جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تلفن زندان های کشور هوشمند شد

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب: 392257
اصغر فتحی گفت: برخی از زندانیان از داخل زندان اقدام به تخلفات تلفنی نموده و طی تماس با افراد بیرون از زندان خود را با عناوین مختلف معرفی و به بهانه های مختلف اقدام به تهدید، کلاهبرداری و مزاحمت تلفنی می نمودند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مدیرمجتمع ندامتگاه تهران بزرگ گفت: با هدف کاهش تخلفات تلفنی، شبکه هوشمند تلفن ثابت برای نخستین ‌بار در سطح زندانهای کشور در شکل نوین جهت ارائه خدمات مناسب به مددجویان در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ راه‌اندازی شد.

اصغر فتحی گفت: برخی از زندانیان از داخل زندان اقدام به تخلفات تلفنی نموده و طی تماس با افراد بیرون از زندان خود را با عناوین مختلف معرفی و به بهانه های مختلف اقدام به تهدید، کلاهبرداری و مزاحمت تلفنی می نمودند.

فتحی افزود: جهت پیشگیری از این اقدامات در جلسه کمیته های امنیت و کاهش آسیب مجتمع تصمیم گرفته شد تا تلفن های ندامتگاه به شکلی نوین هوشمند شده تا شاهد این گونه رفتار های هنجارشکنانه نباشیم. در این راستا مقرر گردید یک کارت تلفن هوشمند که ۵ شماره تماس ضروری مددجو درآن ذخیره شده در اختیار وی قرار گیرد تا در ساعات و ایام مجاز امکان برقراری تماس با این ۵ شماره مقدور باشد. چنانچه صاحب کارت بعد از وارد کردن کد مخصوص کارت خود با شماره هایی غیر از ۵ شماره ذخیره شده در کارت تماس بگیرد با پیام خطا از سوی سیستم مواجه شده و در صورت تکرار خطا کارت وی غیر فعال میشود.

رییس کمیته امنیت مجتمع ادامه داد: این کارتها جایگزین کارتهای تلفن همگانی می شوند و با هماهنگی های انجام گرفته با بانک پاسارگاد بوسیله پوز های نصب شده در داخل اندرزگاه ها قابل شارژ است. بدین ترتیب علاوه بر جلوگیری از تخلفات تلفنی مشکلات ناشی از نوسانات تهیه کارت های همگانی نیز برطرف می شود.

مدیر مجتمع در مورد تجربه این روش در زندانهای دیگر گفت: این کار برای اولین بار در سطح زندانهای کشور در مجتمع در حال اجرا است و اندرزگاه های زندان شماره یک مجتمع به این شیوه تجهیز شده و هم اکنون به بهره برداری رسیده است و در زندانهای شماره دو و سه مجتمع نیز در حال راه اندازی می باشد وامیدواریم با توجه به اجرای موفق این طرح در مجتمع زندانهای دیگر نیز از این شیوه استفاده نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *