جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تلاش شرکتهای‌آمریکایی برای نجات‌عربستان

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 448859
عربستان سعودی با چند شرکت متخصص در روابط عمومی قصد دارد وجهه خود در افکار عمومی آمریکا را بهبود ببخشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تلویزیون نباء نیوز خبر داد که دولت عربستان سعودی که به دلیل حمایت از تروریست‌ها به ویژه داعش، سرکوب حقوق بشر و حقوق زنان وجهه اش در افکار عمومی آمریکا و دیگر کشورهای غربی لطمه دیده است، برای بهبود چهره خود با چندین شرکت متخصص در روابط عمومی قرار امضا کرده است.

علاوه براین عربستان در نظر دارد تا برخی شرکت‌های متخصص در لابی‌گری را نیز به کار گیرد تا شرایط را مطابق میل خود در آمریکا هدایت کند.

برهمین اساس سعودی‌ها با دو شرکت «Edelman» و «Podesta Group» که اولی در حوزه روابط عمومی و دومی متخصص در حوزه لابی‌گری است ماه گذشته قرار داد چند میلیون دلاری امضا کرده است.

شرکت Edelman بزرگترین شرکت روابط عمومی جهان است که رابطه خوبی با رسانه‌ها ی بزرگ جهان دارد و شرکت Podesta Group یک گروه لابی‌گر است که در حال حاضر با کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همکاری می‌کند.

این شرکت‌ها پس از آن توسط سفارت عربستان در واشنگتن به کار گرفته شدند که درپی اقدامات گروه های تروریستی مورد حمایت سعودی‌ها، حمله به یمن و اعدام برادرزاده شیخ نمر باقر النمر چهره سعودی‌ها به شدت در افکار عمومی آمریکا منفور شده است.

البته سعودی‌ها پیش از این هم برای به شکست کشاندن برجام در کنگره آمریکا چندین شرکت لابی‌گر را با هزینه‌ ۱۵ میلیون دلاری به خدمت گرفته بود اما در رسیدن به اهدافش ناکام ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *