جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

خط قرمز فعالیت‌های ورزشی

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب: 383338
فعالیت‌های بدنی از نظر فیزیکی و روحی برای کودکان و مخصوصاً دانش‌آموزان از نظر فیزیکی و روانی مفید است اما خط قرمزهایی‌ هم وجود دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فعالیت‌های بدنی از نظر فیزیکی و روحی برای کودکان و مخصوصاً دانش‌آموزان مفید است اما دقت داشته باشید با گواهی و نظارت پزشک باشد زیرا امکان دارد برخی ورزش‌ها به کودک صدمه بزند و به همین دلیل ثبت‌نام کودک در باشگاه ورزشی باید با مشورت پزشک باشد.

فوتبال

لازمه ورزش فوتبال، جهش، کنترل توپ، استقامت، سرعت، آرامش، هماهنگی، تعادل و مهارت است؛ از نظر روانشناسی، فوتبال اثرات مثبتی بر روی روان کودکان دارد.

کودکان از سن ۶ سالگی می‌توانند فوتبال بازی کنند؛ این ورزش همیشه در دسترس است اما به چشم کودکانی که فقط با یک چشم می‌بینند، آسیب می‌رساند و برای این کودکان توصیه نمی‌شود.

دو و میدانی

دو و میدانی متفاوت از دیگر ورزش‌هاست و تنوع زیادی دارد؛ لازمه این ورزش، سرعت، استقامت، قدرت، هماهنگی و تمرکز است؛ مسافت‌های طولانی، رشد کودک را مختل می‌کند و برای کودکانی که نارسایی قلبی و بیماری‌های ستون فقرات دارند، توصیه نمی‌شود اما در صورت نداشتن این مشکلات، استرس را از بین می‌برد، باعث شادابی می‌شود و در تمرکز کودک اثرات خوبی می‌گذارد.

تنیس

کودکان را از سن ۵ سالگی می‌توان برای آموزش تنیس ثبت‌نام کرد؛ لازمه این ورزش سرعت، استقامت، رفلکس و هماهنگی است اما برای کودکانی که از نظر قلبی ـ عروقی بیمار هستند، توصیه نمی‌شود.

شنا

شنا یکی از فعالیت‌های ورزشی و کامل‌ترین ورزش به حساب می‌آید؛ به کودکان می‌توان، از یک سالگی شنا را آموزش داد؛ این ورزش در درجه اول برای عضلات مفید است، وزن متعادل می‌شود و برای تنفس عالی است.

برای شنا کردن تقریباً مشکلی وجود ندارد ولی برای کودکانی که دارای عفونت گوش میانی، سینوزیت و بیماری‌های پوستی هستند توصیه نمی‌شود.

مراحل فعالیت‌های روزانه کودکان باید به این ترتیب باشد: کار(درس)، استراحت، تغذیه، فعالیت بدنی، وقت آزاد (برای انجام کارهایی که کودک دوست دارد مانند بازی، تلویزیون نگاه کردن، خواندن کتاب و....) و در آخر خواب.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اميرحسين تاجيک
سلام من ميخاستم در فوتبال كودكان شركت كنم يازده ساله هستم چه طور بايد در فوتبال شركت كنيم ممنون از شما