پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳

زندگی به سبک منتظر +عکس

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 393454
رهبر معظم انقلاب: انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد,نیست.انتظار حرکت است.انتظار امادگی است.این امادگی را باید در وجود خودمان,در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، نیمه شعبان فرصت و بهانه را فراهم آورد تا به مرور فرهنگ و واژه ای به نام انتظار ببردازیم. واژه ای که گاه به دلیل بی توجهی و نگاههای غلط و عامیانه تا جائی پیش می رود که امر فرج را نیز به تأخیر می اندازد.

می توان با نگاهی دوباره به موضوع انتظار و ورود این واژه به عمل و زندگی روزمره، تعریفی صحیح و کاربردی و در عین حال مورد رضایت امام زمان (ع) را فراهم نمود. رهبر معظم انقلاب در یکی از بیاناتشان به موضوع انتظار این گونه اشاره می نمایند:

" انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد,نیست.انتظار حرکت است.انتظار امادگی است.این امادگی را باید در وجود خودمان,در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم."


در مطالب قبلی به سه موضوع اخلاق در کسب و کار، تربیت فرزند و خدمت به خانواده پرداخته شده و در این پوستر به موضوع احسان به والدین و به ویژه به مادر و اثرات آن در زندگی منتظر واقعی اشاره شده است. موضوعی که در قرآن کریم با تاکید بسیار پس از عدم شرک ورزیدن به خداوند متعال آورده شده و در روایات و احادیث تأکید فراوانی به احترام و نکوداشت پدر و مادر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *