پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۴

اقتصاددان اصلاح‌طلب، حساب و کتاب روحانی را زیر سوال برد

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 409438
یک اقتصاددان اصلاح طلب گفت: رشدهای حاصله نیز بیشتر جنبه صوری داشته، و ناظر بر تغییرات غیر موثر در بهبود وضعیت کلی اقتصاد با خصلت پایداری خواهد بود. مانند آنچه امسال اتفاق افتاد و ۴ درصد رشد اقتصادی برای ۶ ماهه اول امسال اعلام شد که احتمالاً برای کل سال ۲ درصد خواهد بود.
اقتصاددان اصلاح‌طلب، حساب و کتاب روحانی را زیر سوال برد
به گزارش جهان، فرشاد مومني در تحليل فضاي سال آينده کشور به خبرآنلاين گفت: با کمال تاسف در سال ۹۴ بر اساس تمهیداتی که در لایحه بودجه قابل مشاهده است، قرار نیست تغییرات مثبت محسوسی در اقتصاد کشور اتفاق بیفتند. آنچه برای سال آینده می توان پیش بینی کرد این است که ما هم چنان فاقد رشد با کیفیت، به عنوان رشد متکی بر بخش های مولد خواهیم بود.

وي بيان داشت: رشدهای حاصله نیز بیشتر جنبه صوری داشته، و ناظر بر تغییرات غیر موثر در بهبود وضعیت کلی اقتصاد با خصلت پایداری خواهد بود. مانند آنچه امسال اتفاق افتاد و ۴ درصد رشد اقتصادی برای ۶ ماهه اول امسال اعلام شد که احتمالاً برای کل سال ۲ درصد خواهد بود. اگرچه در محاسبات آماری واقعاً این رشد اتفاق افتاده، اما رشد با کیفیتی که مبتنی بر افزایش تولید و رونق بنگاه های تولیدی باشد، نبوده و بیشتر به رشد نقدینگی دلالت داشته. در سال آینده نیز در سند بودجه ۲.۵ درصد رشد اقتصادی برآورد شده، اما در صورت حصول این نتیجه هم رشد اقتصادی با کیفیتی نخواهیم داشت و صرفاً شاهد بالا رفتن کمیت اعداد و ارقام بوده ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زرديني
Iran, Islamic Republic of
ايشون خبر ندارن تورم صفر شده؟/////////////
سلام هزاران در استانهای مختلف معلم 3روز است کلاس نمی روند اما هیچ انعکاسی در رسانه ها دیده نمی شود
10 اسفند تجهع فرهنگیان در مجلس
ای رسانه های آزاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روژین اسدی
عالم محضر خداست و خداوند حاضروناظراست و تنها او از سیر تا پیاز زندگی ما آگاه هست و به قول معروف جیک و پوک همه مون رو میدونه
کاظم
Romania
بابا اقلا بذارين با اين گفته هاى دولت در عالم رويا خوش باشيم!!