سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

آسیب‌های روانی عرفان حلقه به مریدانش

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 382951
افرادی که تحت تأثیر القائات «عرفان حلقه» قرار می‌گیرند، احساس می‌کنند موجودات غیرارگانیک مربوط به شبکه منفی در آن‌ها رسوخ کرده‌اند یا در خانه و زندگی آن‌ها حضور دارند، این موضوع منشأ ابتلا به اسکیزوفرنی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امروز آسیب‌های «عرفان حلقه» در حوزه‌های معنوی، روانی و اجتماعی غیر قابل انکار است. به همین دلیل برای آشنایی بیشتر با این غده سرطانی در سلسله گفت‌وگوهایی با حجت‌الاسلام محمودرضا قاسمی کارشناس فرق و مسئول پاسخگویی به شبهات مؤسسه بهداشت معنوی گفت‌وگو کردیم که بخش نخست آن در ادامه می‌آید.

آنچه از برآیند وضعیت ده‌ها آسیب دیده عرفان حلقه که با مؤسسه بهداشت معنوی در ارتباط بوده‌اند، به طور خلاصه در سه محور آسیب‌های روانی، اجتماعی و معنوی مطرح است که در ابتدا به آسیب‌های روانی آن اشاره می‌شود:

* آسیب‌های روانی

۱. بیشتر مراجعات مؤسسه بهداشت معنوی در اثر برون‌ریزی‌هایی است که در اثر اتصال به حلقه‌های فرادرمانی و تشعشع دفاعی در دوره‌های سایمنتولوژی به وجود می‌آید، این برون‌ریزی‌ها به صورت مختلفی از سوی اتصال یافتگان تجربه می‌شود:

الف)اختلال دوقطبی: این افراد گاهی به شدت خوشحال و گاهی به شدت افسرده می‌شوند و این تغییرات (پانک-دپرسیو) به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود.

ب)اسکیزوفرنی (توهمات دیداری و شنیداری): افراد صحنه‌ها یا اشباحی را می‌بینند و مطالبی از آن‌ها می‌شنوند که گاهی هراسناک و گاهی سرورانگیز و امیدبخش است، به طوری که احساس می‌کنند از جبرئیل این الهامات را دریافت کرده‌اند.

۲. بسیاری از برون‌ریزی‌ها پس از تجربه‌های نوعی صرع بروز پیدا می‌کنند، بر اساس مراجعات اتصالاتی که محمدعلی طاهری ادعای تفویض آن‌ها را داشته و اکنون توسط مسترهای مأذون از سوی مرکزیت عرفان حلقه تفویض می‌شود، نوعی صرع مسری را به وجود آورده که چنین شکلی از این آسیب روانی تاکنون وجود نداشته است، این عارضه پس از حالتی شبیه به غش که بنابر برخی از نظریات نتیجه فشار الکتریکی شدیدی به سمت راست قشر مغزی است، دچار تصورات و توهماتی می‌شوند.

الف) افراد مبتلا احساس می‌کنند که با خدا یا شعور کیهانی که در عرفان حلقه به نام جبرئیل معرفی می‌شود در ارتباط هستند و الهاماتی دریافت می‌کنند.

ب) احساس می‌کنند رسالتی معنوی برای ترویج این الهامات و هدایت دیگران دارند.

ج) احساس می‌کنند که باید این اتصالات را به دیگران نیز تفویض کنند.

۳. فوبی شدید نسبت به پدیده‌ای به نام شبکه منفی که پیامدهای ناگوار و دردناکی برای بعضی از اتصال یافتگان به حلقه‌های شبکه شعور کیهانی دارد.

الف) تئوری پاتولوژی عرفان حلقه این است که علت بیماری‌ها رسوخ موجودات غیرارگانیک در کالبد ذهنی افراد است. موجودات غیر ارگانیک دو نوع‌اند، نوع A که جن هستند و نوع B که ارواح سرگردان‌اند. افرادی که تحت تأثیر این آموزش ها و القائات قرار می‌گیرند، دچار توهمات شدیدی می‌شوند و احساس می کنند، موجودات غیر ارگانیک مربوط به شبکه منفی در آن‌ها رسوخ کرده‌اند، یا در خانه و زندگی آن‌ها حضور دارند. این موضوع منشأ ابتلاء به اسکیزوفرنی (روان‌گسیختگی) است.

ب) احساس اینکه هر گونه مخالفت، اعتراض و انتقاد از عرفان حلقه موجب حمله‌های شبکه منفی یعنی جن‌ها و شیاطین و به اصطلاح عرفان حلقه نوعی از موجودات غیر ارگانیک می‌شود، از این رو بسیاری از افراد که آسیب‌های فراوان دیده‌اند، از اظهار آن هراسان و نگران‌اند، بسیار از مراجعان سعی می‌کنند حتی‌الامکان غیر حضوری و از طریق تلفن یا سامانه پاسخگویی مؤسسه مشکلات خود را در میان بگذارند و از اینکه مستقیماً خودشان معرفی کنند، تحت عنوان اینکه یکی از بستگان یا دوستان چنین مشکلی دارد، یا با سؤالات غیرمستقیم مطالب را مطرح می‌کنند و به تدریج به موضوع نزدیک می‌شوند. گاهی ترس و نگرانی در لحن صدای آن‌ها کاملاً پیداست.

ج) در برخی موارد نشانه‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد افراد در اثر اتصال به حلقه فرادرمانی یا دفاعی واقعاً با جن‌ها در ارتباط قرار گرفته‌اند، گزارش‌های برخی تجربه‌های افراد نشان می‌دهد که آن‌ها مبتلا به اسکیزوفرنی نیستند و با آنچه در روایات وجود دارد، مشاهدات‌شان سازگار است. همچنین راه‌حل‌هایی که در روایات برای دفع شیاطین جن آمده درباره آنها مؤثر واقع می‌شود، بنابراین نتیجه می‌گیریم که اتصالات عرفان حلقه در برخی از موارد به راستی ارتباط با جن‌ها و شیاطین را برقرار می‌کند.

۴. آموزش‌ها و نوع تلقین‌ها و مطالبی که از سوی محمدعلی طاهری و مسترهای حلقه القا می‌شود افراد را به نوعی پارانویا نسبت به روحانیون و پزشکان مبتلا کرده است، به طوری که آن‌ها را باندبازانی سودجو دانسته که مانع ترویج معنویت حقیقی و یا روش‌های درمانی بدون عوارض هستند.

۵. آسیب‌هایی در حوزه مهارت‌های زندگی

الف) تفکر انتقادی: عرفان حلقه با تولید برچسب‌هایی نظیر: «سوپردانا»، «قفل ذهنی»، «عضو شبکه منفی» و... افراد را از اینکه تفکر انتقادی داشته باشند و آزاداندیشانه در باب آموزش‌های عرفان حلقه تحقیق کنند و سخنان کارشناسان، مذهبی، روانشناسان و پزشکان وسایر افراد آگاه را بشنوند، باز می‌دارند.

ب) کنترل خشم و اضطراب و استرس: در عرفان حلقه همه هیجانات به عنوان اثر و انعکاس شبکه شعور کیهانی معرفی می‌شود که افراد باید آن‌ها را اگرچه از شبکه منفی باشند تحمل کنند و آشکارسازی یا برون‌ریزی کنند، تا تخلیه شوند و بتوانند با شبکه مثبت ارتباط پیدا کنند، از این رو افراد سوء رفتارهای خود را با فرافکنی به شبکه منفی به عنوان برون‌ریزی ارزیابی کرده و تلاشی برای کنترل آن انجام نمی‌دهند.

ج) مهارت خودآگاهی: افراد خود آگاهی خود را در عرفان حلقه از دست می‌دهند، به طوری که گاهی خود را موجودات غیرارگانیکی تصور می‌کنند که در آن‌ها رسوخ یافته است یا اینکه خود را عارف تلقی می‌کنند در حالیکه اولیات مسائل دینی و تقیدات شرعی را مراعات نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *