جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳

تصویب بندهای دیگر قانون امر به معروف

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 387037
مجلس مصوب کرد که هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب، جرح و قتل مبادرت کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ماده ۶ این طرح به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب، جرح و قتل مبادرت کند و مرتکب طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات می‌شود.

نمایندگان با ۱۵۵ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۶ طرح مذکور را مصوب کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهتر بود مصداق غیر مجرمانه ای رو هم که شخص امر به معروف و نهی از منکر کننده تحت حمایت قانون و مجازات هنجار شکنن میشد رو هم به وضوح اعلام میکردند.
یعنی چی؟؟؟؟
یعنی اگه نشه بدون درگیری شخصی رو که در خطرجانی و ناموسی قرار داره نجات داد ، باید کنار کشید و فقط منتظر پلیس شد؟
خب این با قانون قبلی که وجود نداشت چه فرقی داره؟؟؟
این حمایت از امر به معروفه.؟؟؟
افروز
معمولا این توهین و افترا و درگیری هنجار شکنان هست که باعث واکنش و امربه معروف و نهی از منکر میشه، و سخنان ملایم نه تنها تاثیری بهشون نداره بلکه جریترشون میکنه و حرفای رکیکتر و اعمال خشونت بارتری ازشون صادر میکنه و باعث درگیریشون با فرد تذکر دنده میشه، این چه قاونیه؟؟؟