سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

۳دلیل عدم احیای سازمان مدیریت

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 389152
مدیرکل حقوقی اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گفتگو با «نسیم»: تا زمانی که اختلاف نظرها در درون دولت مبنی بر تشکیل و یا عدم تشکیل سازمان مدیریت حل نشود، نمی‌توان امیدوار بود که سازمان در این دولت احیا شود.
به گزارش جهان؛ بیژن رحیمی‌دانش، مدیرکل حقوقی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق در گفتگو با «نسیم» در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون و با گذشت ۴۰۰ روز از عمر دولت یازدهم هنوز دولت به وعده "احیای سازمان مدیریت" عمل نکرده است؟ گفت: به نظر من دلیل نخست عدم احیای سازمان مدیریت، ایجاد یکسری اختلاف نظرها در درون دولت بر سر موضوع است؛ دلیل دوم هم موانع حقوقی احیای سازمان است وگرنه به نظر من دولت علاقه زیادی دارد که سازمان را که پس از مدت‌ها تعطیل بوده احیا کند.

وی با بیان اینکه تحلیل من این است که آقای روحانی علاقه زیادی به احیای سازمان مدیریت دارند گفت: شخص آقای روحانی به دلیل اینکه یکی از شعارهای قبل از انتخاباتشان احیای سازمان بوده علاقه زیادی دارند تا سازمان را احیا کنند؛ اما به هر حال اختلاف نظرها در دولت مانع شده آن شده تا این وعده رئیس‌جمهور محترم به موقع محقق شود.

رحیمی دانش در ادامه در پاسخ به این پرسش که اختلاف نظرها درباره احیای سازمان مدیریت تا چه حدی است به «نسیم» گفت: عده‌ای در دولت معتقدند که اگر دولت قصد دارد سازمان مدیریت را احیا کند باید قبل از احیا، ساختارها را اصلاح کند و بعد از آن، سازمان را احیا کند. آنها می‌گویند اگر ساختارهای قبلی اصلاح نشود کارها مانند گذشته در پیچ‌های تاریخی گیر خواهد کرد. عده‌ای نیز معتقدند هرچه زودتر باید سازمان را احیا کرد؛ روش مهم نیست؛ بالاخره یک قولی به مردم داده شده و باید آن را عملی کرد؛ اگر هم اصلاحی نیاز است پس از احیای دوباره باید اصلاحات صورت گیرد.

وی توضیح داد: من معتقدم تا این اختلاف نظرها حل نشود نمی‌توان به احیای دوباره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت یازدهم چندان امیدوار بود.

مدیرکل حقوقی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق با بیان اینکه خود بنده یکی از مخالفان احیای زود هنگام سازمان هستم گفت: بنده به عنوان کسی که سالها در سازمان فعالیت کردم ودر آن جا سال‌ها جز مدیران بوده ام معتقدم نخست باید قانون برنامه و بودجه و قانون محاسبات را اصلاح شود و بعد تصمیم گرفته شود که یک سازمان برنامه ایجاد شود. دولت در حال حاضر درحقیقت دارد قانون قبل ار اصلاح می‌کند و هنوز شرح وظایف را بدرستی انجام نداده است.

وی در ادامه دلیل سوم تاخیر دولت یازدهم در احیای سازمان مدیریت را اولویت نداشتن این اقدام از سوی مردان اقتصادی دانست و گفت: دولت در حال حاضر آنقدر برنامه های مهم اقتصادی در دستور کار خود دارد که نمی رسد تمام آنها را سر وقت پیگیری کند.

او توضیح داد: هم اکنون دولت برنامه های مهمی همچنون کاهش تورم و خروج از رکود را در دستور کار خود قرار داده است و معتقد است احیای سازمان مدیریت فعلا در اولویت نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *