جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۸
۶۴

دستبند سبز در جلسه هاشمی!/ میتینگ‌ پرحاشیه انتخاباتی

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 268732
دیداری غیر منتظره که شاه بیت آن را می‌توان در یک عبارت خلاصه کرد: "دعوت از هاشمی برای حضور در انتخابات".
دستبند سبز در جلسه هاشمی!/ میتینگ‌ پرحاشیه انتخاباتی
به گزارش جهان، عصر امروز جلسه‌ای در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام و بین حجت الاسلام اکبر هاشمی بهرمانی و نمایندگان رسانه‌ها ترتیب داده شد که طی آن آیت‌الله 78 ساله صحبت‌های جدیدتری را پیرامون انتخابات آتی و مسائل روز مطرح کرد.

دیداری غیر منتظره که شاه بیت آن را می‌توان در یک عبارت خلاصه کرد: "دعوت از هاشمی برای حضور در انتخابات".

آنگونه که مشرق گزارش داده، دیداری که طی آن تعدادی از نمایندگان رسانه‌های همسو با دولت وحدت ملی و اصلاح‌طلبان بصورت گزینشی، صحبت‌های خود را خطاب به آیت‌الله 78 ساله مطرح کردند و البته تقریباً تمام آنها نیز خواستار حضور او در انتخابات شدند.

درخواستی که البته آیت‌الله هاشمی اینطور به آن پاسخ داد که "هنوز" به نتیجه نرسیده است.

این در حالی است که هاشمی قبل از این اعلام کرده بود در انتخابات بعنوان کاندیدا حاضر نمی‌شود و فرزندان او نیز تأکید کرده بودند هاشمی قصد ندارد کلاهی از مشکلات کشور برای خود بدوزد.

با این اوصاف اما جلسه مذکور، جلسه‌ای بود که از آن بوی دعوت سازماندهی شده از آیت‌الله 78 ساله برای کاندیداتوری در انتخابات به مشام می‌رسید.

رایحه‌ای که البته گویا آیت‌الله هاشمی نیز نسبت به آن چندان بی‌میل نبود و با وجود کهولت سن به قطعیت عدم کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم فکر نمی‌کند.

جلسه اما در کنار سخنان هاشمی و خواسته‌هایی که از او شد حاشیه‌های دیگری هم داشت. دستبند‌های سبزی که به ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام آورده شدند، یادبود تنی چند از زندانیان متهم به جرائم امنیتی در حضور هاشمی و در کلام عددی از سخنرانان، هورا کشیدن تعدادی از حضار در هنگام نام برده شدن از فتنه‌گران در حضور هاشمی و اجازه ندادن به منتقدان هاشمی برای صحبت در جلسه از جمله حاشیه‌های مهم این جلسه بود.

جلسه‌ای که شاید بهتر باشد از هم‌اکنون اینطور تحلیل کنیم که در پرونده انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم؛ بعنوان یک نقطه عطف ثبت خواهد شد.

در ادامه حاشیه‌های این جلسه و سخنرانی هاشمی را می‌خوانید:

ــ برخی از حاضران در جلسه دستبند سبز بسته بودند و گاهی که سخنرانان در مقابل هاشمی از موسوی و کروبی اسم می‌بردند شروع به جیغ کشیدن و دست زدن می‌کردند.


ــ شش یا هفت نفری که به عنوان خبرنگار برای بیان حرف‌هایشان در مقابل بهرمانی انتخاب شده بودند تماماً از موافقان و هوادار گفتمان دولت وحدت ملی بودند. این در حالی است که هیچ اطلاعی هم به حضار جلسه در زمینه نام‌نویسی در لیست سخنرانان داده نشد.
جالب آنکه یکی از سخنرانان مقابل هاشمی که ظاهراً بعنوان خبرنگار می‌بایست در جایگاه حضور پیدا کند شخصی بود که کارت‌های ورود خبرنگاران را به آنها می‌داد و امور مربوط به حضور آنها در جلسه را رتق و فتق می‌کرد.

ــ گفته می‌شد که تنی چند از حضار هم وبلاگنویس هستند.

ــ مجری برنامه در هنگام خواندن اسامی برخی از مدعوین برای حضور در جایگاه و سخنرانی، اعلام می‌کرد: "تشریف آورده‌اند؟!"

ــ تراکم هواداران رسانه‌ای دولت وحدت ملی و گفتمان  هاشمی بهرمانی به حدی بود که رسانه‌های منتقدی همچون نسیم، فارس، تسنیم و مشرق تبدیل به "اپوزیسیون" جلسه شده بودند. البته از رسانه ها بصورت گزینشی دعوت شده بود بطوری که بسیارثیاز رسانه های اصولگرا از این مراسم بی خبر بودند.

ــ "قدرت‌الله علیخانی" نیز از حضار در جلسه بود که در ردیف اول و در کنار آیت‌الله هاشمی نشست. او کسی است که در جریان انتخابات 84 دائماً تأکید می‌کرد که هاشمی برنده انتخابات است و از خبرگزاری‌ها هم خواسته بود که این جمله را بنویسند و منتشر کنند.


ــ یکی از سخنرانان پیش از صحبت‌های هاشمی که مسئول رتق و فتق حضور اصحاب رسانه در جلسه نیز بود در لابه‌لای سخنان خود گفت: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هردو انحصارطلب و اقتدارگرا هستند.
او همچنین به ترتیب شماره، 40 مورد از ضعف‌های فضای سیاسی و اجرایی کنونی کشور را برشمرد. این فرد در بخشی از سخنان خود نیز خطاب به هاشمی گفت: هم‌اکنون در شرایط بحران هستیم و به مرد اعتدال نیاز داریم. این مهم نیز فقط از عهده سردار سازندگی برمی‌آید.

ــ یک‌نفر در صحبت‌های خود خطاب به هاشمی گفت: حضور شما ضروری است. امروز تنها گزینه نجات ملی تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست شماست.


ــ یکی از سخنرانان به "نسرین ستوده" اشاره کرد و گفت: او نه تروریست است نه برانداز.

ــ یکی از سخنرانان که روحانی هم بود خطاب به هاشمی گفت: اگر یک مجتهد سیاسی در مملکت باشد؛ آن شما هستید. شما عزیزتر از همیشه‌اید... آن آبرویی که به دست آورده‌اید اگر در جایی باید خرج شود؛ همینجاست... آنها هرچقدر می‌بایست شما را بزنند، زده‌اند. آن از نحوه برخورد با خانواده، آنهم از برخورد با خود شما... در تلویزیون هم که واژه انتخابات آزاد را که شما گفته‌اید در کنار ولیعهد قرار می‌دهند.
امروز روحانیت سیاسی کشور در یک جمع قلیل خلاصه می‌شود. آن 5، 6 نفر بیایند یک مجمع تشکیل بدهند. آقای خاتمی، آقای سیدحسن خمینی، آقای ناطق، آقای عبدالله نوری، جنابعالی و آقای روحانی. اینها باید اعلام کنند که در انتخابات شرکت می‌کنیم و از بین ما یکی می‌آید.

ــ "امروز از دکتر مهدی خزعلی یاد می‌کنم". این جمله‌ای بود که یک نفر در مقابل هاشمی بیان کرد و در ادامه گفت: "اعتدال" حلقه گمشده سیاست امروز ایران است. شرایط کشور ما به دوران جنگ می‌ماند و مردی را می‌طلبد از جنس "سردار سازندگی"!

ــ تقریباً تمام کسانی که قبل از سخنرانی آیت‌الله 78 ساله صحبت کردند؛ از او خواستند که در انتخابات بعنوان کاندیدا شرکت کند.

ــ یکنفر از صحبت‌کنندگان، به هاشمی گفت: زندانی شدن فرزندان شما برای شما کسب آبروست.

ــ نفر چهارمی که قبل از سخنرانی آیت‌الله صحبت کرد، گفت: شما (هاشمی) در شرایط حصر رهبران جنبش اعتراضی! نقش سخنگویی را ایفا کردید... آیا هنوز هم توان عملی برای تغییر دارید؟... به ما بگویید که رادیکال‌های امروز چه تفاوتی با زمان امام(ره) دارند که اِنقدر قوی هستند.

ــ در لابه‌لای سخنرانی یک نفر این جملات شنیده شد: شما (هاشمی) ستون این نظامید. حالا ستون اصلی هم نه. از ستون‌های نظامید. (خنده حضار...) آیا ما می‌توانیم دوباره برویم و رأی بدهیم و بگوییم رأی‌مان شمرده می‌شود؟... شما شرکت کنید در انتخابات. مردم نشان می‌دهند که می‌توانند. پنهان نشوید آقای هاشمی. مردم الآن به شما نیاز دارند.

هاشمی چه گفت؟

به گزارش مهر، هاشمی رفسنجانی در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا نظر شما با اظهارات اخیر آقای عسگراولادی موافق است گفت: نظر من  مثبت است البته ایشان نظر خود را گفته اند. آقای عسگراولادی حتی از قبل از اینکه من و امثال من کار مبارزاتی را شروع کنیم در صحنه حضور داشتند و بیشتر از من در زندان بوده اند و دلشان برای انقلاب می سوزد.

از هاشمی سئوال شد در مناظره ها به شما بسیار توهین و تهمت زده شد آیا پاسخی نمی دهید که در پاسخ گفت: من بارها پاسخ داده ام حتی در نماز جمعه ولی کسی گوش نمی کند. همه حرف خودشان را می زنند نمی شود که امنیه ببرم پیش آنها. حضرت علی هم وقتی شهید شد گفتند مگر نماز می خواند. به امام حسین هم گفتند خارجی، ما که دیگر به اندازه معصومین نیستیم.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این که آیا شما توان دارید تا اوضاع کشور را از این بی سروسامانی نجات دهید گفت: توان من و راه من رهبری است و امید است که بتوانیم نامزدهایی با سلیقه های مختلف وارد میدان انتخابات شوند البته اگر بشود.

برخی از خبرنگاران در مورد وضعیت اقتصادی موجود و قیاس آن با دوران دولت سازندگی سئوال کردند که هاشمی پاسخ داد: هدفمندی یارانه ها در دولت من به نام تعدیل اقتصادی مطرح شد جنگ که تمام شد بنزین 5 تومان بود و من قیمت آن را به 30 تومان رساندم ولی آب از آب تکان نخورد کسی هم اعتراض نکرد بعد کوپن ها را حذف کردیم البته بانک مرکزی و وزیر اقتصاد قبل از حذف کوپن ها بازار را پر نکردند و سه ماه تورم داشتیم آن زمان من تهران نبودم، رهبری تلفن زدند گفتند وضعیت این چنین شده و ما یک هفته ای اوضاع را سر و سامان دادیم.


رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: در زمان دولت من تورم 30 درصدی بود و من تورم 17 درصدی را تحویل آقای خاتمی دادم . آن زمان بیکاری 16 درصد بود و من بیکاری 9 درصدی را تحویل دولت هفتم دادم.

هاشمی رفسنجانی گفت: برای انجام کارهای بزرگ باید طبقه نیازمند را هم دید من پول تو جیب مردم نریختم. آن زمان لایحه ای به مجلس دادیم که در آن فردا دارو ، مسکن، تحصیل  و بیکاری بیمه بود ولی زمانی که خاتمی رئیس جمهور شد گفت لایحه اشکال دارد از مجلس پس گرفت و دیگر معلوم نشد این لایحه چه شد. طرح من این است که باید تامین اجتماعی فراگیر شود و هر کودک از بدو تولد بیمه باشد.

در پاسخ به اینکه کشور هم اکنون به حضور شما در انتخابات ریاست جمهوری نیاز دارد و باید کشتی دولت را در دست بگیرید گفت: کشور امروز به همدلی بیشتر نیاز دارد. به اعتقاد من افراد بهتر از من و عالم تر و با انرژی تر وجود دارند و اگر فکر می کردم غیر از من کسی نیست می آمدم.

گروهی در داخل می خواهند بین من و رهبری را بر هم بزنند

وی افزود: من روستا زاده ای بیش نیستم و آبروی من از نظام است. البته راه من با دیگران متفاوت است چون من از طریق رهبری باید کار کنم. گروهی در داخل کشور سعی دارند بین من و رهبری را برهم بزنند ولی من و رهبری با هم راحت گفتگو می کنیم و راه هم همین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همدلی را لازمه بقای دولتها و نظام عنوان کرد و گفت: همدلی امروز بهترین سپر در برابر دشمن است. این فقط حرف من نیست بلکه حرف رهبری هم همین است. یادم هست قبل از انتخابات مجلس با مقام معظم رهبری دیدار داشتم و در مورد هجمه غربی ها در بحث هسته ای، تروریست، حقوق بشر و موشکهای ساخته شده ایران گفتگو کردیم و دنبال راهکار بودم. ایشان فرمودند: اگر همدلی در کشور باشد این بهترین دفاع است.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: بنده گفتم: امروز که این همدلی وجود ندارد و رهبری گفتند: اگر مطمئن باشم 60 درصد مجلس مخالف من هستند باز هم خطری متوجه مملکت نیست. هاشمی گفت: البته همدلی کامل در هیچ کشوری نیست ولی همین همدلی ما را در اوایل انقلاب با وجود منافقان و تروریستها و در هشت سال دفاع مقدس پیروز کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت کشورهای همسایه و خاورمیانه گفت: افغانستان با شکست شوروی انقلابش را با ما آغاز کرد ولی عدم همدلی موجب شد تا هنوز کف خیابانهایش خون ریخته باشد. ولی انقلاب ما از همان ابتدا با همدلی و رای مردم بود. امام (ره) در رای گیری خیلی عجله داشتند. یادم هست الجزایری ها پیغام دادند ما بعد از 20 سال قانون اساسی نوشتیم ولی امام نوشتن قانون اساسی را در زمان حضور در پاریس آغاز کرده بود.

پاسخ بی نظیر بوتو به هاشمی در مورد طالبان

هاشمی رفسنجانی به انقلاب مصر و لیبی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در داخل هسته انقلابهای جدید مانند مصر و لیبی سلفی ها و طالبان نفوذ کردند و جریانات عجیب و غریبی در حال شکل گیری است. آنقدر هم به کار خودشان اعتقاد دارند که حاضرند خودشان را منفجر کنند. یادم هست به خانم بی نظیر بوتو گفتم شما که اینقدر آزاد اندیش هستید چرا طالبان پرورش می دهید که در پاسخ گفت: دست دولت نیست و روحانیون این کار را انجام می دهند. من خودم زن هستم و شعارهای ضد زنان را قبول ندارم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جو موجود در کشور گفت: قرآن همه ما را به اعتدال دعوت کرده است. قرآن می گوید: به بت ها و بت پرستان توهین نکنید چون آنها خدای شما را توهین می کنند. خداوند متعال به پیامبر می گوید: دعوت باید با حکمت و موعظه حسنه باشد و نباید طرف را جریحه دار کرد. در این میان ما واقعا به حضور و همدلی وفاداران به انقلاب نیاز داریم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به وحدت ملی میان آحاد جامعه و مسئولان گفت: روزگاری سرخ پوشان در ایام ولادت رسول خدا (ص) با لباس سرخ داخل حرم حضرت معصومه (ع) شده و مدعی خونخواهی دشمنان اسلام و پیامبر بودند ولی هفته برائت تبدیل به هفته وحدت شد. و ابتکار هفته وحدت از آیت الله منتظری بود. سیاست نظام ما هم وحدت است ولی ما گرفتار جریانهای افراطی هستیم.

امروز مسئولان دارند همدیگر را تکه پاره می کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اختلافات موجود میان مسئولان اشاره کرد و گفت: در دوران من و آقای خاتمی هم اختلاف بود ولی امروز هم را دارند تیکه پاره می کنند. اینطوری می خواهید مملکت اهل بیت را معرفی کنید.

در دولتهای قبل مساله هسته ای اینقدر جنجالی نشد

هاشمی به موضوع هسته ای اشاره کرد و گفت: مساله هسته ای از زمان جنگ بود. در دولت آیت الله خامنه ای هم بود. در دولت من اعتراض آژانس را داشتیم و آقای امراللهی با زبان یزدی آنها را قانع می کرد. وقتی گفتیم وارد باشگاه اتمی شدیم آن وقت هجمه ها زیاد شد.

رئیس دولت سازندگی گفت: در دولت من ارتباط با کشورها بسیار مطلوب بود. البته با غربیها کاری نداشتیم ولی در سطح منطقه بسیار محبوب بودیم. حتی بسیاری از کشورهای شمالی از ما مشورت می گرفتند.

آمریکا آدم شود ما با دنیا مشکلی نداریم

وی به موضوع ارتباط با امریکا اشاره کرد و گفت: امام فرمودند آمریکا آدم شود می پذیریم. البته رهبری حرف آخر را می زند ولی اگر آمریکا به مسلمانان آزار نرساند ما مشکلی با دنیا نداریم.

هاشمی رفسنجانی به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: اگر انتخابات به خوبی و با حضور همه انجام شود دشمن را 10 قدم عقب تر می رانیم. اگر آلوده باشد سوء استفاده می کنند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: کاری نکنیم که متهم به دیکتاتوری شویم. البته همه اقدامات را تائید نمی کنم و تخلفاتی هم هست ولی نباید مایوس ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
United States
شب درازستو قلندر بیدار. هاشمی میدونه داره چکار میکنه اوضاع کاملا به وفق مراد آیت الله پیش میره
خالد
آری شب دراز است و قلندر بیکار ! شک نکن این ته مایه اعتبار هاشمی نیز بماند تاوقت انتخابات 92 که تماماً ازدستش بدهد . کسانی مانند تو خوب می دانید مردم هاشمی را شناخته اند و محاله که به او دیگر رای بدهند . هاشمی خود را وارث انقلاب می داند و تا اینگونه فکر می کند ...
با سلام

هنوز حوادث گذشته مایه ی عبرت نشده است. گویا بعد از موسوی و کروبی حالا نوبت این آقا شده است ...
خدایا خودت حالا دیگه امام زمان (عج) رو برسون
حسین
به این جمله دقت کنید : " اگر بتوانیم نامزدهایی با سلیقه های مختلف وارد میدان انتخابات شوند البته اگر بشود" این بار اسم انتخابات آزاد را نیاورده ! ولی این آقا دست بردار نیست ...
از نظر آقای بهرمانی انتخابات آزاد یعنی ورود کاندیدای مورد نظر ایشان بر کرسی ریاست جمهوری
باز هم یک عده طرد شده و متوهم دور هاشمی رو گرفتند و ایشان هم نشان داده خوب گول میخورد.
هاشمی! بیا و برای بار چندم از مردم نه بشنو. باشد که درس عبرتی باشد برای اقتصاد لیبرالیستی شما و همفکرانتان
ببخشید در اون اقتصاد به قول شما لیبرالیستی قدرت خرید مردم بیشتر بود یا الان؟
ناشناس
United Kingdom
ظاهرا شما اونوقت شیر خواذه بودی گشنگیت یادت نبوده که گوشت گیلویی 250 ت یک دفعه شد 560 بعد از دو ماه شد 970 ت
نون 5 قرونی ظرف مدت چند ماه تبدیل به نون 5 تو مانی شد و شیر 2 ت شد 20 ت
انگار شما اون موقع پولدار بودیا الان نه
ببخشید تورم 50 درصدی اون اقتصاد بیشتر بود یا الان
و اگه انصافی باشه تحریمها رو هم در نظر بگیر
این جمله مال کیست: "خب میوه گران شده نخرید! مهمان آمد بگویید میوه گران شده نخریدیم!"
«خطبه های نماز جمعه!»
Saudi Arabia
ما باشيم در جواب مي گوئيم برو از محله دكتر بخر!
خالد
تو جناب معنی حرف دکتر را متوجه نشده ای .
این آتشفشانهای سینه های سوزان اینهان : ) خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
هاشمی فکر میکنه مردم همینهایی هستند که توی این جلسه شرکت کردند!
یک سر بزن شهرستانها یا همین خیابانهای تهران ببین چطوری هنوز مردم ازت ناراحتن.
میگم 9 دی کجا بودی؟ شعارهاش یادته؟...
علي
كامنتهارو دوست عزيز نگاه كن اونوقت متوجه ميشي.
هادی
Iran, Islamic Republic of
علی آقا قربون اسم قشنگت کامنتها چند چیزو نشون میده:
1 آدمای بیکار با وقت فراوون مثل من که کامنت میذارنو نظر میدن غالبا از یک جناح خاص هستند.
2 شما و امثال شما هم مثل غربی ها تحلیل هاتون بر اساس همین دیده هاتونه . . .
در شهرستان ما که اکثرا ایشون رو قبول دارند شهر شمارا نمیدانم لطفا جمع نبندید
لبیک یا هاشمی!!!!!!!!
خالد
هاشمی اخیراً روی آن را نداشت حتی به زادگاهش برود . مردم اینها هستند نه اینان که درجلسه دور او را می گیرند و ...
ناصر
United States
شما قبلا یک بار محکم زمین خوردید آقای بهرمانی شما یک لحظه نمی توانید در خیابانها حاضر شوید چون مردم سران فتنه را هر کجا گیر بیاورند تکه تکه می کنند
Iran, Islamic Republic of
اقاي هاشمي گفته اند اقاي عسگر اولادي بيشتر از من در زندان بوده ودلش بيشتر از من براي نظام ميسوزد!!!
مگر دلسوزي براي نظام به زندان رفتن است؟؟؟
شهيد احمدي روشن كه زندان نرفته بود اما همه چيزش را در راه اسلام وانقلاب داد.جون سرباز ولايت بود.
هاشمی هوشیار و بیدار است و دقیقا اوضاع را رصد می کند و بدون شک دولت آینده در دستان هاشمی خواهد بود
خالد
خوابی که تعبیر نمی شود هرگز /
اشتباهی مثبت دادم!
مازندراني
Iran, Islamic Republic of
بياييد دشمني ها كنار بگذاريم وقانونمند عمل كنيم .بياييد آنچه كه را به ضرر ماست وبه صلاح نظام است بپذيريم .فقط هاشمي ميتواند كشور را نجات دهد.
Latvia
هاشمی بره پرونده های بچه های خودش رو سرو سامون بده
کسی که نتونسته بچه های خودش رو مدیریت کنه چطور میخاد جامعه رو مدیریت کنه
Iran, Islamic Republic of
سیاست ومنطق ایشان از دکتر مهندسهای امروزی شما بیشتر است تورم 200درصدی را میبینی جهان نیوز
«بنزین 5 تومان بود و من قیمت آن را به 30 تومان رساندم ولی آب از آب تکان نخورد کسی هم اعتراض نکرد»؟!احتمالا تورم 50درصدی و اغتشاشات اسلامشهر، قزوین و مشهد در اوایل دهه70 از باب تفریحِ ناشی از تورم 50درصدی بوده!راستی اگر با سیاست تعدیل آب از آب تکان نخورد چرا سر از سیاست تثبیت درآورد؟!بنا نیست سوءمدیریت دولت احمدی نژاد را سبب تطهیر سوءمدیریت دولت قبلی بکنیم.
Iran, Islamic Republic of
من اعتقادم اين است در اين شرايط بهترين گزينه براي رياست جمهوريه
خالد
به این اعتقاد جنابتان مردم در انتخابات 92 پاسخ می دهند .
باز منم منم شروع شد! واقعا در دوره ایشان با آن تورم آب از آب تکان نخورد واصلا به مردم فشار نیامد! قضایای اسلامشهر، مشهد و ... را یادشان رفته؟
سید
Iran, Islamic Republic of
واقعا آقای هاشمی از پایه های انقلاب هستند و خداوند پشت و پناهشون ولی در برابر موضع گیریهای اطرافیان و کسانی که مشخص هست یا نادان هستند یا مغرض موضع گیری مشخص و نمایانی نمی کنند و این موضوع باعث شده که خیلی از دلسوزان انقلاب نسبت به آقای هاشمی دلگیر باشند- خدایا به ما بصیرت عنایت فرما تا مومن واقعی باشیم.
میزان حال فعلی افراد است
محمد
United States
راس میگه خوب اب از اب تکون نخورد. تورم 49.5 درصدی که نمیتونه آقای هاشمی رو تکون بده.
سلام علیکم
آقای هاشمی تموم کنید، بس دیگه. احساس خطر می خواهید بکنید برای خودتون بکنید که با ورود به این بازی، عاقبتی جزء کروبی و موسوی نخواهید داشت. ما به کمک امثال شما دیگه هیچ نیازی نداریم.
وحیدیارب
احسنت علی یارت
Iran, Islamic Republic of
امروز نجات بشریت در دستان هاشمی است...
یاد تعریف های عرشی و افراطی از احمدی نژاد افتادم. همه سر و ته یه کرباسن خصوصا طرفداراشون. امروز اونهایی که دولت دهمو به انتقاد می گیرن خودشون ده برابر دبدتر اون رفتارها رو دارن منتها فعلا آبش نیست هرچند در تاریخ یادگاری هاش هست. شعارهایی مثل مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است!!!!
خالد
ترا و امثال تو را نجات دهد کافی است او دیگر چیزی برا از دست دادن ندارد .
مگه نعوذ بالله امام زمانه؟!!
خدا رو شکر شورای نگهبان هست و الا امثال هاشمی با این بازی های از پیش طراحی شده مثل اون فیلم تبلیغاتی سال 84 چه کلاهی که سر مردم نمیذاشت
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این خرابی ای که دولت دهم در اقتصاد ایجاد کرده باعث شده تا مطرودین و مردودین و کسانی که تا دیروز رکورددار بدبخت کردن مردم بودن حالا مدعی بشن اما فارغ از دعواهای رسانه ای ملت ایران از ترس امثال احمدی نژاد به امثال هاشمی پناه نخواهند برد
... بی ارتباط نیست فرستادن فائزه به انگلیس و راضی کردن مهدی برای آمدن به ایران وزندانی شدن وی مطمئن باشید سن این آقا برای ریاست جمهوری اجازه نمیدهد ایشان به فکر معرفی کاندید است که ...
قابل توجه آنهایی که در زمین آقای هاشمی بازی کرده و میکنند حالا متوجه شدند فتنه گران سال 88 باز به دنبال چه هستند.
حامد
United Arab Emirates
آقای هاشمی بسیار آدم با هوشی میباشد .ایشان میگوید خیلی دوست دارند من را در برابر رهبری بگذارند ولی هرگز نخواهند توانست. مگر امام نگفت تا شما دو نفر با هم هستید این انقلاب ضربه نخواهد خورد. به نظر من آیت الله خامنه ای و هاشمی مثل اجزا دیوار میباشند که در هم تنیده شده اند .الان بعد از هشت سال می فهمیم هدف اول ضربه به هاشمی بود بعد رهبری عزیزمان .به نظر من باید به اشتباهتمان پی ببریم و کشور را به آدم های با ظرفیتی مثل هاشمی , ناطق نوری و یا حسن روحانی بسپاریم. باید بدانیم که راننده نابلد هم خود را به کشتن میدهد و هم مسافران و هم اتوبوس را همین موضوعی که الان قابل مشاهده است از وضع کشور.
خالد
هاشمی بلد بود ابروی خود را می خرید /او بلد بود تورم بالای 49 درصد را مهار می کرد .
سعید
الغریق یتشبث بکل حشیش اینه همان حشیش هایند واین آقا غریق.
تقدیر خود خواسته این است این آقا با این کارهایش بقیه ماهیت خود را برای کسانی که هنوز هم اورا نشناختند بشناساند. این مرد اگر همینطور ادامه دهد مطمئن باشید عاقبت بخیر نخواهد شد این سنت الهی است!
رضا
بله همه دارن احمدی نژاد رو تکیه پاره می کنن چون منافع خیلی ها رو به خطر انداخت مخصوصا اصولگرایان مدعی رو
در ضمن اینقدر برای هاشمی آبرو داری می کنید بازم فتنه درست میشه ها البته اگه از فتنه بدتون نیاد خوبه
سیاوش
اقای هاشمی، ما هنوز نامه سرگشاده یادمون نرفته .
عباسي
United Arab Emirates
هنوز يادمان نرفته كه بنزين كه گران شد، پمپ بنزين ها آتش زده شد. كشته هاي اسلام شهر، اراك و مشهد يادمان نرفته و دستگيريهاي فراواني كه انجام شد يادمان نرفته.
ديكتاتوري مطبوعاتي يادمان نرفته.
ديكتاتوري مديريتي كه دخترم را گذاشتم در ورزش براي اينكه بيشتر اطلاع داشته باشم و پسرم را گذاشتم فلانجا براي رسيدگي بيشتر و ... يادمان نرفته.
به نظرم فتنه گر فقط موسوي و كروبي نبودند...
ahmadyakhi
آقاي هاشمي!!!
شما مدافع اسلام و انقلاب و مردم هستيد!
شما انسان عاقل و با‌هوش و سياست مداري هستيد!
شما فردي هستيد كه مي‌دونيد با ديگران چه جوري رفتا كنيدو اقتصاد رو هم در حد كمال بلديد!
شما درجه‌ي اجتهاد داريد و سابقه‌ي انقلابي درخشاني داريد!

همه‌ي اينها چشم بسته قبول! اما يك سوال رو همه دارن: چرا فرزندانتون اينقدر اتهام اقتصادي و امنيتي دارن! نه يك صفحه نه دو صفحه بلكه چند هزار صفحه! فكر نميكنيد كه بايد اول به جاي صحبت كردن در مورد ديگران (دولت و مجلس و قوه‌ي قضاييه فعلي) براي يك بار هم كه شده خيلي صريح درمورد مشكلات فرزندانتون جواب بديد!
بله شايد قبلاً جواب داديد كه مهدي عاشق نظام و رهبريه! براي گرفتن مدرك دكترا رفته اينگليس و فرار هم نكرده! مطلقاً و مطلقاً مدركي هم عليه‌ش وجود مداره! كلاً بچه‌هام هيچ ايرادي ندارن و بقيه كه ميگن اينا خلاف كردن مشكل دارن!!!!!!!!
بسیار عالی گفتی
این امامزاده کور می کند اما شفا نخواهد داد
مگه امام خامنه ای 19 دیماه امسال در پاسخ به این آقا و هم فکراشون نفرمودن: "چرا اينقدر بر مسئله انتخابات آزاد تكيه،و تلاش مي كنيد در ذهن مردم اين تصور بوجود بيايد كه شركت در انتخابات فايده ندارد؟"؟
باز این آقا تو جلسه جدیدش گفته: "امید است که بتوانیم نامزدهایی با سلیقه های مختلف وارد میدان انتخابات شوند البته اگر بشود."
آیا این تناقضی آشکار با سخنان رهبری نیست؟؟؟
لطفا نظر رو کامل بذار جهان
و این است آخرین دست و پاهای ...
بی نام
درود بر آیت الله هاشمی که هنوز هم سنجیده و به جا حرف میزنه.
علی
بهتره ایشان بیشتر از این خودشو از چشم مردم نندازه.
در زمان ایشون چه کارخونه هایی که به عمد ورشکسته می شدند تا آقازاده ها اونارو به قیمت ارزون بخرن نیروهای مفید و مومن انقلاب عقب رونده میشدند و به انزوا می رفتن عملا شعار این بود هر کی پول نداره باید محو بشه
آقای هاشمی منو به فرزندی قبول کن !!
Iran, Islamic Republic of
افسوس به اون زحمتها .
از اول انقلاب مدافع هاشمی بودم . ولی اکنون میبینم آنهائی که زمانی رکیک ترین فحشها را به ما بخاطر دفاع از آقای هاشمی می دادند . اکنون با هاشمی دوست شده اند. چرا ؟
خدایا چرا ایشان بخود نمی آیند و دوست و دشمن را از هم تمیز نمی دهند .چرا بجای این همه چسباندن خود به رهبری (در این مصاحبه ) عملا به حرف رهبر گوش نمیدهند . چه تغییری در ایشان شده که همه دشمنان انقلاب برای ایشان هورا میکشند و دلسوران نظام دلشان از ایشان خون است .چرا
آقای هاشمی .
بخدا من در این 55ساله عمرم همیشه چوب دفاع از شما را خورده ام . خودم هم نه چپم نه راست و نه افراطی و نه تفریطی از اول پشت ولایت فقیهی که شما تصویبش کرده اید بوده ام و تا مرگم هم خواهم بود ان‌شاا...
چرا به مصوبه خود عمل نمیکنید . چرا حرف رهبر میزنید ولی عملا در مقابلش ایستاده اید
شما را بخدا اگر این نوشته را میخوانید . بخاطر خدا , بخاطر خون شهدا , بخاطر روح امام دست از این لجاجت بردارید . ضدانقلاب را ازخود برانید . و مطیع رهبر باشید .مطمئن باشید .عزت شما جاودانه خواهد شد . زحمات خود را هدر ندهید. عاقبت خود را خراب نکنید
خدایا خودت شاهد باش .....
نازنین
نمی‌دونم چرا آقایون اینقدر اعتماد به نفس کاذب دارند!!!!!!!!!!!!!!!
آقای هاشمی اگه شما پیرو رهبر بودید اینقدر فتنه انگیزی نمی کردید