جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
آيت‌الله صديقي در خطبه اول نمازجمعه تهران:

‌كسي كه فرمان ولايت را اطاعت نكند نمازش قبول نيست

جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 165439
آيت‌الله كاظم صدقي خطيب نماز جمعه امروز تهران بود.

وي در خطبه اول نماز جمعه كه آغاز آن با شعار "مرگ بر ضد ولايت فقيه " نمازگزاران تهراني همراه بود، از تقوا به‌عنوان منشاء همه خوبي‌ها ياد كرد و گفت كه انسان با تقوا نه عمر خود را ضايع مي‌كند و نه عمر ديگران را.

فارس نوشت: امام جمعه موقت تهران كه خطبه اول نماز‌‌جمعه‌‌ هفته‌هاي قبل را به موضوع "اسرار نماز " اختصاص مي‌داد، در خطبه اول نماز‌جمعه اين هفته، با توجه به فرار رسيدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س، به بررسي سيره و زندگي حضرت صديقه طاهره و ذكر كرامات آن حضرت پرداخت.

صديقي در اين زمينه با اشاره به روايات ائمه اطهار درباره شخصيت و ويژگي‌هاي حضرت زهرا(س)، دفاع از ولايت و تنها نگذاشتن ولي تحت هيچ شرايط را از ويژگي‌هاي برجسته حضرت زهرا (س) بر‌شمرد و با بيان اينكه حضرت فاطمه قبل از تولد و در شكم مادر سخن گفته است، خاطرنشان كرد: حضرت زهرا (س) به مادرش مي‌گفت "مادر نگران نباش، خدا با پدرم است. مي‌خواهي از رهبر زمان حمايت كني و از اينكه مردم به او جفا كرده‌اند، زانوي غم بغل گرفتي و فكر مي‌كني او تنها است اما نگران نباش چرا‌كه اين پرچم به دست هر كس برسد، از او حمايت مي‌شود و خدا همراه پرچمدار هدايت مردم است؛ اين كشتيبان تنها نيست و در اين امواج خروشان و سهمگين در پناه خدا‌‌ست و شكست ندارد ".

وي افزود: حضرت زهرا (س) از همان ابتداي تولد دفاع از ولي و خط رهبري را تا قيامت در كلمات زيباي خود تابلو كردند و به جهان نشان دادند كه پيام‌آور محبت خدا هستند و براي اتمام حجت با ديگران آمده‌اند.

خطيب جمعه اين هفته تهران خطبه فدكيه را يكي از جلوه‌هاي قدرت‌نمايي حضرت زهرا(س) ذكر كرد و گفت كه حضرت زهرا در آن خطبه به مسئله رهبري پرداختند و تأكيد كردند كه كسي كه در برابر ولايت بايستد، در برابر خدا ايستاده است.

صديقي با طرح اين پرسش كه مردم آن زمان انتقام چه چيزي را از امام علي(ع) گرفتند كه او را كنار گذاشتند و چه چيزي باعث مي‌شود كه زير بار ولايت نروند، ولايت را بندگي خدا دانست و تصريح كرد: نشان دادن قدرت در برابر دشمن جهاد اصغر است اما كسي كه بخواهد اهل بهشت شود، بايد در برابر ولي زانو بزند و نشان دهد كه در برابر ولي "من " نيست.

امام جمعه موقت تهران رمز بندگي خدا را تسليم بودن در برابر ولي خواند و تأكيد كرد كه كسي كه فرمان پرچمدار خدا را اطاعت نكند، نمازش قبول نيست.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشایی بخاطر این همه ضربه به نظام باید محاکمه شود