پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
مثل جناب هابیل کار کنیم

اعمال ما باید چگونه باشند تا مورد رضای خداوند مهربان قرار بگیرند؟

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب: 408150
انسان به هر فعالیتی که مشغول است، چه کارمند دولت باشد، چه دکتر و مهندس و معلم و دانشجو و ... باشد، اگر از سرو ته کاری بزند، آن وقت آن عملش میشود مثل چند شاخه گندم قابیل.
به گزارش جهان، وبلاگ "سلام به خدا" نوشت:
داستان هابیل و قابیل را همه ما شنیده ایم که روزی قرار شد به دستور خداوند، این دو برادر هر کدام یک قربانی حاضر کنند، طبق روایات، جناب هابیل بهترین و فربه ترین گوسفند خود را برای قربانی آورد اما قابیل تنها چند شاخه گندم آورد، سپس خداوند متعال گوسفندی که جناب هابیل آورده بود را پذیرفت که همین امر باعث شد تا قابیل به برادرش حسادت کند و او را بکشد(مائده/۲۷-۲۸).
 
اگر بخواهیم در این داستان کمی دقیق بشویم، میبینیم که جناب هابیل در میان گوسفندانش، بهترین گوسفند خود را پیشکش کرده بود و خداوند آن را پذیرفت، پس گویا خداوند متعال آن اعمالی را از انسان میپذیرد که کامل و بهترین باشند، یعنی انسان وقتی میخواهد در اعمالش رضایت خداوند منان را به دست بیاورد، باید آن عمل را به بهترین شکل انجام دهد. باید تمام تلاشش را بکند و به عبارتی از همه داشته هایش مایه بگذارد، از مال و آرامش و حتی جان و فرزندش هم بگذرد تا اینکه آن عمل را به یهترین نحو انجام دهد که اگر اینطور باشد خداوند آن عمل را میپذیرد، زیرا که طبق آیه قرآن انسان هیچ گاه به خیر نمیرسد، مگر از آنچه که دوست دارد انفاق کند: (لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّون:آل عمران/۹۲).(مانند شهدا که برای رضای خداوند حتی از جانشان هم گذشتند و خداوند هم آنان را برگزید.)
 
پس انسان به هر فعالیتی که مشغول است، چه کارمند دولت باشد، چه دکتر و مهندس و معلم و دانشجو و ... باشد، اگر از سرو ته کاری بزند، آن وقت آن عملش میشود مثل چند شاخه گندم قابیل، همانطور که آن گندمها در درگاه الهی مقبول نبودند، این اعمال هم در پیشگاه الهی جایگاهی ندارند.(وَ لَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الاَْخَر:مائده/۲۷)
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *