سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲

عذرخواهی یک امام جمعه از مردم

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 383536
۶ ماهه اول سال ۹۳ گذشت، سالی که یکی از کارویژه های آن قرار بود"مدیرت جهادی" باشد. اما واقعا این سبک مدیریتی که از سوی رهبری عزیز انقلاب تبیین و عنوان شد تا چه اندازه اجرایی شده است؟ شش ماهه اول چقدر نزدیک به مدیریت جهادی بوده و نیمه دوم چگونه خواهد بود؟
به گزارش جهان؛ حجت الاسلام دکتر یحیی صالح نیا امام جمعه غرب تهران در گفت وگو با تهران پرس، با اشاره به شاخص های مدیریت جهادی اظهار داشت: مهمترین موضوع در این حوزه بهبود وضعیت زندگی و معیشتی جامعه است، یعنی زمانی که تدبیر در کنار روحیه انقلابی قرار گیرد می شود مدیریت جهادی.

وی افزود: سرعت عمل در رسیدگی به مشکلات، آسیب شناسی دقیق علمی در حوزه بهبود وضعیت فرهنگی کشور و خودباوری فردی و ملی یکی دیگر از شاخص های مدیریت مورد نظر حضرت آقاست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه نگاه از بالا نداشتن به مردم و پاکدستی مهمترین اصل یک مدیریت جهادی است، تصریح کرد: پذیرش اشتباه، تصحیح روند گذشته و در ادامه عذرخواه مردم بودن باعث دلگرمی یک جامعه است.

صالح نیا با عنوان این مطلب که جامعه ما یک جامعه دینی و اسلامی است بنابراین باید مدیریتمان نیز متناسب با دین و شرع تعریف شود، گفت: چرا فرماندهان جنگ ما نظیر شهیدان سرافراز همت، باکری، خرازی، باقری، صیاد و دیگر بزرگواران، محبوب دل سربازان و اردوگاه اسلام بودند؟ چون خودشان در صحنه و جلوتر از بقیه حرکت می کردند و نمونه واقعای یک مدیریت مجاهدانه را به نمایش حقیقی می گذاشتند.

وی افزود: زمانی که مدیر شهری ما خود به صورت مستقیم در مواقع بحرانی وارد عمل می شود که وضعیت را برآورد کند نمایش خوبی از یک مدیریت جهادی برای مردم است.

امام جمعه بخش کن و حومه(غرب تهران) با بیان اینکه چه اشکالی دارد در برابر مردم پاسخگو باشیم و از مشکلات و قصورهایمان عذرخواهی کنیم؟ گفت: به عنوان مثال بعد از حادثه خیابان جمهوری یا سقوط هواپیما یا دیگر مشکلات همچون گرانی و بیکاری بنده از تریبون نماز جمعه عذرخواه مردم شدم.

دکتر صالح نیا گفت: بنده از همه مردم عذرخواهی کردم و گفتم که قطعا شان و مقام و منزلت شما مردم شریف بالاتر از همه مشکلات و اتفاقات است چرا که در یک جامعه دینی نباید نرخ رشد طلاق، اعتیاد، گرانی و غیره در این حد بالا باشد بنابراین بنده به نوبه خودم عذرخواهی می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *