پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۵

حمله روانی داعش به ایران با طعم خرما!

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 377155
داعش که این روزها در عراق جنایت می‌کند،حضور خود در ایران را به صورت جنگ روانی دنبال می‌کند، بطوریکه پیام‌های آلودگی مواد غذایی در جامعه منتشر می‌شود، مسئولان از عدم صحت این پیام‌ها خبر می‌دهند، ولی ای کاش این اطلاع رسانی‌ها سریعتر شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، چند روزیست در فضای مجازی از جمله در متون پیامک‌های تلفن‌های همراه، وایبر و واتس آپ، پیامی‌های دست به دست می‌شود که در محتوای آن آمده است، ( دکتر ... رئیس بیمارستان امام رضا کرمانشاه درخواست اطلاع رسانی فوری به مردم ایران را دارد، به اطلاع تمام هموطنان عزیز برسانید که تا اطلاع ثانوی از خوردن خرما با هر نوع مدل جدا خودداری کنید، گروه ترویستی داعش پس از تسلط بر زرادخانه‌های شیمیایی میکروبی عراق اقدام به آلوده نمودن برخی محصولات و قاچاق آن به داخل خاک ایران کرده است، این محصولات حاوی ماده شیمیایی اکسالات آمونیوم هستند که مستقیماً و به سرعت بر روی سیستم عصیب اثر گذاشته و منجر به فلج شدن و مرگ فرد خواهد شد، تاکنون بیش از ۱۰ مورد به بیمارستان امام رضا ارجاع داده شده است)...

دیناروند: سوءاستفاده‌ سودجویان و دشمنان ایران از انتشار پیام‌های شائبه دار

در این راستا رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و داور نیز چند روز قبل عنوان کرده بود که به هیچ عنوان چنین پیامک‌های را تایید نمی‌کند، زیرا هر زمان که دغدغه‌های درباره مواد غذایی رخ می‌دهد، برخی سودجویان و حتی دشمنان ایران دست به این سوءاستفاده‌ها می‌زنند.

معاونت درمان وزارت بهداشت: آمارهای بستری بر اثر آلودگی خرما صحت ندارد

در ادامه پیگیری‌ها درباره این پیامک مشکوک باید صحت بستری‌های در بیمارستان امام رضا کرمانشاه درباره اینگونه مسمومیت‌ها نیز مشخص شود که در این راستا روابط عمومی معاون درمان وزارت بهداشت نیز عنوان کرد که این آمارها به هیچ عنوان صحت ندارد.

همچنین، رئیسی؛ عضو اتحادیه صادرکنندگان خرما نیز در رابطه با شایعه ورود خرمای آلوده به کشور توسط داعش، عنوان می‌کند: این خبر، خبری بی‌اساس است، اگر قرار باشد خرمایی وارد ایران شود از طریق مرز کردستان با ایران است که در حال حاضر و با توجه به وضعیت داخلی این منطقه و درگیری این منطقه با نیروهای داعش، واردات خرما از این منطقه تعطیل است.

وی می‌افزاید: مناطقی از عراق از جمله نجف و کوفه خرمای زاهدی دارند که از طریق مرزهای کردستان وارد ایران می‌شود؛ اما در حال حاضر با توجه به وضعیت داخلی کردستان این امر ناممکن شده است.

همچنین، رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اخبار مربوط به آلودگی خرمای عراقی اظهار می‌کند: خبر مربوط به خرمای آلوده خبری است که در حد شایعه است و مراجع رسمی این خبر را تایید نکرده است، این خبر باید توسط وزارت غذا و دارو بررسی، تایید و یا رد شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو: شواهدی درباره آلودگی خرماها وجود ندارد

براین اساس در پیگیری‌ها در این باره، محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز به تسنیم عنوان می‌کند: سازمان غذا و دارو اینگونه پیام‌ها را در حد شوخی‌های رسانه‌ای در فضای مجازی تلقی می‌کند، زیرا خرماهای مورد استفاده مردم، به خصوص در نواحی که عنوان شده است تولید داخل است و خرمای وارداتی محسوس نیست، در ضمن هیچ گونه شواهدی درباره آلودگی این خرما به دست نیامده است.

آیا در عراق زرادخانه‌های شیمیایی و میکروبی وجود دارد؟

ناگفته نماند که در پیامک مشکوک اطلاع رسانی فوری به مردم ایران درباره خرمای آلوده به ماده شیمیایی «اکسالات آمونیوم» توسط داعش که عنوان شده بود این گروه ترویستی به زرادخانه‌های شیمیایی و میکروبی عراق دست یافته اند باید متذکر شد که پس از حمله آمریکا به عراق، وجود زرادخانه‌های شیمیایی و میکروبی عراق براساس آمارهای متناقض مورد شک و تهدید بود و در نهایت نیز عنوان شد که عراق از وجود زرادخانه‌های شیمیایی و میکروبی پاکسازی شده است که این مسئله نیز نشان از بی اعتباری چنین پیام‌های است.

نهادهای موظف، سریعتر اقدام کنند

گروه ترویستی داعش در حال حاضر جنایات گسترده ای را در کشورهای اسلامی مرتکب شده است و به اعتراف غربی‌های حامی معنوی، مادی، آموزشی و تسلیحاتی این گروه ضد بشری، رژیم غاصب اسرائیل است، بنابراین می‌توان اینگونه نیز نتیجه گرفت که این گروه ترویستی به دلیل عدم نفوذ در ایران به دنبال ایجاد جو منفی روانی در کشور است. البته یکی از ضعف‌های که این شائبه‌ها باعث التهاب در جامعه می‌شود، عدم ورود به موقع سازمان‌ها و نهادهای مسئول است که می‌توانند با اطلاع از چنین شائبه‌های، و قبل از اینکه در جامعه نگرانی‌های از این دست بوجود آید اطلاع رسانی سریع و دقیقی انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ولی ارتش و سپاه ایران عزیز جنگ روانی ندارند مستقیما مشت رو می زنند توی دهان این عوضی ها
سارا
Iran, Islamic Republic of
یه خوبی که ماجرای داعش داره اینه که حتی اونایی که نظام رو قبول ندارن، به قدرت سپاه و ارتش اعتراف میکنن و قبول دارن که اگه ما قدرتمند نبودیم الان سرنوشتمون مثل عراق بود
ایشالا که خدا به حق صاحب زمان هیچوقت امنیت این سرزمین رو به خطر نمیندازه
ما هنوز قدرت نمایی نکردیم که بدونن دنیا دست کیه! این سگای دست آموز غرب رقمی نیستن که برای ما ایجاد خطر کنن بهتره برن به سرنوشت اسراییل در این جنگ 50 روزه غزه نگاهی بیاندازن تا بفهمند چه خبره!
United States
داعش نتیجه ترویج افراطی گری عربستان است وباید دنیا به عربستان هشدار دهند.
سعید
داعش راباتوکل به خداداغونش می کنیم وداغش رابردل آمریکا می گذاریم.