چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واگذاری ١٥٠ میلیارد دلار از داراییهای دولت

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 431037
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مجموع واگذاریهای ده ساله این سازمان ١٣٦ هزار میلیارد تومان (معادل ١٥٠ میلیارد دلار) است که ٢٩ هزار میلیارد تومان آن سهم دولت برای پرداخت به طلبکاران و ٣٠ هزار میلیارد تومان هم به سهام عدالت تخصیص یافته است.
به گزارش جهان به نقل از شانا، میرعلی اشرف عبدالله پورحسینی اظهار کرد: ٧٧ هزار میلیارد دیگر نیز به بقیه واگذاریهای دولت در رد دیون اختصاص یافته البته دو هزار میلیارد تومان از ٧٧ هزار میلیارد تومان به حقوق کارگران و ٧١ هزار میلیارد تومان دیگر به عرضه های بلوکی بورسهای مختلف کشور تعلق داشته که از این ٧١ هزار میلیارد تومان، ١٧ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی و بقیه آن هم به شبه دولتیها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره سهام عدالت نیز گفت: در کشور ما از سیستم سهام عدالت دیگر کشورها استفاده نشده است و نباید توقع داشت که مشابه دیگر کشورها به مردم سهمی از دولت داده شود و مردم در ایران بعد از یک دوره ده ساله می توانند صاحب سهم خودشان بشوند و دولت برای آورده های دو دهک پایین اجتماع به منبع اصلی سهام عدالت، ٥٠ درصد تخفیف قائل شده است.

پورحسینی ادامه داد: درست است که قرار بود واگذاری شرکتهای مهم کلیدی را در راس اقدامات اصل ٤٤ قرار دهیم اما حالا بعد از ٩ سال نه تنها این اقدامات به تمامی صورت نگرفته بلکه نه به طور کامل و نه به طور غالب هم به این منظور نرسیده ایم.

وی تاکید کرد: اگر قرار به واگذاری داراییهای دولت به بخش خصوصی باشد باید توان طرف مقابل را هم سنجید، اگر این توان وجود نداشته باشد بی شک دولت هم نباید زیر بار این واگذاریها برود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که بهتر است نگاه به بخش خصوصی را از ویژه خواری و پایگاه فساد تغییر دهیم، گفت: باید دنبال توانمندسازی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال و کمک به بخش تولید باشیم.

پورحسینی ادامه داد: باید نقاط انحرافی ایجاد شده را درست و رفع کرد اما این امر نباید به قیمت کوچک سازی دولت و کاستن از قدرت و تواناییهای دولت در مسیر نظارت بر دیگر امور حکومتی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *