پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تجهیز ربات‌های مسلح ایران به شاهر و باهر

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 437158
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به افتتاح مدرسه تک‌تیرانداز در کشور اشاره کرد و گفت: ردپای داعش در افغانستان و همکاری با طالبان مشاهده شده ولی مرزهای شرقی با وجود نیروهای نظامی کشور در امنیت کامل به سر می‌برد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان پیش از ظهر امروز با حضور در همایش سرانگشتان فرماندهان گروهان‌های منطقه غرب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز با چهره‌ تازه‌ای از تهدیدات به نام جنگ‌های نیابتی مواجه هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با تهدیدات صورت گرفته در فضای ناهمطراز تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری در این نبردها به نیابت از ابرقدرت‌ها در منطقه حاضر شده و خواسته‌های آنها را اعمال می‌کنند گفت: در جنگ‌ با این تروریست‌ها تک‌تیراندازها در صدر حرکت‌ یگان‌های عمده قرار می‌گیرند.

* راه‌اندازی مدرسه آموزش تک تیرانداز در ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در مجموعه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش‌از این آموزش تک تیرانداز وجود داشت، اما به صورت منسجم و آکادمیک نبود تصریح کرد: به همین خاطر با برنامه‌ریزی‌های جامعی که صورت گرفت، مدرسه تک‌تیرانداز در مرکز آموزش تکاور و واکنش سریع نیروی زمینی ارتش راه‌اندازی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخشی از تجهیزاتی که در رزم استفاده می‌شود مانند سلاح‌های ۷.۶۲، ۱۴.۵، ۱۲.۷ و حتی تک‌تیرانداز ۲۳ میلی‌متری که اخیرا نیز رونمایی شد در این مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته پوردستان، از اساتید مجرب تیپ ۶۵ نیز در این مدرسه برای آموزش هنرآموزان استفاده می‌شود و این افراد را از مجموع یگان‌های نیروی زمینی جمع‌آوری کردیم و آماده هستیم از سایر نیروهای ارتش و سپاه نیز نیروهایی را در راستای نهادینه کردن بحث تک‌تیرانداز هنرآموز در این مدرسه بپذیریم.

* بیعت طالبان افغانستان با داعش

وی با بیان اینکه سال گذشته در ماه‌های خرداد و تیرماه شاهد حضور گروهک‌های تروریستی و تکفیری در ۴۰ کیلومتری مرزهای جمهوری اسلامی ایران بودیم، افزود: نیروی مسلح ما همواره در کوتاه‌ترین زمان در مرزهای ایران اسلامی مستقر شده و آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اخبارها حاکی از آن است که گروه‌های تکفیری داعش در افغانستان حضور پیدا کرده و بخشی از طالبان نیز با آنها بیعت داشته‌اند یادآور شد: به همین خاطر در راستای امنیت مرزهای شرقی کشورمان، برنامه‌ریزی گسترده‌ای در بین نیروهای مسلح در خصوص مقابله با هر تهدیدی انجام شده است.

* رونمایی از بالگرد هما تا پایان سال

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بالگرد ملی هما نیز ساخته صنایع دفاع بوده و در حال گذراندن مراحل پایانی خود است، افزود: این بالگرد تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.

* تجهیز بالگردها به سیستم پرواز در شب

پوردستان بیان داشت: بهینه‌سازی بالگردها توسط نیروهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و این قابلیت در مهندسان نیروی زمینی وجود دارد که امروز بالگردها به سیستم پرواز در شب مجهز شده و بسیاری از بالگردهای ترابری مانند بالگردهای کبری به سیستم سلاح نیز مجهز شده‌اند.

* تجهیز ربات‌های مسلح به شاهر و باهر

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تولیدکننده نمونه سلاح‌های باهر و شاهر است، گفت: این سلاح‌ها مورد تایید صنایع دفاعی بوده و به خطوط تولید رسیده و به همراه ربات‌های مسلح در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت.
https://jahannews.com/vdcftedjcw6dmya.igiw.html
jahannews.com/vdcftedjcw6dmya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *