جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

روایت شهید چمران از اولین شهید مقاومت

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 397559
شهید فلاح شرف‌الدین اولین شهیدی است که در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی مقاومت کرد و به شهادت رسید. وی در زمان شهادت ۱۵ سال داشت.
به گزارش جهان به نقل از امت اسلامی، شهید فلاح شرف‌الدین اولین شهیدی است که در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی مقاومت کرد و به شهادت رسید. وی در زمان شهادت ۱۵ سال داشت. شهید دکتر مصطفی چمران فرمانده امل لبنان٬ درباره‌ی چگونگی و نحوه‌ی شهادت این شهید مقاومت این‌چنین بیان می‌کند :

« یکى از بزرگ‌ترین افتخارات ما این بود که، حدود هفت سال پیش(۱) اولین کسى که در مقابل اسرائیل مسلحانه ایستاد و به شهادت رسید، جوان پانزده‌ساله‌ای بود از مدرسه امام موسى صدر به نام مدرسه صنعتى جبل عامل. این مدرسه در شهر صور در جنوب لبنان واقع بود و به یتیمان و فقرا اختصاص داشت. امام موسى صدر این مدرسه را تأسیس کرده بود و حدود ۴۰۰ شاگرد به طور رایگان و شبانه‌روزی در آن درس می‌خواندند.

بیشتر این جوانان یتیمانى بودند از خانواده‌هایی که زیر بمباران‌های اسرائیل جان داده بودند. آن جوان شهید به نام فلاح شرف‌الدین در مسجد مدرسه اذان می‌گفت. او صداى خوبى داشت و خانه‌اش در شهرى بود به نام طیبه در جنوب لبنان و نزدیک مرز اسرائیل.

هنگامی‌که اسرائیل به شهر طیبه حمله کرد، پدرش در نیمه‌های شب در خانه را باز کرد و اسرائیلیان با یک رگبار گلوله او را کشتند. برادر بزرگش دوید که سلاح کلاشینکف خود را بردارد، ولى قبل از آن او نیز هدف قرار گرفت و به خاک و خون خویش درغلطید.

این جوان پانزده ساله سلاح برادر را برداشت و خود را به اتاق جانبى رسانید و از داخل پنجره اتاق نیم ساعت با اسرائیلی‌ها جنگید. در همان مدتى که خانه او در محاصره بود، هفت نفر از اسرائیلی‌ها را به خاک انداخت و نیم ساعت مبارزه کرد تا سرانجام دشمن با یک موشک یا یک راکت اتاقى را که این جوان در آن مبارزه می‌کرد به آتش کشید و این جوان شجاع و فداکار قطعه قطعه شد.

این اولین شهیدى است که مسلحانه در مقابل اسرائیل قیام کرده و به شهادت رسید. او یکى از شاگردانى است که در مدرسه ما و حرکت امام موسى صدر با این روحیه و شجاعت و فداکارى تربیت‌شده بود. »

1) این متن مربوط به سخنرانی شهید چمران در مسجد حاج صفرعلی بازار به تاریخ ۶/۶/۵۹ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *