شدم و بعد انصراف می دادم( مرد هستید بیایید با محمود جان ما مناظره)
بسیار حق گفتی
رهبر انقلاب قبل از انتخابات فرمودند رییس جمهور بعدی باید محاسن این دولت را داشته باشد و معایب او را نداشته باشد. ولی برعکس الان معایب او که هیچ حتی بسیار بیشتر هم معایب دارد و پر تلاشی و اقتدار و استکبار ستیزی دولت قبل را به رویا تبدیل کرده.
من تمام سخنان ایشان را گوش کردم!!برای من عجیب بود که ایشان نه به تک نرخی شدن بنزین اشاره کردند و نه به تجمعات وسیع مردمی در اعتراض به زیاده خواهی های امریکا و ضعف تیم مذاکره کننده!!!اینگونه نادیده گرفتن خیل ملت در بین دولتهای بعد از انقلاب بی سابقه است!!!!
مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
والا! آن وقت که شما رأی آوردی دوربری‌های ما که به شما رأی داده بودند کبکشان خروس می‌خواند و ما جرأت نداشتیم در چشمانشان نگاه کنیم حالا برعکس شده! البته کبک ما خروس نمی‌خواند ولی آنها دیگر خجالت می‌کشند به چشمان ما نگاه نمی‌کنند.
ما دوست داشتیم شما 100روز اقتصاد را اصلاح کنید و لبخند! به لبان مردم بیاورید!
تعجب می‌کنم شما که قبلا با غربی‌ها مذاکره کرده بودید چرا چنین اشتباه استراتژیکی مرتکب شدید، چطور نمی‌دانستید که با غربی‌ها نمی‌توان 100 روزه به توافق رسید!!
حالا هم که هر روز بدتراز دیروز، می‌خواهید ابرویش را درست کنید، چشمش را در می‌آورید و همه‌ی کاسه کوسه را سر این و آن می‌شکنید!
کمی مسئولیت پذیر باشید و اشتباهات خود را بپذیرید.
لبخند را شما از لبان مردم گرفتید با این تدابیر بی تدبیر، که امان از این تدابیر بی تدبیر! که تمام امید واهی که به این مردم داده بودید به ناامیدی مبدل شد.
گاهی اشتباهات در حدی است که پذیرفتن اشتباهات و عذرخواهی عوارض آن را جبران نمی کنه. آنوقت چی؟ چیزایی در عملکرد اشتباه از دست میدیم که 100سال دیگه هم بدست نخواهیم آورد.پس غذرخواهی هم بدرد نمی خوره دیگه
توفیقی از قزوین
مردم بیشتر از شعار از گرانی های لجام گسیخته خسته اند ضمن اینکه حضرت روحانی هم در جریان انتخابات 92 کم شعار نداد
حسین
احسنت. عالی بود
خوبه خدا رو شکر این بنده خدا با این تفاضل اندک به پیروزی رسید، در غیر اینصورت چه بر سر مخالفینش می آورد خدا می داند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما با همون شعار و وعده صد روزه رای آوردین! لطفا به شعارهای بقیه گیر ندین!!!!!!!!!!!!!
احسنت . دیگه حرفی ندارم
s
United States
.... پس لطفا جناب بجای دو سال حرف و شعارهای پر حاشیه کمی عمل ...
بیسواد جهنمی و....
آقای روحانی ،تا حالا شده با مردم و منتقدان صحبت کنی ،اما نیش و کنایه نزده باشید!!!؟
ایشان هر وقت کم میارن نیش انتقاد را تیز میکنند و در تن منتقدین فرو میکنند
Iran, Islamic Republic of
ادب مرد هب ز دولت اوست........واقعا
ناشناس
به شهرستان نهاوند سری بزنید هنوز انتخابات نشده فرماندار را عوض کردند.نود درصد مردم از این کار راضی نیستند اقای روحانی
آقای نوبخت چه خبر!؟
این دولت تا الان به تمام وعده های انتخاباتیش عمل نموده !! و اصلا به مردم هم دروغ نگفته است!!!!! ای کاش صدا وسیما یا سایت ها سخنرانی ها و مناظره های ریاست جمهوری را پخش می کردند.
Iran, Islamic Republic of
احساس ما هم این است که دولت همه کشور را رها کرده و به فکر جلب رضایت و دوستی با آمریکاست.....
پس کدخدا و آمریکا چی می شه؟
محسن انقلابی
United Kingdom
خب آقای رئیس جمهور محترم , این چه نوع ادبیات حرف زدن با ملت شریف ایران هست؟!
اگر این مردم بصیر و همیشه در صحنه , پیگیر و حامی اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری نباشند که تکلیف مملکت همون سال 78 روشن شده بود !!! بپذیرید که در جریان مذاکرات هسته ای به هر دلیلی , بیشتر باعث تضعیف عزت و منافع ملی شدید تا تقویت آن !!! گرچه کسی منکر زحمات تیم محترم مذاکره کننده نیست اما این تیم نیاز به دوپینگ اعتقادی و اعتماد به نفس و هوشیاری و استقامت در برابر زیاده خواهی غرب دارد . یاعلی
این هم پیغام روحانی مچکریم
...کدخدا..................................
... شعار بس است مردم خسته شده اند
...
چغوک
مردم از مجلس و قوه قضاییه انتقاد نمی‌کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب حقوقدان مثل اینکه شما مسئول قوه اجرایی هستید نه بقیه قوا چرا فرافکنی میکنید...
مهدی
قدرت را مردم امانت به شما دادند و شما هم...
دوسال از انتخابات ریاست جمهوری گذشته ولی تاسف باره که فرد منتخب، هنوز از فضای رقابت انتخاباتی خارج نشده!

همه چیز را هم وارونه تفسیر میکنه!

خودشیفتگی هم حدی داره شیخ!

خدا به داد ملت برسه.
خودشیفتگی عصبیت غرور عجب انتقاد ناپذیری کم بودن فعالیت پرگویی لفاظی پرخاشگری طعنه و کنایه زدن به مخالفین و متاسفانه مفتون ومقهور دشمنان خارجی بودن از خصوصیات رییس دولت و برخی از اعضا ان است!!!!!
پس چرا در سال 88 اختلاف 12 میلیونی نفر اول و دوم نادیده گرفته شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آن موقع رای مردم حساب شده نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زمان رئیس جمهور قبل که انتقادها بیشتر بود..
پشتکوهي
Iran, Islamic Republic of
يه آقاي حقوقداني در انتخابات سال92 در شعارهاي انتخاباتيش مي فرمود :تورم جيب مردم است" آن آقا کي بود؟/
فرهنگی کارشناس ارشد 29 سال سابقه
من فقط یه جمله میگم شما تا تهش بخون ، قصابی که من قبلاً ازش همیشه گوشت شقه می گرفتم شدیداً ازم دلخوره ! آخه بنده خدا فکر میکنه من میرم از یه جای دیگه گوشت میخرم !! ظفلک نمی دونه که حدود یه سل و نیمه که .... !!!!!
khoshnood
شکر خدا که اهل دوستی های عمیق با آمریکا و مودب دونستن اوباما و قدم زدن با کری و از همه مهم تر ....
ظاهراً آقای روحانی ارتباط با ... را فراموش کرده اند.
الف. ن
Iran, Islamic Republic of
یعنی ما هم باور کردیم که تمایل شخصی و گروهی ندارید؟!!!!!!!!!
...
فقط یک داس تیز داره که بدجوری درو میکنه
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم بعضی ها از ب....الگو نگیرند.
ادعای روحانی: "متاسفانه یا خوشبختانه خواب هم نمی‌بینیم. به فالگیر و جن‌گیر هم از اول معتقد نبودیم."
شما اگر خواب نمی بینید، آن آقای مورد احترامتان،... است که خواب می بینند!
....
یقین
Iran, Islamic Republic of
ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن


نیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــز


بگـــــــــــــــــــــــــــــــــذرد.
مقدم
انشاالله
منظور حدود 2 سال .
شما دوساله ملت را سر کار گذاشتید حالا هم ...
مردم شعور دارند آقا، بس کنید...
56
1 – رفتار شما را ملت این به پای نظام نخواهد گذارد
2 – بنده به شما رأی ندادم و هرروز که می گذرد از این بابت خوشحال تر و وجدانم آسوده تر می شود خصوصا امروز که ابراز داشتید قدرت را در اختیار گرفته اید
3 –%50 عمر دولت شما سپری گشته لطفا با مستندات بفرمایید به چند درصد از وعده های انتخاباتی تان عمل نموده اید و خدای ناکرده چند درصد خیانت در امانت رخ داده
4 – چه اتفاق خاصی در حال رخ دادن است که امروز به این فکر افتادید که همه نهادها در برابر آرائی که به "شخص شما" داده اند مسؤولند؟ با چه انگیزه ای سعی می کنید پیکان انتقاد ها را متوجه دیگر قوا نمایید؟ آیا بهتر نیست هرکس پاسخگوی عمل خویش باشد؟ مسؤول یعنی سؤوال شونده و شما که مسؤول عالی قوه مجریه هستید انتظار نداشته باشید بخواهید کمتر از دیگران پاسخگو باشید
5 – آقای روحانی بهتر است بدانید مردم توان تأمین نیاز روزمره خود را ندارند چه رسد به انبار کردن جنس در خانه یا نه ولع آن را. البته هستند کسانی که این دو را با هم دارند!
6 – آرزوی همه و هدف اصلی ، پیشرفت مملکت است و مذاکرات وسیله ای در این راستا ، از دست دادن دست آوردهای تکنولوژی هسته ای شاید به کام بعضی ها شیرین باشد ولی به کام آنان که در این راه استخوان خرد کرده و شهید داده اند آنقدر تلخ است که "حتی اگر یک ایالت که نه تمام خاک ایالت متحده را ضمیمه ی توافق نمایند " از تلخی آن نخواهد کاست چرا که ملت ما به دنبال احقاق حقوق خویش است نه دلارهای کثیف امریکایی
7 – دولت شما کاملا مشخص است که از هیچ جناحی جانبداری نمی کند! واین اظهر من الشمس !!!
حرف پایانی همان فرموده خودتان: " یک نکته مهم است، به مردم دروغ نگوییم که اگر بگوییم، امروز آشکار نشود، فردا آشکار می‌شود."
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي 56 : دولت اقاي روحاني داره ويراني هاي دولت قبل رو برطف ميكنه البته ويراني هاي تعمدي اون آقايي كه 800 ميليارد دلار نفت بشكه اي 148 دلار و تورم بالاي 45 درصد و نرخ بيكاري بالاي35 درصد

كدام دستاورد هسته اي ؟ منظورتون چراغ سبز نش.ون دادن اون اقا براي تحريم هاي بيشتر نبود؟( كاغذ پاره)
الان كشور نه مثل دوره قبل 2/5 ميلون بشكه كه فقط 700 هزار بشكه نفت ميفروشه
نه 148 دلار هر بشكه كه فقط 45 دلار هر بشكه
تو كه اسم خودتو انقلابي گذاشتي و دلسوز انقلاب براي 18 هزار تومن افزايش بنزين داري زمان و زمين رو بهم ميدوزي از اين نميگذري پس معلوم درد تو انقلاب نيست درد تو عقده و كينه است جوانان اين مملكت زير باران موشك جانشون براي انقلاب گذاشتند شما براي 300 تومن بنزين ....خدا از تقصراتتون بگذره
محسن ازاصفهان
سلام شیب ملایمه ..ناراحت نباش
یکی نیست بهش بگه قبل اینکه رئیس جمهور بشی کاندید بودی اون موقع حواست نبود داری رئیس جمهور میشی و نوک تیز پیکان انتقادات مملکت به سمت رئیس جمهوره یجوری حرف میزنه انگار اولین رئیس جمهور تو ایم مملکته
محمد
سعدی شیراز گوید
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
بازنشسته مستاصل
وقتی تورم کم شده!،رشد اقتصادی هم مثبت شده!،سرمایه گذاری خارجی زیاد شده! و... نمی دانم چرا قدرت خریدم نسبت به دو سال گذشته کمتر شده و دخل وخرج با هم نمی خواند و کم می آورم!؟
Iran, Islamic Republic of
جناب روحاني اين قصه براي دولت قبل هم وجود داشت و فقط جايگاه ها عوض شده است .
Canada
آقای روحانی، ما حف شما را باور کنیم یا حرف ... و 17317 حقوقدان که به شما اخطار میدهند روند مذاکرات به بیراه رفته است. شما نباید تامل را با تسلیم محض بودن اشتباه بگیرید.
Canada
من احساس تکلیف کردم تا به شما یاداوری کنم که شما با مشارکت ۷۳ درصدی واجدین و تنها با نیمی از آرای بدست آمده رییس جمهور شدید و نه صد در صد. پس لطفا خواسته های خودتان را از زبان ملت نگویید و بدانید که ملت از توهین هایی که بوسیله این دولت، به شعور مردم میشود به ستوه آمده است. در ضمن ایران متعلق به همه است و ما آنرا به کسی نمیبخشیم، و به دعوت هیچ شخصی هم به جهنم نمیرویم، وبه دعوت هچ شخصی هم مملکتمان را ترک نمکنیم تا جا برای زیاده خواهان گشاد شود.
Iran, Islamic Republic of
جناب اقاى روحانى بعنوان يك شهروند معمولى به جنابعالى حقوقدان ياداورى ميكنم بيان رهبر معظم انقلاب نه نصيحت بود نه ارشاد بلكه يك دستور صريح مقام مافوق جنابعالى بود كه شما موظف به اجراى ان بوديد- مطابق نص صريح بانون اساسى- و فعلاً به بهانه هاى مختلف و با تندخويى مشغول حاشيه سازى براى توجيه سرپيچى از آن هستيد. دور نيست روزى كه شما هم مثل ب.. و م.. و ك.. علناً در مقابل رهبرانقلاب بايستيد
جانا سخن از زبان ما می گویی .
شهروند
من بخاطر زخم زبانها و نیشخند های رئیس جمهور ، از این دولت خوشم نمی آید.
خود عضو کابینه ات می گفت درباره بنزین به مردم دروغ گفتیم.
محسن
Iran, Islamic Republic of
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
تقصیری نداره ایشون! مَشک را با مُشک اشتباه گرفته! از مَشک همینجوریا تعریف میشه!!!
بله شما که راست میگی ولی ....
مسعود
جهان ببخشید ولی به خدا تا اتمام این دولت دیگه نمیام بهت سر بزنم.یعنی دیگه وب سایت خبری باز نمیکنم..کفرم در اومده.دل و جگرم که خون.از بس این دولت حرف زد و هر روز هم ملت رو تحقیر کردن و گیر دادن به مذاکره و کد خدا و فقط و فقط و فقط نیشه و کنایه زدن و یه سره حرف و حرف و حرف زدن.ول کردن اقتصاد مملکت و بی سواد خوندن منو امثال منو.خسته شدیم به خدا.به خدا خسته شدیم...جهان با اعصاب مردم بازی نکن سایت خبریتون رو تبدیل کن به سایت سرگرمی و فال و حافظ و عکس.مردم یه کمی کمتر حرص بخورن.چه میکشه مقام معظم رهبری چه دل و خونی.
Iran, Islamic Republic of
پس آقای رفسنجانی برای چه کسی خواب میبینه.
حسن
Estonia
بعضی ها خواب نمی بینند ولی بجاشون هاشمی خواب سفارشی(درخواستی) می بینه!
محسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر ایشان بیست و پنج میلیون رای داشت چیکار میخواست بکنه؟! خوبه همش هفت دهم درصد از حد نصاب بیشتره و داره هی به منتقدین فحاشی میکنه، اگه 63 درصد رای داشت شاید عده ای از منتقدین در میدان حسن آباد اعدام می شدند! ضمنا درست است که با جن گیر و رمال ارتباط ندارید اما بدجوری دارید با کدخدا می بندید!
حسن
والا خواب دیدن و با رمال و جن گیر ارتباط داشتن شرف داره به ارتباط داشتن و ذلیل کردن ملت در مقابل آمریکا(گرگ)
نظرات آقای ترکان که فرمودند ما فقط در صنعت قزمه سبزی و آبگوشت در جهان حرفی برای گفتن داریم یا آقای نوبخت که فرمودند ما نون رو گران نمیکنیم ولی نونوایی ها می تونند قیمت رو افزایش بدند و اینکه هر جا کم آوردین گفتین تقصیر دولت سابقه .......
ناشناس
دولت راستگویان … فقط تو راست میگی جناب ررحانی…
فک شیت ایرانی کو؟
Iran, Islamic Republic of
باز کم آوردید پریدید به دولت قبل، آقا احمدی نژاد جن گیر، بد هر چه که شما می گید درست، کمی از عمل کرد خود و وعده هایی که به مردم دادید صحبت بفرمایید.
على
درود بر روحانى عزيز
United Kingdom
ببخشید اشتباهی مثبت زدم
ن
Iran, Islamic Republic of
من هم به متن کامنت علی نظر منفی می دم

ولی این بابایی که از کانادا نظر گذاشته خب لابد واقعاً نظر منفی داده و اومده جبرانش کنه هر چند جهان باید امکان برداشتن اظهار نظر رو در برگشت اعداد مثبت و منفی توسط کاربر کلیک کننده ایجاد کنه

ولی یه نظری که تا حالا همش دو تا مثبت داشته
زیرش پانزده نفر اومدن گفته اند ببخشید که نظر مثبت دادم ؟؟؟؟؟؟

جهان سیستمت رو اصلاح کنننننننننن !!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
باشه!!!
عزیز دل مرفه بی درد ما به شما بخشیدیمش مال خودتون
حسن
علی جون یا شوخی کردی یا خیلی غربگرا هستی
Iran, Islamic Republic of
اون راستگویی را خیلی خوب اومدی...
یک سوال
یعنی جناب رییس جمهور میفرمایند اگر صندوقها شفاف باشد دیگر کسی ایراد نمیگیرد؟
اگر کسی ادعای ۱۱ملیون تقلب کرد تو دهنش میزنند؟
یا اینکه نه باید این راه برطرف کردن اتهامات بی اساس و شبهات بی مورد را تا حذف یا منفعل کردن شورای نگهبان ادامه دهیم.  
ببین، همین صندوق شفاف بهانه برای فرار از شکست احتمالیه. مادره به بچه اش گفت قربون چشم بادومیت برم گفت ننه من بادوم میخام. برای بهانه گیر همیشه بهونه پیدا میشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
مدیران توانمند مانند نعمت زاده و وزیر مسکن و وزیر نیرو و....خداوند همه نیروهای توانمند را حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
ههه هههه چرا بعضي ها منفي دادن. بنده خدا مسخره كرده اين همه توانمندي رو!!!
از افعال معکوس استفاده کردی دیگه ؟!
یک وزیر بهداشتش توانمنده که زیاد هم باهاش دمخور نیستند
خیلی وقته که صندوق دور پارچه ای نداریم لابد ایشان در زمان گذشته سیر میکنند وقتی مردم به شما رای دادند رای ما در صندوق پیدا نبود ایرادی نداشت الان ایراد داره؟؟؟؟؟؟؟
خدا به همه چیز آگاه و بینا است.
آخه آقای روحانی از کابینه اش تعریف نکنه کی تعریف کنه پس؟؟ هر جا کم آورد سریع دنده عقب میگیره متلک میپرونه به دولت قبل.... آقااااا. عمر دولتت داره نصف میشه به وعده هایی که باهاشون رای آوردی عمل کن. اون دولت رفت!
احمدی نزاد اون موقع میزد اوت حالا نوبت روحانی شده خدایا یکی را رییس جمهور کن گل بزنه نه اوت
حسین
باسمه تعالی
قبلا مهران مدیری یک تکه کلامی داشت می گفت:
جااااااااان!!!! بـــــــــــــــــــــله. :)
مهدی
درانتخابات سال 88 هم اختلاف رای نفر اول ودوم همین حدود بود ولی به دروغ گفتند تقلب شده است .
رئیس جمهور: این همه بی ادبی و زشت حرف زدن از کجا نازل شده؟
از جهنمي كه دلواپسان وبيسودان ترسوهاو..... به حواله داده شدند.نازل شده.....
حسن
در طول تاریخ این انقلاب هیچ مسئولی نسبت به منتقدان اینقدر بی ادبانه صحبت نکرده!
Iran, Islamic Republic of
همه این تند و تند تر حرف زدن ها برای اینه که میخواد آن مرد بزرگ رو به حرف بیاره.
اما آن مرد بزرگ میداند که برای خرد کردن این آدمها باید سکوت کرد تا مردم خود به واقعیات درونی ایشان پی ببرند.
و چه خوب میفهمند مردم.
United Kingdom
خیلی قشنگ بود ممنون
دمت گرم
باز هم . جانا سخن از زبان ما می گویی .
حضرت اقازمانی حق الناس رومطرح کردن که بعضی هاادعای دروغین تغلب رومطرحکردن فتنه راه انداختن اقای پریزیدنت.جهان جان چرانظرات منونمیزاری
اقای روحانی یادت رفته چقدر علیه دولت قبل صحبت میکردید
احمدی نزاد هم علیه دولتهای قبل رفتار زشتیه نه
مهدی آقائی
Australia
سلام
دولّت یازدهم را خودش را تافته و بافته جداگانه میداند
مگر فقط در انتخابات 92 بود که مردم باشوق پای
صندق های رفتن . دردولت های قبل از شما هم مردم
باشوق واشتیاق پای صندقهای رای رفتند .
امّا مردم ایران برای روحانیت ارزش خاصی را قائلند
مردم بیشتر به لباس شما رای دادند تا خودتان چون
ما می خواستیم بدنیا ثابت کنیم ما عاشق اسلام
ناب محمّدی هستیم .
ما ز یاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آن چه ما پنداشتیم .
حافظ
مهدی
جناب آقای روحانی خود کرده را تدبیر نیست یادتان رفته که خود و اعضای دولت محترمه چگونه از دولت قبلی انتقاد های ناروا میکردید و زبان خود را باز میکردید .
محممدرضا
آقای روحانی به جای این حرف های عجیب و تعریف و تمجید از خود برید کار مفید کنید تا مردم خودشون حس کنن که شما دارید کار مفید انجام میدین. فعلا که ما خلاف این حس رو داریم...
باز هم توهین حتی روستا های پشت کوه... آقای رییس جمهور اکثر پیامبران بزرگ الهی در کوها به دنی آمدند به تنهایی در پشت کوه ها زندگی کردند و به مقامات عالیه رسیدن مثل حضرت ابراهیم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نه در رفاه و داتل کاخ و... در ضمن بنی آدم اعضای یکدیگرند... بنده از پشت کوه رصد می کنم گفتید 100روز ه همه چیز درست می شه ولی نشد گفتی هم سانتریفیوژها بچرخند هم تولید ولی نشد دروغ گفتی گرداخت یارانه ها اشتباه است ولی خودت این اشتباه بزرگ را ادامه می دهید گفتید سخنگوی شما نوبخت سال 94بنزین گران نمی شود ولی شد البته به خاطر فشار به مردم برای حمایت از توایق به هر قیمتی و.... شما یک شعار دیگر ام دادید و تمام هست و نیست خود را روی آن بنا کرده اید تعامل با استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل ولی هیچ ایرانی آزاده ای هرگز تن به چنین خواسته ای نخواهد داد البته این خواسته را تحت تعامل با دنیا مطرن کردید ولی به قول خودت همان پشت کوهی بهتر از هر کَی می داند با سایر کشور های دنیا مشکلی نداریم مشکل ما هم بااین به قول شما کدخدااست که مشکل اتراتژیکی اعتقادی و ایدئولوژی است نه چیزی دیگه... اللهم عجل لولیک الفرج آن نابود کننده ی سیاست بازان معاویه ای حزبگرایان دروغگویان تهمت زنندگان مرفهان بی درد اشرافگران مفصدان بزرگ آقا زاده و وابستگان به غرب و شرق
روحانی افزود: مردم با ما خویشاوندی نداشتند، مردم به دلایل واهی به ما رای ندادند، بلکه با دقت رای دادند، انتخاباتی شگفت‌انگیز که آراء را ما در تهران، مرکز استان، شهر، روستا و حتی روستای کوچک پشت کوه همه را مشابه می‌دیدیم و این یک پیام عمومی از سوی کل ملت ایران بود.........
واقعا شگفت انگیز بود که ادم با 260000رای بیشتر رئیس جمهور بشه .بعد یادش بره که
به مردم قول 100روزه درستش میکنم داده
ویادش بره که دلار بالای 1500تومن به قول خودش ناشی از سوءمدیریته ورئیس بانک مرکزیش همه تلاشش برای بالا نگه داشتن قیمت بالای 3000تومن باشه
ویادش بره که قرار بود چرخ سانتریفیوژ وکارخونه با هم بچرخه .و اولیش رو در توافق موقت ژنو از کار انداخت وکارخونه اش رو هم با واردات در حد عیقه جات والو خشک و....تا جون ادمیزاد.اخه وزیر صنعتش وزیر واردات وگران کردن خودروست.
خلاصه به عنوان من سرهنگ نیستم وارد معرکه شد وبعد حقودانی از اب دراومد که در توافقات هسته ای که به قول خودش زیر نظر شخص خودشه واون مسئولیتش رو به عهده گرفته ،یه متن توافق بین المللی رو نوشته که عین شعرهای رمانتیک هر طرف قراردادی ازش تفسیر منحصر به فرد خودش رو داره والبته در آخر هم این تفسیر کدخداست که عملی میشه.
رای بسیار شگفت انگیزی بود چون به یه چیز رای دادیم ویه یه چیز دیگه از اب در اومد!

قسمت شاخ دار ،رای در انصراف از یارانه ها بود که همون مردمی که 50.7درصد از رای دهندگان و36درصد از کل واجدین شرایط برای رای دادن به روحانی ، رای دادند در انصراف از یارانه ها فقط 3درصد پای کار سیاست دولت موندند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
کل ملت بهتون پبام دادن اقای روحانی؟ پی چرا اختلاف رایتون اینقدر ناچیز بود؟!
شما پیام 49.3درصدی که علیرغم اون جو تبلیغاتی سنگین انتخابات وامواج اقتصادی ایجاد شده توسط دوستان داخلی کدخدا در راستای تحریمها ، حاضر به انتخاب شما نشدند ، رو گرفتیــــــــــــــــــــــــــن؟؟؟
نادم
تازه آن 3% هم الان پشیمان هستند.
علی
چقدر راستگو هستید! رئیس جمهور آمریکا اول زنگ زد یا شما؟ چند نفر بورسیه دکترا تخلف کرده بودند؟ شما خودتان دیدید رئیس جمهور قبل، جن گیری کند؟! ...
کاظم
شانس اورديم خواب نمى بينيد!
...
روحانی دستت درد نکند ....
محمد
...همین چند وقت اخیر در مورد یارانه ها ، سوخت ،مذاکرات و ..... سر به جهنم می گذارد ...
بابا صاحب نظر!!!!!!!!!!!!!!
بابا راستگو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا عاقل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و باز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عکس خودشم با ج.... اومده بیرون
روحانی دوستت داریم کور بشه چشمانی که تحمل دیدن ترا نداره
ناآشنا
خلایق هرچه لایق !!!!!!!
علی
سلام آقای روزنامه (آن زمانی که این امانت را در اختیار شماها گذاشتند همه حرف‌های خودشان را زدند و گفتند ما این قدرت را به شما می‌دهیم به شرط عدالت، به شرط اجرای قانون و تحقق قانون اساسی. مردم به ما در انتخابات گفتند انتظار ما از شما یک دولت متعادل و تعامل‌گرا؛ انتظار ما از شما آن است که اخلاق، راستگویی , امانت‌داری و.......مدنظرتان باشد.!!!
شما خطاب به فرمانداران و استانداران حاضر در مراسم، گفتید: همه شما این صدا را از مردم در انتخابات شنیدید. گفتند از اختلافات، دعواها خسته شدیم، از شعارهای بی‌محتوا خسته شدیم از.........!!!!)
پس چرا شخص خودتان این پیام و.........نشنیده اید؟؟؟؟؟؟؟؟
انسان خواب را می توان بیدارکرد.ولی امثال شمارا هرگز!!فقط عزرائیل می تواند.
ان تنصرالله ینصرکم
بیسواد
فرمانداران نمایندگان عالی نظام در سراسر ایران اسلامی نیستند نماینده ی احزاب اصلاحات و سازندگی هستند
علی از تبریز
حیف کلمات زیبای تدبیر و امید نیست که به این دولت اطلاق می شود
شما خواب نیستید خود را به خواب زده اید
ازکابینه پیر چه انتظاراتی دارند این ملت
خخخخخخخخخخخخخخخ
عاشق مبارزه با صهیونیسم هستم
نه تو رو خدا جناب آقای دکتر روحانی بیا دنبال جن و فال گیری باش فعلا به وعده وعیدهایی که دادی پایبند باش بقیش پیشکشت باشه
الهم عجل و لیک الفجر
رضا
چون خوش بینی بیش از حد در مذاکرات هسته ای جواب نداده است " سعی میکنند که با کنایه و توهین منتقدان را تحریک کنند تا اصل قضیه دبه امریکایی ها در حاشیه بماند.
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
خود شیفتگی بزرگترین آفت مسئولینی است که ادعای پذیرش نقد دارند وقتی خودتان چنین صفاتی برای خودتان قائل هستید جای حرفی برای دیگران با قی نمی ماند از شما بعید است آقای روحانی؟؟؟؟
خوشتر آن باشدکه سردلبران
گفته آید در حدیث دیگران
Iran, Islamic Republic of
بابا تو دیگه کی هستی؟؟؟همه متهم هستند جز جناب رییس جمهور!!!
امر مشتبه شده ، مردم فقط برای 4 سال به شما رای دادند تا طبق قانون اساسی مجری برنامه های مورد تصویب مجلس باشید نه چیز دیگری
فک شیت ایرانی کو؟
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی شما چرا تو جایگاه مردم نشسته اید شما به وظیفه اصلیتان برسید تشخیص رو به خودمان بسپارید.
Iran, Islamic Republic of
دمه همتون گرم
Iran, Islamic Republic of
ترسم كه صرفه اي نبرد روز باز خواست
كبرو غرور تو از خواب وجن اين و آن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ايشان يادش رفته كه با كليد و چهل كليد وارد عرصه شد .
كليد عموپورنگ بود !!!؟؟؟
جواد
بعضی‌ها خودشان خسته شده‌اند، میگویند مردم خسته‌اند!»
شهبازی
دکتر جان!راستگو گفتی وکردی کبابم!!!!!؟؟؟؟؟؟ این راستگویی را باید در کتاب گینس ثبت کرد!!!!
جابر
رئیس جمهوری که طاقت انتقاد از منتقدخودشو نداشته باشه میتونه کشور اداره کنه؟ شما ببینید چقدر تهمتها به منتقدین از ابتدا زده. همدلی و همزبانی این نیست که همه حرف رئیس جمهور را گوش کنن. تو رو خدا یه کم حرف منتقدین رو گوش کن. شمت که 51 درصد بیشتر به شما رای نداده اند بس 49 درصد نظر شما رو ندارند به آنها احترام بگذارید .
مطیع ولی امرمسلمین
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی بیشتر سکوت مردم از رضایت نیست درپاسخ به ولی امرمسلمین که فرموده اند همدلی وهمزبانی بادولت داشته باشیم سکتند اما بدانید که صدبیابان ناله دارند خاموشان.
سخنگوی شماهرروزیه حرف میزنه وفرداش حرف روعوض می کنه.بهتره واسه ایشون رمال وجن گیربیارید چون جن زده شده.اینقدرهم دولت محبوب قبل رو زیرسوال نبر.مردم روخسته کرده اید.
هرجاپاسخ شفاف ندارین که به مردم بدهیدفقط بلدشده ای دولت خدمتگزارقبل رو زیرسوال ببری.اخه این هم شد تدبیروامید.این قدرنیش وکنایه نزن اگربلدهستیدواسه مردم کارکنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
راستگو و عاقلشو خیلیییی خوب اومده
Romania
این ملت آنقدر قدرت دارد که اگر هیچوقت مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد ُ اگر هیچ توافقنامه هسته ای انجام نشود ُ برای ذره ای نگران نخواهد شد و روی پای خودش خواهد ایستاد و به حرکتش رو به جلو ادامه خواهد داد ُ اتفاقا بدون توافق نامه هسته ای ُ بهتر و مصمم تر به راهش ادامه خواهد داد .
م
چقدر زشته که رئیس دولت بجای ارائه عملکرد هایش به تخریب دولت قبل ازخود می پردازد تا هاشمی و.... خوشحال نماید
SAABER
روحانی: انتخابات باید سالم و شفاف برگزار شود !?!?!?!?! ...
محمد
آقای روحانی ... سردار ان هشت سال دفاع مقدس جانشان را دادند. تاپوزه آمریکا وصدام رو بخاک بمالند. تا این مملکت وانقلابشان حفظ کنند. اما سرداران شما دوسال است مردم ایران سرکارگذاشتند، وحقیر می کنند. اگرباورندارید؟!!! لطفاً به دغدغه رهبر توجه کنید. اگر ایشان این دغدغه هارانداشتند . چرا درهرمرحله گفتگوها تذکر می دهند؟!!! یک روز همزمانی بودن تحریم ها ... وروزی دیگر ؛ عدم موافقت کردن ازبازید مراکز نظامی ... یا عدم اجازه گفتگوبادانشمندان و....و.... که بارها وبارهاایشان به وزرای شما گوشزد داشتند. بنظرمن شما تنها ریئس جمهوری تاامروز بودید. که بیشترین تذکر راازرهبری داشتید!!! چه درسیاست خارجی چه داخلی.!!! یاددارید!!1 قول شما برای رفع مشکلات ، همان کلید ی است که نشان دادید. که خودش یک نوع نشان فالگیری بود!! حال برای فراکنی ازعملکرد ناموفق مدیریت خودبه دیگران یا گذشته دیگران تنه وتهمت می زنید!!!مطمئین باشید. مردم ایران خیلی باهوش ترند . و نگاه ویژ ای به عملکرد ورفتارمسئولان ازگذشته وحال داشته ودارند( پیروی از رهبری ؛ پیروی وعملکرد ازسیاست اقتصاد مقامتی، گرانی ، یارانه ها ، نحوه برخورد باتولیدوخودکفایی درتولید، پیروی از سرمایه داریمطلق، وعهدهایی که داده شده ، نادیده گرفتن حرمت مردم؛ ورفتار ها ی بیرونی در سیاست های خارجی وعزت ملی ؛ دقیقاًآنها رارصدمی کنند.. وخودشان به موقع عکس المعل نشان خواهندداد. پس باید نگران بود.
سعادت
ازاقای روحانی می خواهم یک تجدید نظرجدی درموردمشاورینشان داشته باشند واقعیت غیران چیزهایی است که عنوان می کنند.
آقای روحانی آن مسکن مهرهایی که معطل گذاشته ای «حق الناس» نیست؟
نسل اول
ایکاش آقای روحانی بدون توجه به گزارش مشاوران خود با لیاس مبدل و ناآشنا به میان مردم عادی می آمد و درصف ها و یا در وسایل نقلیه عمومی حرفهای آنها را می شنید تا بهتر متوجه شود دولت تدبیر و امید ایشان چه گلی به سرملت زده است!
تخم مرغ شانه ای 10500 تومان
هردانه تخم مرغ 350 تومان
تک فروشی 400 تومان
توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سنبل راستگوی دولت راست گویان هم آقای نوبخت هستند
شاهد
مملکت ما هیچ چیز مفتی نیست بلکه ملت هزینه نظام وامنیت مسئولین رو هم پرداخت کردن مسئولین به معنی تمام خوب بنگرن ارباب نیستند بلکه باید نوکری کنند. فقط مواظب باشند در اوج راحت طلبی وزیاده خواهی همه چیز رو بباد ندن....
حسن
Iran, Islamic Republic of
فرماندار شما در شهرستان م...
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم .
Iran, Islamic Republic of
... کنتور نداره ...
چقدر ....
به فال وجنگیر اعتقاد ندارد ....
همه مردم فهمیده اندکه بخارتدبیرازشمابلندنمیشه وضمنا امید همه رو به یاس تبدیل کرده اید.
علی
تودیگه حرف ازراستگویی نزن ...
چه کسی قبل از انتخابات در سفر به قم با ج... ملاقات نمود؟
....
بخاطراینکه جن زده نشویدهرموقع اسم دولت تدبیروامیدرومی خواهیدبیاورید اول بسم الله بگو.
جلیل باقرزاده اصلانی
روحانی گفت: دولت به عنوان نماینده مردم و به عنوان منتخب مردم در یک انتخابات رقابتی پرشور در دو سال قبل و در 24 خرداد 92 این بار مسئولیت را بر دوش گرفت.
پاسخ : البته با وعده هایی که ....
Iran, Islamic Republic of
کارهای خوب روحانی عبارتند از د...........
علی از زابل
سالی که نکوست از بهار ش پیداست ...
آره شما راست میگید....
خیرخواه
Iran, Islamic Republic of
تاکی میخوای بازیرسئوال بردن گذشته خودراخوب وراستگومعرفی کنین عیب نیست کجای اسلام چنین توصیه ای دارد؟این یعنی اخلاق دینی؟اشتباه واشکال دیگران را که الان سکوت اختیارکردند طرح کردن چه مشکلی را حل میکنه؟جزاینکه اینجورتعبیربشه که شماهم حرفی برای گفتن ندارید؟
محمد
...این انقلاب ازنوراست ... در هرلباس ومقام یک روزی رسوا می شوندو...
مروج اسلام امریکایی می شوند تحت عناوین (اسلام رحمانی واعتدال و...)....