جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۴
۳۰
وقتی همه چیز گل و بلبل است!

سوال، انتقاد و اعتراض ممنوع؛ جناب فابیوس مکدر می‌شوند!/ مسئولان محترم؛ لطفا هیجان‌زده نشوید

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 435952
نکته مهم دیگر اینکه امکان بستن قراردادهای عادلانه و تامین کننده منفعت ملی که راه "دبه" مجدد شرکت های اروپایی را ببندد، تضعیف می شود؛ ضمن اینکه طرف غربی با مشاهده ذوق زدگی طرف ایرانی مطمئن می شود که بدون پرداخت جریمه و تبعات بدقولی و خیانت خود در زمان تحریم ها، بار دیگر سود کلانی از بازار بزرگ ایران به جیب می زند و اگر لازم شد بازهم فلنگ را می بندد.
سوال، انتقاد و اعتراض ممنوع؛ جناب فابیوس مکدر می‌شوند!/ مسئولان محترم؛ لطفا هیجان‌زده نشوید
گروه سیاسی جهان نيوز: معاون صدراعظم آلمان یک هیات بزرگ اقتصادی را به همراهش به ایران‌ آورد اما چرا لوران فابیوس فرانسوی حتی یک تاجر را هم در هیات همراهش راه نداد؟

شاید نگاهی به عملکرد کشور فرانسه در جریان مذاکرات ایران و ۱+۵ به یافتن پاسخ این سوال کمک کند. تیم مذاکره کننده فرانسوی در جریان مذاکرات ژنو و وین حتی بیشتر از آمریکا با رژیم صهیونیستی همسو و هماهنگ بود؛ طوری که آشکارا از هیچ توطئه و کارشکنی در جریان مذاکرات دریغ نکرد و تمام تلاش خود را برای بازگشت پذیر بود تحریم ها بکار بست. درست همانند دوران جنگ تحمیلی که برای صدام کم نگذاشت!

بنابراین به نظر می رسد، فرانسه تا از نظر سیاسی از موضع طرف ایرانی مطمئن نشود، اجازه سرمایه گذاری شرکت ها و تاجران کشورش در ایران را نخواهد داد.

بی شک اولاند و خود فابیوس به خوبی از عمق خشم و اعتراض عمومی ملت ایران نسبت به خیانت ها و توطئه های سه دهه ای فرانسه علیه ایران خبر دارند و می دانند که نمی توان چشم بر واقعیت بست و هیچ نگفت.

شاید به همین دلیل بود که فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در آستانه سفر فابیوس به ایران گفت، شیوه میزبانی ایرانی‌ها از وزیر خارجه فرانسه در روابط دو کشور اهمیت تعیین کننده دارد.

وی که در ضیافت سالانه خبرنگاران کاخ الیزه سخن می گفت، اظهار داشت: ما برای سنجیدن رفتار ایران، نحوه میزبانی آنها را زیر نظر خواهیم گرفت. انتظار دارم که حسن روحانی رئیس جمهور ایران آمادگی کشورش برای همکاری را نشان بدهد.

سوال، انتقاد و اعتراض ممنوع؛ جناب فابیوس مکدر می‌شوند!


گویا دستگاه دیپلماسی هم تمام تلاش خود را برای یک مهمان نوازی تمام عیار و خاطره انگیز برای فابیوس بکار بسته و کار تا جایی پیش رفت که حتی نماد نفرت ملت از رفتارهای ضدایرانی فرانسوی ها سرکوب شد!

جمعی از دانشجویان که برای برگزاری تجمعی آرام به استقبال فابیوس در فرودگاه رفته بودند، با برخوردی شگفت آور و حتی ضرب و شتم مواجه شدند.

ظاهرا اظهار حرف دل مردم آن هم به اندازه یک تجمع کوچک در حاشیه سفر جناب فابیوس قابل تحمل نیست و در این سفر باید از نظر وزیر خارجه فرانسه، همه چیز گل و بلبل به نظر آيد.

در نتیجه همین فضای مدیریت شده دولتی بود که فابیوس به عنوان متهم ردیف اول صادرات خون های آلوده به "ایدز" به ایران در معرض هیچ پرسشی در این باره قرار نگرفت. گویی کسی در ایران اصلا به این موضوع فکر هم نمی کند!

ظاهرا مسئولان ارشد دولت فراموش کرده اند که درست همزمان با سفر مقامات ایرانی به آمریکا و اروپاست که گروهک های تروریستی و اپوزیسیون فعال می شوند و اجازه برگزاری تجمع ضدایرانی پیدا می کنند. عقده گشایی منافقین، مارکسیست ها، سلطنت طلبان و ... در حاشیه نشست های سازمان ملل یا شهرهای برلین و پاریس کم نبوده است. اما به نظر می رسد این واقعیت ها با حساب و کتاب دولت محترم جور در نمی آید.

البته شاید دیگر رابطه دولت فرانسه و گروهکی که تاکنون ۱۷ هزار ایرانی را ترور کرده، از نظر دیپلماتیک قابل هضم شده و می شود از کنارش گذشت و حتی در جلسات خصوصی هم گلایه ای از فابیوس نکرد و خاطرش را نرنجاند.

لوران فابیوس وقتی نخست وزیر فرانسه بود، همانند امروزش از حامیان گروهک تروریستی منافقین بود. حمایت های فرانسوا اولاند و دولت فعلی فرانسه هم از این گروهک موضوع پنهانی نیست و مقامات ارشد این کشور در جلسات محفلی منافقین حضور به هم می رسانند. مهمان جلسه اخیر منافقین "برنارد کوشنر" وزیر پیشین امور خارجۀ فرانسه بود.

قرارگاه اروپایی سازمان مجاهدین خلق در نزدیکی شهرک حومه‌ای اورسورواز Auvers-sur-Oise در استان سرژی پونتواز Cergy-Pontoise در کشور فرانسه از زمان پیدایش خود با تأیید دولت وقت فرانسه نقش مقر سرفرماندهی جنگ مسلحانه این سازمان علیه جمهوری اسلامی را به اشکال مختلف ایفا کرده است.

فرار به جلوی پژو!


شرکت پژو در اوایل سال ۹۱ به بهانه تحریم‌ها با زیرپا گذاشتن قراردادش با ایران، همکاری‌های دوجانبه را کاملا قطع و تهران را ترک کرد.

پژو اما اکنون با اتخاذ "تاکتیک فرار به جلو" دست پیش گرفته و می‌گوید احساسات ضدفرانسوی بر مذاکراتش با شریک ایرانی برای تولید مشترک لطمه می‌زند!

این در حالی است که هنوز تکلیف ضرر و زیانی که از طرف این کشور اروپایی به اقتصاد ایران وارد شده، مشخص نشده است. خروج یک‌شبه کارشناسانش پژو از ایران، زیان حداقل ۸۰۰ میلیون یورویی و به عبارتی ۳.۲ تریلیون تومانی را به کشورمان تحمیل کرده است.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، اما گفته است، کار با پژو و آماده شدن قرارداد برای امضا تمام شده و "کارشناسان پژو به ایران باز گشته‌اند." او در عین حال گفته که خسارت قرارداد یا به صورت ارزی از پژو دریافت و یا در همکاری با این شرکت جبران می‌شود. یکه زارع البته توضیحی درباره شیوه جبران خسارت نداده است.

پیامدهای ناگوار هیجان زدگی‌ها


ذوق زدگی از سفر فابیوس البته محدود به مقامات دولتی نشده و محافل رسانه ای و سیاسی اصلاح طلب هم از زمان آغاز سفر هیات های اروپایی سر از پا نمی شناسند.

بی شک رفتارهای هیجان زده سیاسی از سفر چند هیات اروپایی به کشور، ممکن است تبعات جبران ناپذیری برای منافع ملی داشته باشد.

یکی از مهمترین آنها، این است که "نقاط ضعف برجام" پوشانده و روند بررسی دقیق و کارشناسی آن در بوق و ساز رسانه ای گم می شود.

نکته مهم دیگر اینکه امکان بستن قراردادهای عادلانه و تامین کننده منفعت ملی که راه "دبه" مجدد شرکت های اروپایی را ببندد، تضعیف می شود؛ ضمن اینکه طرف غربی با مشاهده ذوق زدگی طرف ایرانی مطمئن می شود که بدون پرداخت جریمه و تبعات بدقولی و خیانت خود در زمان تحریم ها، بار دیگر سود کلانی از بازار بزرگ ایران به جیب می زند و اگر لازم شد بازهم فلنگ را می بندد.

بر این اساس امید است که مسئولان محترم دولت از هیجانی شدن تصمیم گیری ها و ذوق زده شدن فضای عمومی جلوگیری کنند و با طمانینه و منطق، روابط جدید توأم با عزت با غربی ها را تعریف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفانه اوج هیجان زدگی را در نوع دست دادن و مصافحه یکی از مقامات داخلی با فابیوس شاهد بودیم که خیلی احساس خفت به بنده دست داد و ممکن است به دشمنان ما آدرس اشتباهی بدهد. پناه به خدا از این همه غفلت!!!!!!!
توافق با هر قیمتی!
آقای روحانی موقع دست دادن با فابیوس آنقدر هیجان زده بود !!!که نزدیک بود با تکانهایش کتف یارو را از جا در بیاورد!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از هول حلیم افتادند تو دیگ اون هم با سر!
ج س
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین حامی منافقین ، فرانسه است ، از اقصی نقاط جهان منافقین و ترورستهای تکفیری را جمع می کنند و در فرانسه آموزش می دهند ۰۰۰ ما چهار نفر آدم با پلاکارد پیام و حرف ملت ایران را می رستندند را تحمل نکردیم
Iran, Islamic Republic of
مدیونید اگر فکر کنید که یک نفر از ابن دولت اعتدال از روی تدبیر و امید و توکل بر کدخدا ! به هدیه کنندگان میراژهای جنگی به صدام در دوران دفاع مقدس، صادرکنندگان ارمغان ایدز به مردم ایران در دهه 60 و اعمال کنندگان تحریم های ناجوانمردانه و ضد حقوق بشری علیه ملت ایران، حتی یه اخم کوچولو یا اعتراض نرم با شیب بسیار ملایم! بنماید.
Iran, Islamic Republic of
زهی خیال باطل جهان نیوز! این همه زحمت کشیدند تا هسته ای را تعطیل کنند و به جای آن سیمان بریزند تا به این نقطه برسند حالا بیایند .... از عقلانیت! و اعتدال! و تدبیر! و امید! البته راستگویی و صداقت با مردم!!! و عزتمندی ایران و ایرانی! در جهان به دور است.
اینها مخازن هسته ای را با سیمان پر کردند تا روابطشان رابا کدخدا و اعوان و انصارش بتن ارمه کنند.
ایرانا
اگر فابیوس همین طور که امد با احترام بدون هیچ عکس العملی به دشمنی ها واهانت هایش باز گردد وای بر غیرت ما.عزت وشرف خود راباختیم
چغوک
تا کی ذلالت ایا مردی پیدا نمیشود تو این دنیای هزار رنگ سیاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
خدای اینها همین افرادند. اینقدر خوشجال می شوند با اینا دست می دهند و تحویلشان می گیرن.
علي
كم مونده بود آقاي رئيس جمهوروظريف بپرن توآغوش فابيوس شيطان صفت
حامد
United States
چرا یک ذره نمی شه شما را دلسوز واقعی به حساب آورد ؟
چغوک
کسی که مسئولیت داره دل سوز نیست و به فکر منافعش هست اینا که فقط اطلاع رسانی میکنن جناب حاااااااااامد خان!!!!!!!!!!!!!
United States
اینهایی که به قول شما فقط لطلاع رسانی می کنند چطور سیاست یک بام و دو هوا دارند ؟ چرا اینجا از کار دانشحویانی که بدون مجوز و خلاف قانون تجمع کردند انتقاد نمی کنند ؟ در حالیکه تو خبرهای قبلیشون به شدت از گروههای مخالفشون به خاطر تجمع بدون مجوز انتقاد می کنند و هر انگی که بخوان بهشون می چسبونن . اگه قانونه برای همه قانونه .
چون کافر همه را به کیش خود پندارد
بهله
چون عشق بی حد واندازه شما به غرب شما رو کور و کر کرده.
مشکل ایران با فابیوس بیشتر است یا آمریکا با ابوطالبی
فابیوس مقام سیاسی عالی تر و وزیر خارجه است با حساسیت بیشتر و ابوطالبی مقام سیاسی پایینتر و نماینده در سازمان ملل با حساسیت کمتر
از ماجرای فابیوس بیست سال گذشته و از ماجرای ابوطالبی 36 سال
درس غیرت را باید از آمریکا آموخت !!!
ایرونی
خواهیم دید که چگونه این مثلا توافق زمینه سقوط دولت یازدهم را فراهم خواهد کرد. فعلا خوش باشید تا به وقتش همین جناب فابیوس و مابقی دوستان!! چنان رکبی بهتون بزنن که نفهمین از کجا خوردین. تازه اونوقته که معنای عدم خوشبینی مقام معظم رهبری به مذاکرات رو خواهید فهمید ولی افسوس که خیلی دیره!
راضیه
چشمشان به دنبال صنار سه شاهی پول های بلوکه شده خودمان هست اما چشم را به ضرر وزیان های میلیاردی شرکتهای خارجی به کشور بسته اند اگر این ضرر وزیان هانبود الان نیازی به دراز کردن دست گدایی پیش اجانب برای گرفتن حق خودمان نبود . اختلاس ها ی میلیاردی را در بوق وکرنا می کنند که البته آن هم بد است اما ضررهای تیلیاردی ناشی از سوئ مدیریت ها ودبه کردن اروپایی ها رااز ملت کتمان می کنند تا چهره کریه وزشت دشمن را بزک کنند
اینانی که نخواستند جناب فابیوس مکدر شوند همان کسانی هستند که فتنه ۸۸ را برگزار کردند تا خاطر اربابانشن فابیوس ، امریکا، انگلیش و صهیونیست غاصب خوشحال شوند تا گل امیدواری را در دل اربابانشان بشکفت ولی از آنجاییکه خداوند با حق است تیرشان به سنگ خورد الان در تلاش بودند تا دل اربابشان فابیوس را شاد کنند مرگ بر ضد ولایت فقیه
اگر قرار بود رفتار با دیگران مثل دوران احمدی نژاد باشد الان جلیلی شما رییس جمهور بود!
ناشناس
احسنت
...ضمنا مملکت برای شخص خاصی نیست که چون رای آورده هر کاری میلش بکشه انجام بده. هیچ کس حق نداره عزت و شخصیت ملت رو در برابر دشمن بشکونه. هیچ کس.
لیاقت میخواست کسی مثل جلیلی رییس جمهور شود که احتمالا شماها نداشتید
پارسا
شما لایق همین دولت راستگویان هستید
200میلیارد دلار دارایی بلوکه ایران بعد مذاکرات شد 7میلیلارد دلار که اونم میگن خرج شده

موندیم برا چی رفتن مذاکره احتمالا پول تو جیببی میلیلردیشون کم شده بود که اونم با تاراج مملکت جبران شد
علی
من فکر می کنم این شدت امدن ورفتن های غربی ها هم خودش نقشه ای باشه برای هیجان زدگی بیشتر ما ومسولان وعدم بررسی درست برجام در مجلس وایجاد فضای شدید رسانه ای علیه منتقدان وتحلیلگران برجام . مراقب مکر شیطان باشیم .
ناشناس
فعلا كه خاطر شما دلواپسان دلال مكدر شد...چيه حسودي مي كنيد تا وقتي اون احمدي نژاد بي سواد بود بونزوئلا و چند تا كشور آفريقايي هم به زور تحويلتون ميگرفتن،،،آخه خداييش اين طرز تيتر زدنه؟؟؟بذاريد مملكت چرخش بچرخه ،،،بسه ديگه روزهاي تنها خوريتون سر اومده
افشین
با سلام

کاش یکم از خواب غفلت بلند میشدید و حرفهای قبل و بعد مذاکرات دولت راستگویان و باهم مقیسه میکردید و بهد صحبت میکردید

این ی نمونه اش اخوی
مبلغ بلوکه شده نیز باید شفاف شود. آمریکا می‌گوید ۱۵۰ میلیارد دلار است که می‌شود ۵۰ دلار آن را به ایران داد ولی برخی هم گفتند تا ده سال دیگر یک ریال هم به ایران برنمی‌گردد، در داخل هم چندگویی داشتیم که این مسائل باید

مشخص شود. برخی قبل از مذاکرات گفتند ۲۰۰ میلیارد دلار است و بعد از مذاکرات می‌گویند ۷ میلیارد دلار بوده که آن هم خرج شده است، این چندگانه حرف زدن‌ها درست نیست.

193میلیلرد دلار بعد مذاکرات رفت رو هوا

حالا سهم کیا شده خدا داند
ژیلا
بی غیرتی و وطن فروشی نتیجه مال حرومه ،اگه جلیلی رءیس جمهور میشد حالا در عرش عزت بودیم،یادمون نرفته ب سبد کالا و گذاشتن مردم تو صف بهمون گفت برید به جهنم ،بیسواد،سرهنگ و . . . و حالا خوشو بش کردنش با توله یهودی (فابیوس) اینا از برداشتن تحریم هدفشون پر کردن کیسه خودشونه ب فکر ملت هم نسستن
بافق
چرا این قدر عده ای بی حمیت هستند و خودشان را در برابر یه عده مفت خور جنایتکار می بازند؟
شیرازی
مرگ بر ذلت و مرگ بر ذلت پذیران ...