چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

اعلام تعداد تلفات عربستان در جنگ یمن

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 424756
بر اثر شلیک چندین گلوله خمپاره از خاک یمن به شهر «نجران» عربستان سعودی، ۲ نفر کشته شدند. بدین ترتیب شمار تلفات نیروهای عربستانی از آغاز جنگ علیه یمن، به دست‌کم ۲۸ نفر افزایش یافت.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم سعودی به کشورشان، دیروز- سه‌شنبه- چندین گلوله خمپاره به شهر مرزی نجران در عربستان شلیک کردند که در پی آن دو سعودی از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از سخنگوی امنیت وزارت کشور گزارش داد گشتی‌های ارتش در منطقه نجران هدف خمپاره‌های شلیک شده از خاک یمن قرار گرفتند که به کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن ۳ نظامی دیگر منجر شد.

از سوی دیگر، سخنگوی رسانه‌ای دفاع مدنی منطقه نجران اعلام کرد «:« بر اثر اصابت خمپاره به شهر نجران که تقریبا اواسط روز سه‌شنبه صورت گرفت یک غیرنظامی کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.»

بدین ترتیب شمار نظامیان و غیرنظامیانی که از آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن از ۲۶ مارس گذشته تاکنون در عربستان کشته شده‌اند به بیش از ۲۸ نفر افزایش یافت.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) نیز گزارش داد در پی ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به استان‌های مختلف یمن در روز سه‌شنبه دست کم ۲۲ شهروند یمنی که در میان آنها کودک و زن دیده می‌شود به شهادت رسیدند و ۶۱ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

تجاوز نظامی رژیم سعودی به یمن، باعث بروز درگیری‌های خونباری بین نیروهای یمنی و نیروهای سعودی در طول مرز شده است.

برخی منابع اعلام کردند درگیری‌های شدیدی بین نیروهای انصار الله و نیروهای عربستان سعودی در کوه مرزی «تویلق» صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


س ج
Iran, Islamic Republic of
انصارالله اولویت را به سرکوبی تروریستهای القاعده بگذارند و سپس جواب دندان شکن به سعودیهای یهودی مسلک بدهند