شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تشکیل گروه‌های ویژه مبارزه با موادمخدر

ماجرای گروگانگیری رانندگان سوخت در مرز افغانستان
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 355636
جانشین فرمانده مرزبانی با اعلام راه اندازی گروههای ویژه مبارزه با مواد مخدر در مرزبانی به تشریح آخرین وضعیت پرونده مرزبانان ربوده شده، اختلافات مرزی با افغانستان و گروگانگیری رانندگان تانکرهای سوخت در مرز افغانستان پرداخت.
به گزارش جهان، سردار احمد گراوند در گفتگو با مهر اظهار داشت: به منظور مقابله با قاچاق مواد مخدر در مرزها گروه ویژه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزبانی تشکیل شده است. در گذشته افرادی به صورت وِیژه کار مبارزه با مواد مخدر را در مرزبانی بر عهده داشتند که امروز گروههایی در شرق کشور به صورت تخصصی در مرزبانی کار مقابله با قاچاق مواد مخدر را پیگیری می کند. این افراد آموزشهای لازم را دیده اند و در قالب یگان مقاله با مواد مخدر در حال فعالیت هستند.

وی در مورد مهمترین تهدیدهای مرزهای شرقی کشور گفت: قاچاق موادمخدر مهمترین تهدید مرزهای شرقی کشور است پس از آن نیز گروهکهای تروریستی دومین مرزهای شرقی ایران محسوب می شوند. در مرزهای جنوب و دریا نیز مهمترین تهدید قاچاق سوخت بوده و پس از آن نیز ترانزیت مواد مخدر از مرز است.

به گفته جانشین فرمانده مرزبانی، قاچاق کالا و اسلحه مهمترین تهدید مرزهای غربی کشور است که مرزبانان با تلاش شبانه روزی با این تهدیدات برخورد می کنند.

وی با اشاره به اینکه مرز مشترک با افغانستان باید مدرنیزاسیون شود تاکید کرد: در سه نقطه مرزی با افغانستان دچار اختلافاتی هستیم که جلسات متعددی برای رفع اختلاف برگزار شده و به زودی کار مدرنیزاسیون مرز افغانستان نیز انجام خواهد شد.

گراوند با بیان اینکه گروگانگیری در مرز نزدیک به صفر است تاکید کرد: خوشبختانه گروگانگیری در مرز نزدیک به صفر است و دیگر شاهد نیستیم که عده ای بخواهند برای معامله مواد مخدر دست به گروگانگیری بزنند.

وی با اشاره به حادثه گروگانگیری رانندگان ایرانی در مرز افغانستان افزود: سال گذشته چند راننده تانکر سوخت را در مرز افغانستان اشرار و قاچاقچیان گروگان گرفتند که پس از انجام ملاقات های مرزی این افراد آزاد شدند.

جانشین فرمانده مرزبانی در مورد آخرین وضعیت گروهبان جمشید دانایی فر مرزبان ربوده شده نیز گفت: هیچ دلیلی مبنی بر شهادت این مرزبان تا کنون ارایه نشده است و پس از بررسی ها مشخص شد عکسی که به عنوان جنازه گروهبان دانایی فر در سایت ها منتشر شده است متعلق به یک افسار عراقی است. تلاشها برای پیگیری وضعیت گروهبان دانایی فر از سوی مرزبانی، وزارت امور خارجه و وزارت کشور در حال پیگیری است و ملاقاتهایی در این مورد انجام شده است.

گراوند در مورد وضعیت مرزها در سال جدید اظهار داشت: خوشبختانه امسال در مرزها امنیت بر قرار بوده و هیچ گونه تهدید امنیتی تا کنون متوجه مرزها نیست.

وی با بیان اینکه گروهان تکاور دریایی در یگان دریابانی تشکیل شده است افزود: گروهان تکاور دریایی آبهای کشورمان فعال است و از مرزهای آبی حراست می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *