جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مهلت ۷۲ ساعته معترضان به دولت لبنان

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 441432
رسانه‌های لبنان از ضرب الاجل ۷۲ ساعته معترضان به دولت برای اجرای مطالبات و هشدار آنها به تشدید اعتراضات در صورت بی‌توجهی دولت مورد حمایت سعودی به آن خبر دادند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از العهد خبرداد: سازمان دهندگان تظاهرات موسوم به"گندتان درآمده است"،به دولت لبنان، ۷۲ ساعت مهلت داده اند تا خواسته‌های‌آنها را اجرا کند، در غیر این صورت آنها تحرکات خود را تشدید خواهند کرد.

معترضان لبنانی تاکید کرده اند ما همچنان بر استعفای وزیر محیط زیست و بازخواست وزیر کشور(وابسته به جریان غربگرای چهارده مارس) پافشاری می‌کنیم.

شبکه اسکای نیوز عربی هم با اشاره به ازسرگیری تظاهرات موسوم به "گندتان درآمده است، گزارش داد تظاهرات کنندگان خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شده اند.

خبرگزاری رسمی سوریه هم در گزارشی از تظاهرات مردمی در بیروت اعلام کرد هزاران لبنانی در تظاهرات گسترده ای در مرکز بیروت پایتخت به فساد و شیوه تعامل دولت با بحران‌های‌کنونی اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این تظاهرات که از تمام مناطق بیروت، خود را به میدان الشهداء در مرکز پایتخت رسانده اند، شعارهایی همچون "سرنگونی و محاکمه نظام فاسد" سر دادند که مسئول انباشت زباله‌ها در خیابان‌های بیروت و حومه آن و عاملان تیراندازی به تظاهرات کنندگان در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته(۳۱ مرداد و اول شهریور) در میدان ریاض الصلح بودند که ‌ده‌ها نفر زخمی شدند.

خالد حداده دبیرکل حزب کمونیست لبنان در این زمینه گفت تحرکات امروز اوج مخالفت با نظام فاسد و مطالبه حقوق تضییع شده شهروندان از سوی نظام سیاسی است.

وی افزود تحرکات شورای هماهنگی و اتحادیه کارگری که در گذشته برگزار شد، مخالفت با سیاست فساد و سهمیه بندی و حمایت از حقوق کارگران و زحمتکشان بخش بهداشت، مسکن و بیمه اجتماعی بود.

بر اساس گزارش سانا، تظاهرات مرکز بیروت در سایه تدابیر امنیتی شدید و با مشارکت‌جمعیت‌های‌غیردولتی،جوانان،‌ دانشجویان‌دانشگاه‌های‌دولتی و غیر دولتی برگزار شده است.

بر اساس گزارش اسکای نیوز عربی در حال حاضر هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم لبنان در مرکز بیروت تجمع کرده‌اند.

تظاهرات موسوم به"گندتان درآمده است" شنبه ۳۱ مرداد در مرکز بیروت در اعتراض به ناکارامدی دولت لبنان و ادامه معضلاتی همچون انباشت زباله‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها و کوتاهی مسئولان مربوطه در این زمینه آغاز شد، اما برخی عوامل مشکوک با نفوذ به داخل معترضان، آن را به سمت خشونت ودرگیری با نیروهای امنیتی سوق دادند.تلاش برخی طرف‌ها برای به آشوب کشاندن تظاهرات مسالمت آمیز مردمی سبب شد تا دست اندرکاران و سازمان دهندگان این تظاهرات، ادامه این تحرکات اعتراضی را به امروز شنبه هفتم شهریور موکول کنند.این تظاهرات با حمایت حزب الله و جریان ملی آزاد به رهبری میشل عون روبرو شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *