جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

ظریف؛ امکان توافق جامع قبل از سوم آذر

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 381132
"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورتی که طرف های مقابل در مذاکرات هسته‌ای برای یک تصمیم گیری دشوار آمادگی داشته باشند، امکان رسیدن به توافق جامع حتی قبل از سوم آذر نیز وجود دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امکان رسیدن به توافق جامع تا قبل از سوم آذر نیز وجود دارد. ظریف این مطلب را در نشستی که روز جمعه در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک انجام گرفت، با "بورگ برند" وزیر امور خارجه نروژ بیان کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار علاوه بر آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی و همکاری‌های دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

ظریف با اشاره به آخرین تحولات عراق اظهار داشت: از زمانی که امنیت عراق در مرکز و شمال این کشور از سوی گروه تروریستی داعش مورد تهدید قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران کمک های خود را بلافاصله روانه آن کشور کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد برخی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در برخورد با تحولات مهم و راهبردی خاورمیانه به‌ویژه در مورد سوریه و عراق را به‌ دور از واقع‌بینی توصیف کرد و ضرورت اصلاح این رویکردها و توجه به خواست و اراده ملت ها را مورد تأکید قرار داد.

وی تهدید گروه های تروریستی فعال در منطقه را جدی دانست و افزود: از این سیاست توهم آمیز که با تقویت یک گروه تروریستی می‌توان تهدیدهای گروه تروریستی دیگر را دفع کرد، باید پرهیز نمود.

"بورگ برند" وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار ضمن تأکید بر نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: اگر هوشیاری و دخالت به‌موقع ایران در مقابله با تهدیدهای گروه داعش نبود، این گروه بر بسیاری از مناطق مهم و راهبردی سوریه و عراق سلطه پیدا می‌کرد.

وی روابط دوجانبه میان تهران ــ اسلو را رو به پیشرفت و گسترش توصیف کرد و افزایش تماس‌ها برای تقویت مناسبات آنها را در حوزه‌های مختلف ضروری دانست.

وزیر امور خارجه نروژ همچنین در پاسخ به تأکید ظریف مبنی بر لزوم توجه بیشتر به مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم آن کشور و حل آن، وعده داد که این موضوع را با مسئولان ذیربط کشورش مطرح و در جهت حل آنها تلاش خواهد کرد.

ظریف بعد از ظهر جمعه به‌وقت محلی با وزیر امور خارجه اسپانیا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر امور خارجه اسپانیا ، روند مذاکرات هسته ای، تحولات منطقه ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریسم و روابط دو جانبه تهران و مادرید را بررسی کرد.

وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانی های مشترک منطقه ای گفت: مادرید نیز آمادگی دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنی های سیاسی با کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران، به یافتن راه حل مناسبی برای حل و فصل مشکلات کنونی و به ویژه در سوریه و عراق کمک کند.

مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ قرار است امروز شنبه نیز ادامه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زرشک کیلویی چند است الان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
همه ايران منتظر توافق هستند