پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

عكس/ انفجار انتحاری در دمشق (18+)

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 421236
عناصر تروریستی جبهة النصرة خودروی حامل مدیر پشتیبانی و لجستیک ارتش سوریه را در دمشق هدف قرار دادند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، روز دوشنبه چند عضو گروه تروریستی جبهة النصرة به همراه یک عامل انتحاری خودرو سرلشکر «محمد عید» مدیر امور پشتیبانی و لجستیک ارتش سوریه را در منطقه رکن‌الدین در مرکز دمشق هدف قرار داد که موجب کشته شدن ۶ تن شد.

دولت سوریه اعلام کرد در این حمله آسیبی به محمد عید نرسیده اما مخالفان مدعی هستند که وی زخمی شده است.

موسسه «مراسل دمشق» (گزارشگر دمشق) وابسته به جبهة النصرة در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت سه نفر از اعضای النصرة موفق شدند به ساختمان اداره امدادرسانی و تدارکات نظامی در خیابان برنیه در دمشق نفوذ کنند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این حمله سه تن از نیروهای امنیتی سوریه و سه تن از عاملان حمله کشته شدند.

«رامی عبدالرحمان» رئیس گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت سرتیپ محمد عید رئیس اداره تدارکات نظامی هدف این انفجار بود که در این حادثه زخمی شد.

یک منبع امنیتی رسمی سوریه اعلام کرد که گروهی از تروریست‌ها از چند نقطه با موتورسیکلت وارد منطقه رکن الدین شدند که نیروهای امنیتی پس از شناسایی آن‌ها در شرق این محله با آنان درگیر شدند.

این منبع افزود، مهاجمان راه فراری نداشتند و یکی از آن‌ها کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.

گروه تکفیری جبهة النصرة با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

منطقه رکن‌الدین یکی از مناطق امن در دمشق محسوب می‌شود که نیروهای دولتی سوریه تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در آن به اجرا گذاشته‌اند. تروریست‌های تکفیری در مناطق شرقی منطقه رکن‌الدین فعالیت دارند.






















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *