جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هلاکت ۴ عضو القاعده یمن در حمله آمریکا

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 404956
یک مقام دولتی یمن اعلام کرد، در جریان عملیات‌ پهپادی آمریکا علیه مواضع القاعده در جنوب یمن، دست کم چهار تروریست کشته شدند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا خبر داد، یک مقام دولتی یمن که خواست نامش فاش نشود، گفت: در حمله پهپادی آمریکا یک خودرو در منطقه کوهستانی استان شبوا هدف قرار گرفت و حدود چهار تن اعضای گروه تروریستی القاعده کشته شدند.

یکی از روسای قبایل محلی در گفت‌وگو با شینهوا تاکید کرد: پهپاد آمریکا بر فراز این منطقه پرواز می ‌کرد و سپس خودرویی را هدف قرار داد، تمام افراد کشته شده از نیروهای قبیله‌ای بودند که به تازگی به القاعده پیوسته بودند و تلاش داشتند تا انتقام خون بستگانشان را که در حملات هوایی پیشین آمریکا کشته شده بودند، بگیرند.

به گفته منابع محلی یمن، گروه القاعده دور جدید جذب نیرو را در مناطق جنوبی یمن آغاز کرده و این در حالی رخ می‌دهد که شرایط امنیتی وخیم و بی‌ثباتی سیاسی در این کشور برقرار است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، واشنگتن عملیات‌های مبارزه با تروریسم خود را علیه القاعده در شبه جزیره عرب در یمن متوقف نکرده است.

القاعده در شبه جزیره عرب در یمن در ژانویه ۲۰۰۹ تاسیس شد و بزرگترین تهدید علیه دولت یمن وعربستان محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *