جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۵
800 روز از حبس شیخ نمر گذشت

تظاهرات مردم قطیف عربستان + عکس

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 381637
دادگاه رژیم سعودی پس از ۸۰۰ روز زندان و ۱۱ جلسه محاکمه روحانی برجسته شیعی عربستان را به ۱۷ سال زندان محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا،  مردم منطقه قطیف در شرق عربستان شب گذشته در اعتراض به حکم صادر شده علیه آیت الله شیخ نمر باقر النمر یکی از علمای برجسته شیعه این کشور تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با تاکید بر پایان حبس این روحانی شیعه، آزادی وی را خواستار شدند.


دادگاه رژیم سعودی پس از ۸۰۰ روز زندان و ۱۱ جلسه محاکمه شیخ النمر را به ۱۷ سال زندان و ممانعت از سفر به مدت ۱۷ سال و همچنین پرداخت غرامت ۱۰۰ هزار ریال سعودی محکوم کرد.

اتهامی که این روحانی بزرگ شیعی به خاطر آن محاکمه شده است تشویق مردم به شورش علیه رژیم آل‌سعود عنوان شده و دادستانی عربستان پیش از این خواستار اعدام این روحانی شیعی عربستانی شده بود که با اعتراضات مراجع شیعی تعویق و منتقی شد.


نیروهای امنیتی سعودی هشتم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲ با تعقیب خودروی آیت‌الله نمر، به طرف وی تیراندازی کرده و او را با گلوله جنگی مجروح کردند.

شماری زیادی از شخصیت‌های سیاسی و دینی از جمله آیت‌الله العظمی سیستانی خواستار آزادی آیت الله نمر شده و درباره هرگونه آسیب رسیدن به وی به رژیم سعودی هشدار داده‌اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عربستان بايستي حقوف شيعيان را محترم بشمارد.
مرگ بر آل سعود مرگ بر آل نهیان.
آل نهیان کیه؟
سعيد110
چرا مردم عربستان در برابر جبهه كفر و استكبار كه به نيابت آمريكاي جنايتكار و هم پياله با حكام حجاز، بر مقدس ترين سرزمين هاي اسلامي سلطه پيدا كرده اند و چهره زشت و مخوفي از اسلام را به جهانيان عرضه مي كنند، نمي ايستند؟!
برای اینکه تعداد قابل توجهی از اونا وهابی و تکفیری هستند
ضمنا خفقان در اونجا بیداد میکنه
همچنین اونا معتقد به جبر هستند لذا با اینکه میدونند ل سعود بد هستند ولی میگن اینهارو خدا برما حاکم کرده پس اولی الامر ما هستند و اطاعت از اولی الامر هم واجبه