جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توجیه داوداوغلو درباره حمله به جنگنده روسی

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 457732
نخست وزیر ترکیه امروز در پارلمان این کشور مدعی شد که پیشتر هشدارهای لازم به روسیه پیرامون عدم نقض حریم هوایی آنکارا داده شده بود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از حریت خبرداد: نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که کشورش به دنبال افزایش تنش ها با روسیه نیست.
 
«احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه امروز در پارلمان این کشور گفت: روسیه دوست و همسایه ما است. کانال های ارتباطی ما مفتوح بوده، اما امنیت ما بر اساس اصل احترام مطابق با قوانین بین المللی است. حفاظت از حریم هوایی کشورمان برای ما امری عادی است.
 
وی ادامه داد: همه باید بدانند که ترکیه به هر اقدام لازمی برای حفظ امنیت مرزهای خود مبادرت خواهد نمود.
 
اوغلو در ادامه افزود: طرفینِ این مسأله باید مراقب باشند که تنش های ایجاد شده گسترش نیابد.
 
نخست وزیر ترکیه گفت: ما مکرراً مسئولین روسی را در جریان قرار داده و هشدارهای لازم را داده بودیم. ما تأکید کرده بودیم که صرف نظر از ملیت هواپیماها، هر گونه نقض حریم هوایی ترکیه با سرنگونی مواجه خواهد شد. لذا تأکید کرده بودیم که نقض حریم هوایی ترکیه نباید تکرار شود.
 
داود اوغلو گفت: ما روسیه یا هیچ کشور دیگری را هدف قرار نداده ایم. اما در حفاظت از امنیت خاک خود تردید نخواهیم داشت.
 
وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ متعلق به روسیه بر فراز سوریه مورد هدف قرار گرفته است.
 
مقامات ترکیه می گویند این هواپیما را به دنبال نقض حریم هوایی این کشور مورد هدف قرار داده اند؛ ادعایی که توسط وزارت دفاع روسیه مورد تکذیب قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *