جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جمشيد مشايخي: دانشجویان تئاتر اشتباهات ما را تکرار نکنند

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 108531
مشايخي در جشنواره تئاتر دانشجويي گفت: دانشجویان باید بهتر از نسل من عمل کنند و اشتباهات ما را تکرار نکنند و چنانچه از نسل گذشته دانش و اگر عملکرد بهتری نداشته باشند؛ جای تاسف است.
ایلنا: باید عرصه را برای فعالیت و تجربه اندوزی جوانان باز گذاشت و آنها را تشویق کرد تا در نتیجه دست به کارهای خلاقانه تری بزنند.
به گزارش ايلنا ، جمشید مشایخی پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان این مطلب گفت: فرزندان جوان ما با نیت پاک و برای پیشرفت کشورمان به دانشگاه می روند و امید دارند که پس از فارغ التحصیلی در صحنه حرفه ای تئاتر حضور پیدا کنند و آثار نمایشی مورد علاقه اشان را اجرا کنند.
وی افزود: وقتی یک اثر نمایشی را اثری هنری معرفی می کنیم بدین معنی است که برای پیشرفت جامعه موثر است، بنابراین جوانان هنرمند ما آثار خود را هنری معرفی می کنند و چنانچه نسبت به ایشان بی توجهی صورت گیرد سرخورده می شوند و کارشان را تغییر می دهند.
مشایخی تأکید کرد: برای جشنواره تئاتر دانشگاهی باید تبلیغ درست انجام شود تا عموم مردم بدانند که چنین جشنواره ای وجود دارد.
جمشيد مشايخي(بازیگر برجسته تئاتر و سینما) تصریح کرد: كساني که در دانشگاههای مختلف در رشته تئاتر مشغول به تحصیل هستند، پس از فارغ التحصیلی می بایست در کنار کارگردانان بزرگ به فعالیت بپردازند تا آموخته های دانشگاهی ایشان در کنار تجربه اندوزی اشان عملکردی مطلوب بوجود بیاورد. اگر بدون حب و بغض بنگریم در می یابیم که در دنیای حرفه ای تئاتر، هنرمندان فعال در این حیطه می بایست بصورت کامل بر هنر تئاتر مسلط باشند.
وی خاطرنشان کرد: با تمام احترامی که برای دانشجویان قائلم باید بگویم که در دانشگاه از نظر تئوری می توانند به طور کامل کسب دانش تئاتر داشته باشند ولی از نظر عملی باید در حیطه فعالیت حرفه ای تئاتر حضور داشته و کسب تجربه کنند و هنر خود را به عموم مردم ارائه کنند.
مشایخی با بیان اینکه دانشجویان می توانند مدعی شوند که قصد دارند هنر تئاتر کشورمان را بهتر و مطلوب تر از گذشته ارائه کنند گفت: دانشجویان باید بهتر از نسل من عمل کنند و اشتباهات ما را تکرار نکنند و چنانچه از نسل گذشته دانش و اگر عملکرد بهتری نداشته باشند جای تاسف است.
وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره بايد به حق جایزه بگیرند، همچنین باید بیاموزیم که اگر کسی در این جشنواره موفق به کسب جایزه شد ما نیز از خوشحالی او خوشحال شویم. به خاطر دارم هرگاه جهان پهلوان تختی در مسابقه ای پیروز می شد شادی زیادی نمی کرد چراکه از غم حریف مغلوب آزرده بود. ما باید بدانیم که این جوایز برای پیشرفت هنر تئاتر است و نباید حس منیت در وجود ما شکل بگیرد.
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران 10 تا 18 اردیبشهت ماه برگزار می‌شود.
https://jahannews.com/vdcfmcdyyw6dxta.igiw.html
jahannews.com/vdcfmcdyyw6dxta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *