پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تصور غلط مردم درباره درآمدهای نفتی

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 383455
قدیری ابیانه در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: جمع بسیار معدودی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان بر این عقیده بودند که ما باید با تشکل‌های کمونیستی دانشجویی بر علیه شاه همکاری کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا روز شنبه این هفته با حضور در موسسه امام خمینی(ره) با آیت‌الله مصباح‌ یزدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

برپایه این خبر قدیری ابیانه ضمن تائید این خبر به خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره مواردی که در این دیدار مطرح شده است، گفت: قبلاً درخواستی برای این دیدار به دفتر آیت‌الله مصباح یزدی ارسال کرده بودم و هدف از این دیدار ارائه دیدگاه‌ها و تحلیلم از وضعیت اقتصادی کشور بود و گزارشی ارائه کردم و ایشان نیز نظرات خود را بیان کردند.

وی بر همین اساس ادامه داد: در این دیدار درباره توهم نفتی که میان مردم وجود دارد صحبت کردم .تصور مردم درباره درآمدهای نفتی کشور ده‌ها، صدها و حتی هزاران برابر واقعیت است. به طور مثال در بودجه سال ۹۱ در ردیف بودجه نفت این رقم بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که چنین رقمی از ابتدای انقلاب تا سال ۹۱ بی‌سابقه بود و این در حالی است که اولا این بودجه محقق نشد و ثانیا اگر این رقم را به ۱۲ ماه سال و جمعیت ۷۵ میلیونی سال ۹۱ تقسیم کنیم رقمی که به دست می‌آید ماهانه حدود ۶۷ هزار تومان به ازای هر ایرانی بود.

وی ادامه داد: توهم نفتی موجب توقعاتی از نظام می‌شود که این توقعات با واقعیات اقتصادی کشور مطابقت نداشته و تصور ناکارآمدی را در اذهان ایجاد می‌کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: در این جلسه آیت‌الله مصباح یزدی به تاثیر متقابل فرهنگ و اقتصاد و ضرورت توجه به این امر اشاره کردند و نظرات ارزشمندی مانند اینکه اقتصاد در اسلام وسیله است نه هدف و نباید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی اهداف انسان‌ساز اسلامی تحت شعاع قرار گیرد، مطرح کردند. همچنین بر ضرورت مقابل با فساد و تبعیض به‌خصوص ممانعت از انحراف، رانت و فساد برای خواص تاکید فرمودند.

قدیری ابیانه اضافه کرد: بر این باورم که فرمایشات ایشان برای مردم و مسئولان راهگشا است.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا همچنین در ابتدای این دیدار به سوابق تشکیل انجمن‌های اسلامی قبل از انقلاب اشاره کرد و با ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص، گفت: به این موضوع اشاره کردم که جمع بسیار معدودی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان بر این عقیده بودند که ما باید با تشکل‌های کمونیستی دانشجویی بر علیه شاه همکاری کنیم اما اکثریت قاطع اعضای انجمن معتقد بودند کمونیست‌ها به دلیل عدم اعتماد به خدا کافر هستند و همکاری با کفار معنا ندارد و این دیدگاه با نظر حضرت امام (ره) منطبق بود.
https://jahannews.com/vdcftmdmtw6dcja.igiw.html
jahannews.com/vdcftmdmtw6dcja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *