شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فاضل نظری به رئیس‌جمهور چه گفت؟

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 372231
فاضل نظری ضمن اشاره به سخنان خود در دیدار هنرمندان با رئیس جمهور گفت: اهمیت مرزهای سرزمین معنوی، زبان فارسی و فرهنگ ایرانی کمتر از مرزهای جغرافیایی نیست.
به گزارش جهان؛ فاضل نظری شاعر که در برنامه شب گذشته در دیدار هنرمندان با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به نمایندگی از جامعه ادبیات سخنرانی کرد، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در این دیدار پیرامون اهمیت زبان و شعر فارسی مواردی بیان شد.

وی افزود: اهمیت مرزهای سرزمین معنوی ما و زبان فارسی و فرهنگ ایرانی کمتر از مرزهای جغرافیایی نیست پس باید به آن هم توجه شود.

این شاعر در ادامه ضمن اشاره به نقش شعر در معماری هویتی که بخش دیگری از سخنانش را در دیدار هنرمندان تشکیل می‌داد، افزود: در این دیدار پیرامون ظرفیت شعر برای معرفی باورها و آرمان های مردم ایران موضوعاتی مطرح شد و اینکه شعر جزء آخرین سنگرهایی است که به تصرف منش ابزارگرا و واقعیت انگار غرب در نیامده است و انسان در آن هنوز تصویری آسمانی و جاودانه دارد و با انسانی که در فرهنگ غربی و هنرهایی که مبتنی برآن هستند معرفی می‌شود متفاوت است.

به گفته مشاور ریاست حوزه هنری، در بخش دیگری به منویات رهبر انقلاب پیرامون شعر اشاره شد چرا که ایشان از شعر به عنوان ثروت ملی یاد کرده‌اند، این سخن یک استعاره نیست بلکه یک واقعیت است که باید آن را بپذیریم ثمره این باور هم اهتمام به شعر است.

نظری ضمن اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس آثار رنگ و بوی جهادی داشت امروز هم می‌توانیم برای معرفی داشته‌های معنوی به دیگر فرهنگ‌ها پیش قدم باشیم، توضیح داد: اگر قرار باشد جایی ما را بشناسند با فرهنگ و چهره تمدنی‌مان می‌شناسند، یعنی یک معماری با شکوه تاریخی که ستون‌های اصلی آن بسیاری از شاعران نامدارند.

بر اساس این گزارش شب گذشته تعدادی از هنرمندان به ضیافت افطار حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان دعوت شده بودند و ضمن سخنان رئیس جمهور برخی چهره‌ها همانند تهمینه میلانی، حبیب صادقی عضو پیوسته فرهنگستان هنر و نماینده هنرمندان هنرهای تجسمی، فرهاد آئیش که به عنوان نماینده جامعه تئاتر، فاضل نظری به عنوان نماینده جامعه شعرا و ادبیات ایران، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی مواردی را مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *