شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رسانه‌ها درماجرای اسیدپاشی قضاوت نکنند

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 388757
معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه در مورد تیتر برخی رسانه ها و مرتبط کردن حادثه اسید پاشی به امر به معروف گفت: وظیفه رسانه قضاوت نیست حتی خود قاضی هم بلافاصله حکم صادر نمی کند و این اقدام کم لطفی بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید محسن حاجی بابائیان چهارشنبه در نشست خبری اختتامیه همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر گفت: آغاز مطالعات این همایش از تابستان سال جاری با ۵۸ سوال از دادگستری های استانهای کشور آغاز شد.

وی افزود: در استانها نشست های هم اندیشی با حضور دادستان، بازپرس ها، دادیاران، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بسیج، ارشاد، شهردار و سازمانهای مردم نهاد برگزار و تمام پاسخ ها و نتایج بررسی ها به دبیرخانه همایش ارسال شد.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه در همایش دو روزه امر به معروف و نهی از منکر ۴ کمیسیون تشکیل جلسه داد گفت: کمسیون تبیین اصل هشتم قانون اساسی، کمیسیون بررسی ظرفیت های اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، کمیسیون بررسی حمایتهای قانونی از آمران به معروف و کمیسیون بررسی جایگاه و نقش مردم و سازمانهای مردم نهاد در این حوزه چهار کمیسیونی بودند که در حاشیه همایش نتایج بررسی های خود را به صحن همایش ارائه کردند.

حاجی بابائیان در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه خروجی این همایش چه بوده است گفت: تمامی بررسی ها و تحقیقات و نتایج این همایش به مجلس شورای اسلامی و دانشکده علوم قضایی ارائه شده تا از آن بهره برداری صحیح شود.

وی همچنین با انتقاد از روند بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس گفت: در این طرح ایراداتی وجود دارد. ۲۰ دستگاه در این طرح حضور فعال دارند اما از قوه قضائیه تنها یک نماینده نام برده شده در حالی که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مهمترین دستگاه ناظر در اجرای قوانین، معاونت فرهنگی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حتی دادستانی هم دیده نشده است. البته روز گذشته در مجلس حضور برخی از دستگاه های قضایی در این طرح دیده شده که در حال بررسی است.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه اشکال دیگر این طرح را تعیین وظایف برای برخی دستگاه ها عنوان کرد و گفت: اگر دستگاهی وظیفه داشته باشد دیگر نیاز نیست به آن دوباره گفته شود و اگر هم نداشته باشد برای تعیین و تکلیف آن با ایراد قانون اساسی مواجه می شویم چرا که وظایف دستگاه ها قبلا تعریف شده است.

حاجی بابائیان در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا رسانه های داخلی بر علیه این خبرگزاری موضع گرفتند و این خوراکی برای رسانه های غربی شده است گفت: هر موضوعی که در جامعه رخ می دهد نباید بلافاصله حکم صادر کنیم. وظیفه رسانه قضاوت نیست حتی خود قاضی هم بلافاصله حکم صادر نمی کند و این اقدام کم لطفی بوده است. اتفاقا این فرد از خانواده مذهبی و حتی یکی از قربانیان وکیل دادگستری بوده است. ما باید بپذیریم که رسالتی داریم و بدون گرایش های سیاسی و با استدلال تیتر بزنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *