جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵۰۰ نیروی کار به خارج اعزام شد

مراجعه ۳۲۰ هزار بیکار به کاریابی‌ها در ۷ ماه

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 458155
مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با اشاره به اینکه در ۷ماهه سال جاری حدود ۳۲۰ هزار نفر جوینده کار در کاریابی‌ها ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد حدود ۱۰۲ هزار نفر به کار گمارده شده اند که ۳۲ درصد آنها تحصیلات دانشگاهی داشتند.
به گزارش جهان، محمد اکبرنیا در گفت وگو با تسنیم، درباره آخرین آماربه کارگمارده شده از طریق سامانه کاریابی‌ها گفت:در ۷ماهه اول سال حدود ۳۲۰ هزار نفر جوینده کار در کاریابی‌ها ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود۱۰۲ هزار نفر مشغول به کار شده اند.

وی درباره تفکیک آمار به کارگمارده‌گان افزود: از تعداد به کارگمارده شدگان ۲۸ درصد زن و ۷۲ درصد مرد هستند. از این تعداد حدود ۳۳ درصد دیپلم و ۳۰درصد زیر دیپلم هستند و ۳۲ درصد تحصیلات دانشگاهی دارند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کاردرباره وضعیت اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: بر اساس توانمندی کاریابی‌های خارجی در حال اعزام نیرو به خارج از کشور هستیم. اما به دلیل محدودیت هایی که بوده است حدود ۵۰۰ نفرموفق به اعزام نیروی کار به خارج از کشور هستند.

اکبرنیا بیان کرد:به دلیل نهایی نشدن نتیجه برجام هنوز مشکلی در مسیر اعزام نیروی کار به خارج از کشور وجود دارد. در حال حاضر منتظر گشایش نهایی در این زمینه برای برقراری ارتباط مطلوب جهت اعزام نیروی کار به خارج از کشور هستیم.

وی ادامه داد:در مقاطع سنی مختلف این افراد ثبت نام کرده‌اند. بیشترین متقاضی از بین جوانان بوده است. امیدواریم با اجرایی شدن مراحل برجام به نرخ رشد اقتصادی ۵تا۸ درصد دست یابیم و از رکود خارج شویم.

اکبرنیا با اشاره به ضرورت شناساندن کاریابی‌ها به کارجویان و کارفرمایان گفت:اکنون بسیاری از کارفرمایان نیرو های خود را از طریق دفاتر مشاوره شغلی جذب می‌کنند و این موضوع نشان دهنده ارتباط خوب کارفرمایان بادفاتر مشاوره شغلی است.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کاربا بیان اینکه افراد باید خواسته ها و ایده آل‌های شغلی خود را تغییر دهند تا بتوانند وارد بازار کار شوند، گفت: جوانان به دنبال رشته هایی در دانشگاه ها بروند که برای آنها جذب در بازار کار وجود داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است بیکار بمانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *